App (2013)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Bobby Boermans
met Hannah Hoekstra, Robert de Hoog en Isis Cabolet

Anna Rijnders (Hannah Hoekstra) sluit zich helemaal op in de wereld van apps en sociale media. Na een feest waar ze te diep in het glaasje heeft gekeken, ziet ze dat een onbekende een app op haar telefoon heeft gezet, die alle informatie lijkt te hebben over haar situatie en die van haar vrienden. Als haar vrienden een voor een omkomen, snapt ze dat de app meer is dan een simpel handigheidje.

avatar van mikey
Haha die app ziet eruit als die Caine van Robocop 2. Anyway, lichtelijk amusante variant op de Lift. Lang niet zo sterk natuurlijk, ondanks dat toch amusant. Studente heeft een plaaggeest in de vorm van een app. Je kan zo'n ding ook in de gracht gooien, zij gaat tot het uiterste om de app van de telefoon te verwijderen. En resetten naar de fabrieksinstellingen werkt natuurlijk niet Wat doet de app dan? Die heeft alles in de hand. Die kan de toekomst voorspellen, dankzij algoritmes, tot op de seconde nauwkeurig en controleert zelfs randapparatuur zoals die ouwe bouwradio van de werklui (hier met de verkeerde muziek). Eenmaal de geloofwaardigheid opzij gezet, veel om te lachen.

Opening met die trein echter, was wat wansmakelijk.

Boermans is geen sterke regisseur met oorspronkelijke ideeën. Hij weet in ieder geval wel wat grappig is. In tegenstelling tot veel andere nl regisseurs op dit moment.

avatar van umbra
Best leuke thriller die lekker wegkijkt en nooit verveelde. 7/10

avatar van Elchapo
Ondanks dat het heel vergezocht is( een app die iemands leven gaat bepalen!) is dit toch een prima aan te loeren filmpje....3.5 stars.

avatar van Warp
Leuk concept maar de uitwerking is weer typisch op zijn Nederlands. 'Godverdomme, dit, dat, godver. Kut-app, kut-app.' Visueel lelijk en onevenwichtig (vooral op het einde), belabberd acteerwerk, lelijke montage en de onthulling is ook maar slappe hap. Wat een draak.

Af gekeken van americanse films Bedevild ook een ap film gestolen,
nl versie minder Vond the note book beter en krijg je daar ook nl versie van

Totaal gejat van americanse film BeDevild een demon die leeft in een ap
Leuk gestolen weer nl met matige Cast

avatar van André Borgeld
Ik vond hem in het begin leuk, maar later wat tegenvallen. Kwam ook niet echt terug op het beginstukje

avatar van john mcclane 2
Voor nederlandse begrippen , helemaal niet verkeerd .
wel meteen duidelijk : dit ga je geen tweede keer kijken . te weinig verhaal, met niet erg opmerkelijk acteerwerk en regie. Maar ook niet lelijk .
Ik lees hier over dat het een gejat verhaal bevat , ach , hoeveel AI films lijken wel niet op elkaar .?
Bovendien is dit idee al veel ouder , en wel in de vorm van een beruchte X-files Afl, namelijk uit het
eerste seizoen : Ghost in the Machine (The X-Files) Wikipedia

Dit kijkt prima weg , en is niet een cliché met houterig acteer werk , en overdreven en onnodig veel sex en naakt , amper eigenlijk .
Niet super, maar redelijk . zoals gezegd voor nederlandse begrippen .
nipte 3 * ben ik wel ruim