- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmmarathon
Filmmarathon
Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
Unexpected marathon! Helemaal onverwacht een reeksje films gezien op vrijdag.
- Arietty
- The Artist
- 15 minuutjes van Space Buddies (de hond vond het leuk...)
- Almost Famous
Drie films die he-le-maal niets met elkaar te maken hadden! ... Ik was gewoon lui.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
De tiende maand is aangebroken, oktober! Oktober staat bekend om Halloween en daar wil ik dan net weer wat mee doen. Ik ben van plan een Halloween gerelateerd filmmarathon te houden over de gehele maand oktober. Dit houd in dat ik de voor wil zorgen dat (bijna) alle films in de filmlog van oktober 2015 een film is met Horror en of Thriller in zijn genre klassement.
Dit kunnen vele film zijn. Maar ik ben voornamelijk van plan films te kijken van de volgende reeksen:
- Halloween
- Friday the 13th
- A Nightmare on Elm Street
Zoals vele weten zijn dit echt oude gouwe films. Daarnaast ook natuurlijk andere Horror en of Thriller films maar voornamelijk films met een titel als de drie die ik boven aan aangegeven heb. Heb er zoin in!
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ik ben met hetzelfde bezig Kondoro0614. Ik heb al mijn horrorfilms op een stapel gelegd en ben van plan om er zoveel mogelijk te kijken deze maand
ibendb
-
- 4144 berichten
- 2412 stemmen
Volgende week doe ik een halloween-marathon waarbij ik alle goede horrorfilms ga kijken met wat vrienden. Nu, zelf heb ik er al heel wat gezien en ik wil niet dat de marathon volzit met herzieningen, dus wil ik even beroep doen op jullie kennis. Kennen jullie enkele aangename, enge, sfeervolle,... Griezelfilms? Liefst geesten en af en toe eens een goede slasher. Liefst ook niet té oud of cliché.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Halloween komt ook dit jaar met een fijne marathon. 30 + 31 oktober waren weer gevuld met de nodige horror films. 11 films in totaal. Op 1 matige film na allemaal raak.
30 oktober: 4 films.
Clue (1985). Leuk en sfeervol. Lekkere start.
Oculus (2013). Een van de hoogte punten. Goed verhaal en een aantal goede schrikmomenten.
Babadook, The (2014). Veel goede verhalen gehoord. Had dus hele hoge verwachtingen. Helaas niet geheel ingelost. Prima film, maar niet zo goed als verwacht.
Clown (2014). Fijne afsluiter. Prima effecten en geinig verhaal.
31 oktober. 7 films
Arachnophobia (1990). Richting het einde erg sfeervol. Leuk een keer gezien te hebben.
Haunting, The (1963). Ook hier is het woord sfeervol op zijn plaats. Mooie decors die zorgen voor een mooie film.
Monster Squad, The (1987). Onmisbaar in een Halloween marathon.
Poltergeist (2015). Met een 2,5* de enige misser in de lijst. Desalniettemin een vermakelijke prent.
Insidious: Chapter 3 (2015). Na deel 1 verslonden te hebben en deel 2 nog best sterk te vinden is deze film ook zeker een mooie toevoeging van de reeks.
Tales of Halloween (2015). Heel fijn. Soort 'Trick r Treat'. Leuk
Lords of Salem, The (2012). Mooie afsluiter en de meest twisted film uit de linie. Rob Zombie heeft mijn Halloween hart weer terug veroverd.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Van plan om de Middle-earth films achter elkaar te zien. Niet per se in één dag, maar wel de films op volgorde. Met herziening van de lord of the rings-trilogie die me toen niet zo goed bevallen is. Misschien dat een 2e kijkbeurt beter meevalt. En dan de Hobbit-trilogie, waarvan ik nog geen enkele film gezien heb. Benieuwd of het vele uren van verveling worden of net leuke cinema. Hopelijk toch dat laatste...
