Friend Request (2016)

Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Simon Verhoeven
met Alycia Debnam-Carey, Brit Morgan en William Moseley

Door op de knop 'vriendschap beëindigen' te klikken, begint het ongeluk voor een studente. Zodra ze op een sociaal netwerk de vriendschap beëindigt met een mysterieus en onbekend meisje, komen de bedreigingen niet alleen via het virtuele netwerk maar ook uit de echte wereld. Plots vermoordt iemand, met demonische wreedheid, één voor één haar beste vrienden.

avatar van Mr-Mcmovie
Not bad, not so bad indeed!

Een boel erg goede jump scares die er wel genoeg in zaten, maar het is weer zo een horror met een einde dat ik graag anders had gewild.

De mensen acteerde nog behoorlijk (voor een horror als deze toch)

De film is veel veel beter dan Unfriended die ik eerder een tijd terug heb gezien Die gaat wel over Skype, en deze over facebook.

Kortom Friend Request is geworden wat ik min of meer zeker had verwacht.

één van de betere simpele horror films die ik al heb gezien.
Een dikke 3,0 sterren.

avatar van Noodless
Cybernatural vond ik toch dan weer beter.
Het concept in die film kwam gewoon enger over en werd gewoon boeiender gebracht.
Niet dat deze film zwak is, maar de film bracht te weinig spanning en teveel verwachte scènes.
Het slot leek mij althans niet te verrassen. De onbekende cast doet het eigenlijk niet zo slecht. Vermakelijk in zijn eenvoud. 6/10

avatar van n00r
Heerlijke film.

Ja, inderdaad. De film moet het hebben van zijn jump-scares maar dat maakt hem niet minder spannend. Ik vond Cybernatural (2014) ook goed en blijf het een origineel concept vinden.

Het laatste half uurtje vond ik het wel wat langdradig worden en hij had iets korter gemogen. Ik ben een paar keer goed geschrokken (gelukkig), want dat is natuurlijk ook de bedoeling.

De soundtrack op het einde vond ik ook bijpassend en goed.

7/10

avatar van tattoobob
Tegenvaller dit....een film die raakvlakken heeft met de eerder genoemde film.
Ook lijkt de film een beetje op The Den (2013) die ik overigens zeer sterk vind.
Acteerwerk was niet boeiend genoeg om naar te kijken en ook vond ik de CGI niet om aan de gluren.
Ik ben niet echt tegen jumpscares maar dan moet de film voor de rest ook een beetje oke zijn.....en dat was het in mijn ogen niet.

avatar van perceived
Spekglad bij elkaar geraapt filmpje vol met "inspiratie" en ideeën uit andere Thrillers en Horrors.

Inderdaad wat je noemt een tegenvaller. Deed mij ook denken aan The Den (2013) en tevens aan App (2013) Zelfs laatst genoemde vond ik een stuk beter. Acteurs, plot en cinematografie: het is allemaal zwaar onder de maat.

Simon Verhoeven kan denkelijk beter comedy's blijven maken die ook een ander publiek bedienen, aan de scores te zien is hij daar in ieder geval beter in.

avatar van Shadowed
Redelijke horror.

Aangezien ik eerder Unfriended zag, wou ik nog wel een keer een Social Media horror zien. Dit keer is Facebook de klos. Laura Woodson dan, op facebook. Opnieuw redelijk origineel vanuit een bepaald punt maar het verhaal zelf stelt dan weer weinig voor.

Vooral de "freaky girl" is niet echt dreigend of eng. En haar jumpscares zijn ook niet erg effectief. Daarnaast is de CGI ook niet al te best. Veel niet erg effectieve momentjes en daarmee is hij soms ook wat saai. Maar dan om positief te zijn.

Acteerwerk was best goed om eerlijk te zijn, maar vooral het eerste deel. Het tweede deel was wat stroever. Soms is de spanning wel effectief, en de beelden op Facebook van Ma Rina zijn daar een goed voorbeeld van. Daarnaast zijn de beelden van Facebook leuk in elkaar gestoken en gemaakt.

Redelijk horrortje, niks bijzonders.