Delirious (1991)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Tom Mankiewicz
met John Candy, Mariel Hemingway en Emma Samms

Als Jack zijn hoofd stoot, wordt hij wakker in Ashford Falls, het kleine stadje waar zijn populaire soap zich afspeelt. Wat begint als een nachtmerrie, wordt een geweldige kans als Jack ontdekt dat hij de gebeurtenissen om zich heen kan bepalen door ze te schrijven!

avatar van Purmerend
Deze zou ik wel eens een keertje willen zien.

avatar van wolfmanrene
Kan. Is nu op DVD verkrijgbaar en ook maandagochtend a.s. om 10.25 uur op MGM Movie Channel

avatar van nightbreed
Typisch Candy filmpje waarin hij weer eens de onhandige kees zit uit te hangen.
De humor is nogal flauw maar de film is wel onderhoudend en sommige dingen zijn eigenlijk best wel leuk.

avatar van tommykonijn
Purmerend schreef:
Deze zou ik wel eens een keertje willen zien.

Dat kan!
Moet je er wel $ 8,99 voor over hebben maar ik las eerder bij The Great Outdoors (1988) dat je een Candy fan bent :

avatar van tommykonijn
Heerlijke flauwe film, misschien soms wel iets té flauw, maar wel leuk. John Candy levert wederom een erg leuke prestatie af, evenals de rest van de cast. Beetje voorspelbaar is het wel soms, maar dat mocht de pret opzicht niet drukken. Vooral die scene dat Candy nog maar half op zijn paard hangt is erg leuk. Prima vermaak-film dus.

avatar van Pete_033
Leuke film met de geweldige John Candy. Deze film is uit de periode dat Candy meer de romantische kant opging en daarin is hij ook erg goed al vond ik de film Only The Lonely dan meer geslaagd dan deze. Deze film is hier en daar inderdaad wat flauw maar dat is, volgens mij, ook de bedoeling aangezien Candy`s personage in de film zelf ook weet dat hij van alles kan uithalen door het te schrijven en daarin soms wat doorslaat

Leuke romantische komedie!

Matige comedie met een leuk uitgangspunt waarbij een schrijver van een tv-soap door een ongeluk in zijn eigen show beland. Jammer genoeg is het hele plotje in die soap nogal saai en afgezaagd. Wellicht deels intentioneel, maar het maakt de film toch niet beter. Maar voor de John Candy-fans, zeker een must-see.

avatar van pvl63
Na 20 jaar heb ik Delirious gisteren opnieuw gezien. Opnieuw heb ik smakelijk gelachen om alle soapclichés die over het scherm vliegen, het houterige acteren en de sterallures van omhoog gevallen soapsterretjes. John Candy (RIP) speelt meesterlijk zijn rol als naïeve scenarist. Vooral het contrast tussen zichzelf in een heldenrol schrijven en de stumper die hij gewoon is. Er zitten heerlijke citaten in de film zoals "He's operating on people? He is an actor, not even a good one!" "Robert Wagner?! You don't do afternoonshows".

Mariel Hemingway speelt heerlijk ontwapenend. De overige acteurs zijn de typische houten klazen die je in soaps tegen komt.

avatar van Alexander1900
Ik ben een fan van John Candy en vind dit een van zijn mindere films. De trailer zag er veelbelovend uit maar je komt bedrogen uit als je de film daadwerkelijk ziet. Het werd nergens leuk, veel flauwheid en saai. Jammer.

Er had (veel) meer in gezeten.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
John Candy filmpjes zijn en blijven tot zover uiterst vermakelijk voor mij! Met tot zover bedoel ik dat ik nog niet al zijn films heb gezien ofcourse aangezien er helaas geen nieuwe meer gaan komen.
Vooral de eerste helft van deze film geeft een feel-good gevoel, al vanaf de eerste scene met the cable guy.
Na de eerste helft krijgen we helaas een wat tragere 2de helft, John Candy weet het geheel nog aardig te redden maar ik vond het jammer dat ze niet wat meer uit dit script hebben weten te halen aangezien de aanzet zo goed was.
Het is zonder twijfel een vermakelijke film maar er had duidelijk meer in gezeten, aan John Candy ligt het in ieder geval niet!

Voor de John Candy liefhebbers zoals ikzelf is dit zonder twijfel de moeite waard en een fijne wegkijk film, maar verwacht niet te veel!

avatar van Aapje81
Leuk idee, dat de eerste drie kwartier van de film nog prima werkt maar daarna wordt het toch wel erg langdradig. John Candy is altijd sympathiek en de rest van de cast doet zeker zijn best maar de uitwerking is hier en daar toch erg matig.

Kleine voldoende.

avatar van Bakshi
Best een leuke film. Ietwat ondergewaardeerd.
Heeft iemand anders dit ook wel eens, dat je bij een rol van John Candy denkt: dit had Bill Murray ook goed gedaan of eigenlijk beter?