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
1 dag voor alle Middle Earth films lijkt me ook iets te veel van het goede, Film Pegasus. Goed idee dus om het over meerdere dagen te verspreiden. Zeker als je voor de extended editions gaat.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zo'n afzonderlijke film is al een halve marathon...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Misschien dat ik de animatiefilms ook opzoek. Al hoop ik me eerst door de vele uren van Peter Jackson te kunnen worstelen.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Nog twee weken vakantie. Dagen breken aan en ik wil wat meer films gaan kijken.
Ik laat de bond films eventjes liggen, dat vind ik heerlijke koud-weer films. Met een dekentje om o.i.d. Ik ga morgen The Godfather: Part II (1974) en elders deze week The Godfather: Part III (1990) eens bekijken.
Daarnaast wil ik ook aan Star Wars gaan beginnen. Dat moet toch wel lukken in 7 dagen?
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Zo, mijn kijkachterstand is weer weggewerkt. De afgelopen 37 uur heb ik 21 uur film gekeken, ofwel 13 films in anderhalve dag:
- El Abrazo de la Serpiente (2015)
- Hunt for the Wilderpeople (2016)
- Songs My Brothers Taught Me (2015)
- Henry Gamble's Birthday Party (2016)
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Oktober is officieel begonnen en dat betekend weer Horror films kijken deze maand.
Mijn volgers en de rest kunnen van mij veel horror films verwachten in de filmlog. Ik zal niet continu alleen maar horror kijken, afwisselen is ook leuk.
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Oktober is officieel begonnen en dat betekend weer Horror films kijken deze maand.
Mijn volgers en de rest kunnen van mij veel horror films verwachten in de filmlog. Ik zal niet continu alleen maar horror kijken, afwisselen is ook leuk.
Ik ben benieuwd, hopelijk zitten er ook een aantal films bij die mij onbekend zijn.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ik ga deze maand ook weer enkel en alleen horror kijken!
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Eind deze maand staat ook bij mij in het teken van horror films! Heel het jaar kijk ik toch wel uit naar de 30e en de 31e van Oktober om een groot aantal heerlijke, sfeervolle films achter elkaar te zetten. Ben al een tijd bezig met het maken van een lijst en het verzamelen van de films.
Daarnaast denk ik dat deze maand in het teken gaat staan van series die binnen het Halloween thema passen. Denk aan het tweede seizoen van Scream, Bates Motel en het laatste seizoen van American Horror Story!
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Zelf heb ik tijdens mijn vakantie (morgen helaas weer de laatste dag ervan ) alweer de nodige horrorfilms gezien en voor de komende tijd heb ik er nog twee spreekwoordelijk op de plank liggen in de vorm van:
Eén van de twee ga ik vanavond nog bekijken tijdens mijn laatste vakantienacht en de andere waarschijnlijk in het weekend. Hopelijk wordt dit aantal in deze maand nog aangevuld met een aantal leuke en goede horrorfilms (die ik nog niet gezien heb) aan de hand van jullie kijkervaring.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Mijn marathon laat nog even op zich wachten. Lig op het moment met een 40 graden koorts op de bank. Misschien dat ik nog een film mee pik, als ik daar zin in heb .
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Mijn marathon laat nog even op zich wachten. Lig op het moment met een 40 graden koorts op de bank. Misschien dat ik nog een film mee pik, als ik daar zin in heb .
Beterschap, en anders deze "Nurse 3-D (2013)" kijken om weer snel beter te worden
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Beterschap, en anders deze "Nurse 3-D (2013)" kijken om weer snel beter te worden
Bedankt . Ik schrijf hem op .
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Goede tip, ik raakte behoorlijk onderkoeld van dat barrel dat voor sexy nurse moet doorgaan.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Ik sluit mijn marathon af. Weinig tijd en zin gehad om de horror's aan te zetten, toch wel een paar gehad maar daar blijft het bij. Heb Nurse 3D trouwens nog wel klaar liggen, die zet ik binnenkort nog even op!
