App (2013)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Bobby Boermans
met Hannah Hoekstra, Robert de Hoog en Isis Cabolet

Anna Rijnders (Hannah Hoekstra) sluit zich helemaal op in de wereld van apps en sociale media. Na een feest waar ze te diep in het glaasje heeft gekeken, ziet ze dat een onbekende een app op haar telefoon heeft gezet, die alle informatie lijkt te hebben over haar situatie en die van haar vrienden. Als haar vrienden een voor een omkomen, snapt ze dat de app meer is dan een simpel handigheidje.

avatar van mikey
Haha die app ziet eruit als die Caine van Robocop 2. Anyway, lichtelijk amusante variant op de Lift. Lang niet zo sterk natuurlijk, ondanks dat toch amusant. Studente heeft een plaaggeest in de vorm van een app. Je kan zo'n ding ook in de gracht gooien, zij gaat tot het uiterste om de app van de telefoon te verwijderen. En resetten naar de fabrieksinstellingen werkt natuurlijk niet Wat doet de app dan? Die heeft alles in de hand. Die kan de toekomst voorspellen, dankzij algoritmes, tot op de seconde nauwkeurig en controleert zelfs randapparatuur zoals die ouwe bouwradio van de werklui (hier met de verkeerde muziek). Eenmaal de geloofwaardigheid opzij gezet, veel om te lachen.

Opening met die trein echter, was wat wansmakelijk.

Boermans is geen sterke regisseur met oorspronkelijke ideeën. Hij weet in ieder geval wel wat grappig is. In tegenstelling tot veel andere nl regisseurs op dit moment.

avatar van umbra
Best leuke thriller die lekker wegkijkt en nooit verveelde. 7/10

avatar van Elchapo
Ondanks dat het heel vergezocht is( een app die iemands leven gaat bepalen!) is dit toch een prima aan te loeren filmpje....3.5 stars.

avatar van Warp
Leuk concept maar de uitwerking is weer typisch op zijn Nederlands. 'Godverdomme, dit, dat, godver. Kut-app, kut-app.' Visueel lelijk en onevenwichtig (vooral op het einde), belabberd acteerwerk, lelijke montage en de onthulling is ook maar slappe hap. Wat een draak.

Af gekeken van americanse films Bedevild ook een ap film gestolen,
nl versie minder Vond the note book beter en krijg je daar ook nl versie van

Totaal gejat van americanse film BeDevild een demon die leeft in een ap
Leuk gestolen weer nl met matige Cast

avatar van André Borgeld
Ik vond hem in het begin leuk, maar later wat tegenvallen. Kwam ook niet echt terug op het beginstukje

avatar van john mcclane 2
Voor nederlandse begrippen , helemaal niet verkeerd .
wel meteen duidelijk : dit ga je geen tweede keer kijken . te weinig verhaal, met niet erg opmerkelijk acteerwerk en regie. Maar ook niet lelijk .
Ik lees hier over dat het een gejat verhaal bevat , ach , hoeveel AI films lijken wel niet op elkaar .?
Bovendien is dit idee al veel ouder , en wel in de vorm van een beruchte X-files Afl, namelijk uit het
eerste seizoen : Ghost in the Machine (The X-Files) Wikipedia

Dit kijkt prima weg , en is niet een cliché met houterig acteer werk , en overdreven en onnodig veel sex en naakt , amper eigenlijk .
Niet super, maar redelijk . zoals gezegd voor nederlandse begrippen .
nipte 3 * ben ik wel ruim

avatar van Shadowed
Mwa.

Wederom weer een NL film die het niet al te goed bij me doet. Alhoewel dit filmpje duidelijk wel wat groter is opgezet, dan de gemiddelde Nederlandse film. Dan is het nog knap dat hier best een klein budget in is gegaan want het lijkt best op Hollywood materiaal.

Hoekstra is wel lekker brutaal qua uitstraling, maar qua acteren voegt ze niet al te veel toe uiteindelijk. Ze weet niet te dragen in ieder geval. De Russische leraar vond ik dan veel charmanter. Uiteindelijk zijn er een hoop best bekende Nederlandse gezichten waarvan er maar weinig weten te overtuigen.

Dit had eigenlijk een staalharde horrorfilm moeten worden denk ik zo. Het idee is beat leuk in ieder geval en de app ziet er geinig uit. Daarbij doet de beschrijving een uitdagende en harde film beloven, maar de kijkwijze is eigenlijk een groot minpunt en stoorzender hier.

Het is allemaal te soft en te tam. Er is weinig spanning en dreiging, en dit lijkt dan meer op een typische normale hap die je zo gekeken hebt. In dat opzicht doet de film zijn werk wel, maar het maakt nog geen goede film. Er gebeurd best veel in het algemeen, maar nooit krijgt het die charme of spanning die het nodig heeft.

Het had uiteindelijk ook iets langer mogen duren. Alles wordt nu heel haastig verteld alsof de film niet langer dan 80 minuten mocht duren uiteindelijk. Er moest meer ruimte worden genomen voor enige opbouw in plaats van een soort afgeraffelde huiswerkopdracht uiteindelijk. Jammer.

Te Tamme film met weinig trucjes en weinig materiaal om op te vallen bij de kijker. Jammer. Want met dit idee kan er best iets leuks ontstaan uiteindelijk.

De app Iris die zomaar op de telefoon van Anna verschijnt zorgt voor de nodige rampspoed. Hij verandert haar leven in een nachtmerrie, maar niet alleen dat van haar, maar ook van vrienden en familie om haar heen. Best spannend voor een dertien in een dozijnthriller.

avatar van Donnie Vallermee
Ja klopt, 13 in dozijn thriller maar het concept is goed.
Jammer dat het acteerwerk wat slapjes is.

Toch een 8 want het kijkt zo lekker

Ik snap pas na 2 keer kijken
hoe zit 1 keer via my prime
en de ander keer toeval op tv gezien

het is redelijk mij smaak
maar je snap wel waar nu ga dan kijk tocht iets ander na zo film
Ik behoorlijk knap hoe de cast hun rol neer zet knap gedaan