• 13.714 nieuwsartikelen
  • 171.463 films
  • 11.376 series
  • 32.351 seizoenen
  • 633.966 acteurs
  • 197.104 gebruikers
  • 9.221.731 stemmen

Filmmarathon

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2077 stemmen

24 h Berlin - Ein Tag im Leben (2009)

Zo heb je je 24h wel gevuld

Kondoro

• 11284 berichten
  • 2748 stemmen

Aankomende weken, maanden, tijd etc. wil ik toch meer aandacht besteden aan de James Bond collectie die ik hier nog thuis heb liggen. Ik ben gestopt bij Goldfinger (1964) en ik moet echt weer door:

- Thunderball (1965)

- You Only Live Twice (1967)

- On Her Majesty's Secret Service (1969)

- Diamonds Are Forever (1971)

- Live and Let Die (1973)

- The Man with the Golden Gun (1974)

- The Spy Who Loved Me (1977)

- Moonraker (1979)

- For Your Eyes Only (1981)

- Octopussy (1983)

- A View to a Kill (1985)

- The Living Daylights (1987)

- Licence to Kill (1989)

- GoldenEye (1995)

- Tomorrow Never Dies (1997)

- The World Is Not Enough (1999)

- Die Another Day (2002)

Misschien mijn aankomende vakantie weer even uitrekken om een bult te kijken, zo had ik ook de 6-delige Star Wars (vorig jaar) Saga gezien, heerlijk!

lars-pixar

• 1459 berichten
  • 3799 stemmen

Eindelijk heb ik een grote (24 uren) marathon kunnen houden!

Nadat ik meerdere marathons van/tot 12 uur had gehouden (en had gehaald) dacht ik dat ik daar nog wel makkelijk 12 uren bij kon doen. Het duurde ongeveer drie maanden voordat ik een goede voorbereiding had. Als voorbereiding had ik onder andere een line-up en timetable gemaakt. Ik vond het belangrijk dat er een goede afwisseling zat qua filmgenre's. En wat het tot slot nog belangrijker maakte was dat alles binnen de tijd bleef en ik er niet van af mocht wijken, dus geen pauzes

Ik had er makkelijk 30 uur van kunnen maken, maar ben er vanmiddag netjes op tijd mee gestopt. En ik heb daarmee de 25 uur behaald!

Hier is de timetable (tevens line-up)

'The 24 hours (locked up) movie marathon 4-6 / 5-6-2017'

12:00 Kindergarten Cop 2 (2016 première)

13:35 The Two Faces of January (2014 première)

15:10 Jeff Who Lives At Home (2011 première)

16:45 Attack The Block (2011)

18:15 Hit & Run (2012)

19:55 Devil (2008 première)

21:20 From Paris With Love (2010)

22:50 REC[4] (2014 première)

00:20 Army of One (2015 première)

01:55 Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)

03:40 The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sa.... (2009)

04:45 Gamer (2009)

06:20 The Good Night (2007)

08:00 Cloverfield (2008)

09:20 Hoodwinked (2005)

10:35 Red Eye (2008)

----------------------------- spare time 1

12:05 Lucy (2014 première)

-----------------------------spare time 2 (marathon gestopt)

14:35 Vacation (2015)

-----------------------------spare time 3 (marathon gestopt)

15:10 Homefront (2013)

Première heb ik aangegeven bij een film die ik nog niet had gezien.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Kondoro

• 11284 berichten
  • 2748 stemmen

Nu het oktober is, is mijn horror marathon bezig en kijk ik een maand lang alleen maar horror. Daarom staat er voor volgende maand al een nieuwe marathon klaar: alle films van Quentin Tarantino en Christopher Nolan kijken.

IH88

• 9438 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ben een maand te laat, maar november wordt mijn horrormaand. Ik zal van 1 t/m 30 november iedere dag één horrorfilm centraal stellen en er recensie bij plaatsen. Ik ben fan van horror/thriller, maar qua recensies loop ik achter. Ook horrorklassiekers als The Exorcist, Elm Street, Friday the 13th en Halloween zullen dus langskomen. Ik heb er zin in .

durange

• 101 berichten
  • 61 stemmen

Ik wil wel een keer een marathon houden zoals Pegasus, 1 film per jaar vanaf de sound era (en dan films die ik nog niet heb gezien om het spannend te houden). Dan weet je zeker dat je een film gezien hebt uit elk jaar (want dat heb ik nu nog zeker niet) en kom je wellicht veel parels tegen die je anders misschien niet gekeken zou hebben.