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Gisteren met Halloween een marathon gehouden. Ik was toen al 3 dagen ziek maar moest en zou een aantal films kijken. Helaas waren het niet allemaal de beste keuzes met als resultaat een niet al te spectaculaire film middag / avond / nacht.
13 Ghosts (1960) 3,5*
Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015) 3*
Twilight Zone: The Movie (1983) 2*
Goosebumps (2015) 3*
The Conjuring 2 (2016) 3,5*
31 (2016) 2,5*
The Boy (2016) 3*
7 films. Een aantal missers, de rest was aardig. Niet perse een marathon om te onthouden. Volgend jaar beter!
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
niethie, D-ark en deze keer ook weer eens Gizzmann doen het eigenlijk al jaren.
Het record van vorig jaar (8 films) is niet gehaald, maar deze editie hadden we deze 7 films:
Eggshells (1969) 2.5*
Pig Death Machine (2013) - IMDb *2
Ladies and Gentlemen, the Fabulous Stains (1981) 4* (herkijk)
Mumsy, Nanny, Sonny and Girly (1969) 3.5*
I Bought a Vampire Motorcycle (1990) 3.5*
Kwalitatief erg variërend, maar het was supergezellig. Een soort mini-night of terror bij mij thuis, waar kreten als "d'r uit De Cock", "Ik wil wel fucking koffie!", "verdomme nog steeds geen tiet gezien!", "hij klinkt ook als Ron Brandsteder" en "dat is badkuip nummer 3" werden gecombineerd met een (on)gezonde dosis goedkoop bier, koffie, tostis, hamburgers en frikandellen.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik heb niks met deze baantjer kreten te maken, de badkuipen wel. Was leuk
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Super leuk weer indeed, doorgaans maar een keer per jaar, met minstens 1 krakende, verlepte vhs-tape erbij, maar altijd een van de leukste filmtradities buiten een festival om!!!
Jammer dat Xtro (1983) en Santa Claus Conquers the Martians (1964) (met de kerstdagen op komst) niet lukte, dan kijken we die maar in ons eentje vannacht om de sfeer nog even te herbeleven.
Edit: Ik zal Pig Death Machine nog wel even toevoegen trouwens.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Tijd voor een nieuwe filmmarathon. Eentje die ik al een paar keer heb gedaan. Een film (terug) zien van elk jaar. Ik begin in 1930 en loop zo elk jaar af. Verder geen verplichtingen en ook geen ramp als ik eens iets tussendoor kijk van een ander jaar. Maar je leert wel nieuwe titels kennen omdat je dan op zoek gaat naar inspiratie.
En wie het ook wil proberen: je moet niet starten in 1930, kies zelf gerust een jaar.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Ik kwam er achter dat ik nog wel wat films moet kijken van de regisseurs die ik heb toegevoegt in mijn top 10 lijstje. Daarom wil ik van elke regisseur die erin staat zoveel mogelijk films van zien (sommigen zullen gewoon niet lukken). Hier wil ik geen tijd aan vast binden, zo lang als het kan!
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Ik versta kennelijk iets anders onder een filmmarathon dan de 2 gebruikers voor mij.
lars-pixar
-
- 1454 berichten
- 3567 stemmen
Ja, zo zal iedereen anders denken over een filmmarathon
Moet niet erg zijn lijkt mij!
Zelf heb ik tot nu toe alleen maar kleine filmavonden gehouden van 12 uur met ongeveer 8 films.
En steeds heb ik het gevoel dat ik langer kan opblijven dus ga ik keer een 24 uur filmmarathon proberen te houden!
Met de voorbereiding van, voorbereidend eten, 90-100 min durende speelfilms, klaarliggende dvd's, en een daarvoor langere slaap dan normaal, hoop ik het te gaan halen.
Alleen vroeg ik mij af of iemand nog wat tips heeft voor mij!?
Of een goede film heeft als tip