Iemand tips op zo'n marathon samen te stellen? Gewoon zelf kijken welke film ik wil doen of staan er voorbeelden online ofzo

niethie

• 7319 berichten
  • 6989 stemmen

Zo'n twee keer per jaar heb ik samen met Inland Rabbit, Gizzman en ex lid D-ark een marathon. Dit is nu een traditie van zo'n kleine vijf jaar, met korte tussenpozen, waar we steeds wel de 8/9 titels halen.

Dan beginnen we rond 3 uur 's middag en met 5 's nachts zijn (waaronder wat korte eet, plas en frisse lucht pauzes) we wel ongeveer klaar. Dat is ook wel echt mijn limiet want bij de laatste film ben je wel zo'n beetje hersendood en kun je het ook niet echt serieus meer nemen allemaal. Niet dat de opzet serieus is want het betreffen vaak enkel pulp (horror, trash, Corman etc) films, met soms een uitzondering. Ik denk niet dat het haalbaar is als je enkel Kubricks en Bela Tarr's gaat doen...

...hoewel ik dat met misterwhite een enkele keer gehaald heb in die opzet. Al kwam we toen niet verder dan zes titels geloof ik. Maar ik vond het innertijd een behoorlijke prestatie van mezelf. Vooral omdat ik toen met mijn intense haat voor die francaise de director's cut van de eerste LOTR verplicht mee heb moeten kijken en nog uit heb kunnen zitten ook.

Tijdens festivals is mijn record 5 op een dag, maar dat is nooit aan 1 stuk door. Dus misschien niet officieel een marathon te noemen. In mijn eentje (of met m'n vriendin erbij die minder een nachtbeest is dan mijzelf) was ik er vroeger beter in, maar tegenwoordig (onrustiger en miszegend met een slechte concentratie) haal ik de drie al niet eens meer, hehe. Je moet er dan natuurlijk ook zin in hebben, in het juiste gezelschap zijn en niet alleen maar het wegstrepen om het weg te strepen, wat het eerlijkerwijs soms wel eens is.. Maar feestdagen als kerst of halloween helpen altijd wel met de motivatie.

Kwa series deed ik wel eens anderhalf seizoen per dag, als ik er echt lekker in opging. Dat is ook zo'n goede twaalf uur. Het lijkt me als een soort nerdy bucketlist item stiekem wel leuk eens een 24 uurs marathon te doen, wat mensen hier, het topic teruglezende, blijkbaar wel eens is gelukt. Al kun je dan volgens mij een dik een maand geen film meer zien, als het niet langer is...

Graaf Machine

• 9347 berichten
  • 1241 stemmen

Gisteren een filmhuismarathon gehouden. Lekker alleen, lekker bij MIMIK in Deventer.

MIMIK is het beste filmhuis om een dagje van te genieten, want op twintig meter buiten zit je al heerlijk aan de oever van de IJssel.

Om 11.00 was het To Olivia, wat me prima beviel. Daarna een broodje gehaald en genieten van de zon aan de, al genoemde IJssel.

Vervolgens om 14.40 Falling for Figaro gezien. Beviel me ook wel maar was iets minder dan gehoopt.

HIerna even tijd om een klein biertje te drinken, voor Les Amours d'Anaïs begon. Die vond ik redelijk vervelend, maar dat kan soms gebeuren.

Biefstukje nemen, verder nog even heerlijk uitzonnen aan de IJssel, en dan als laatste de Sneak Preview, wat "De Unskyldige" (The Innocents) bleek te zijn.

Dat kon er nog wel bij, vond ik niet geweldig, maar dat is het lot van de sneak-kijker.

Later op tijd voor treintje naar huis, en de kat was ook blij toen ik weer kwam buurten.

verhaal: nooit eerder vier films op een dag gezien in bioscoop/filmhuis. Was wel even heftig hoor, doe ik niet veel vaker. maar ik heb een mooie dag gehad.

ibendb

• 4661 berichten
  • 2903 stemmen

Morgen start de Ultimate Movie Marathon van de We Love Cinema Days hier in België. 3 dagen, 20 films. Van 9u tot 24u. Yours truly zal een poging wagen in Kinepolis Brussel. Nog mensen die dit uitproberen? Iemand tips of tricks naar eten, alertheid e.d.?

Er staat levenslang gratis cinema op het spel, dus wil het wel overleven.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.