Homies (2015)

2,55

Nederland

geregisseerd door Jon Karthaus
met Robert de Hoog, Manuel Broekman en Gijs Naber

Timo en Sophie waren het perfecte stel, totdat zij het uitmaakte... Sophie had behoefte aan een volwassen relatie met iemand die zijn leven wél op de rit heeft. Wanneer Timo zijn ex-vriendin probeert terug te winnen door haar van zijn nieuwe en verbeterde leven te overtuigen, raken hij en zijn vrienden verwikkeld in een drugsconflict. Om in leven te blijven, moeten de vier doodnormale jongens 22 kilo drugs binnen een week zien te verkopen.

43 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van SimonV
geplaatst: 17 mei 2015, 16:09 uur [permalink]
Leuke film voor tussendoor. Voldoet aan alle cliches van een simpele recht-toe-recht-aan komedie: verhaal dat iets te sterk is met een paar extra verhaallijnen, beetje grof taalgebruik, DE briljante oplossing en natuurlijk voorspelbare actie.
Prima acteerwerk en strak gemonteerd om de vaart er in te houden.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 17 mei 2015, 16:22 uur [permalink]
Bij de Nederlandse film ben ik altijd extra kritisch, zo ook bij deze.

Homies (2015) is niet meer dan een aardige Nederlandse Komedie
die heel sporadisch een glimlach om mijn gezicht wist te toveren.

Het is spijtig om te moeten melden dat het allemaal over het geheel
niet echt bijzonder te noemen is, een herziening zal er voor mij dan
ook niet snel inzitten.

Twee sterren van mijn kant voor H. (2015).

avatar van cantforgetyou
geplaatst: 18 mei 2015, 18:56 uur [permalink]
Soms best grappig, vaak ook niet. Het verhaal is gewoon niet interessant. Nederlandse komedie werkt bij mij niet zo goed. Vroeger was zeg eens AAA wel leuk, maar de humor van toen is niet de humor van nu.

geplaatst: 25 mei 2015, 08:27 uur [permalink]
flauw en kinderachtig

geplaatst: 31 mei 2015, 13:11 uur [permalink]
Wow wat slecht

avatar van blurp194
geplaatst: 31 mei 2015, 22:31 uur [permalink]
Flauw, voorspelbaar en teveel overdreven zonder dat het daardoor grappig wordt. Beetje standaard nederlandse film daardoor, en erg weinig positiefs over te melden. Het regelmatige gebruik van een voiceover om het geheel nog maar even uit te leggen irriteert ook al.

geplaatst: 15 juni 2015, 11:34 uur [permalink]
Een middelmatige, weinig creatieve, rommelige, voorspelbare en in de kern brave coming-of-age komedie (op een paar verrassende uitschieters na), over een stel onnozele, stompzinnige jonge kerels, die zich flink in de nesten werkten (waar hebben we dat meer gehoord?). De verteller las het verhaaltje voor alsof de kijker nog op de kleuterschool zat. De flauwe seksgrappen (puberniveau) gingen tot overmaat van ramp ook nog op herhaling. Positief element: de film had vaart.

avatar van tattoobob
geplaatst: 16 juni 2015, 22:51 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Middelmatig is inderdaad het goede woord voor deze film.
Aan de spelers lag het niet echt want die deden voor nederlandse begrippen aardig hun werk en hebben in het verleden wel bewezen dat ze in redelijke nederlandse producties tot hun recht kunnen komen(op wat enkele na)
Het was meer het script wat wat te wensen over liet...bij vlagen was het echt grappig,maar vaak was het ook"gewoontjes"...heel slecht word het echter nergens vind ik.
die scene met die dealer in het tuincentrum was hilarisch

geplaatst: 15 september 2015, 21:50 uur [permalink]
Matige film over vier vrienden die een week de tijd hebben om 22 kilo drugs te verkopen. Een dun verhaaltje waarbij de wat voorspelbare problemen humoristische situaties zich blijven opstapelen. Helaas is de humor nogal flauw en heb ik nergens echt kunnen lachen. Wel een vlotte montage en ook een leuke cast met toch aardig wat bekende namen.

geplaatst: 22 september 2015, 19:44 uur [permalink]
Ik heb regelmatig zitten te schuddebuiken bij het aankijken van deze Nederlandse productie. Maar dan niet aan het schuddebuiken van het lachen, maar aan het schuddebuiken omdat mijn maaginhoud naar boven wilde komen. Ook met deze zogenaamde "Komedie", laat de Nederlandse filmwereld weer eens zien dat ze nauwelijks instaat zijn om leuke en/of goede films te produceren. Ik zou zeggen, ga eens in de leer bij België, want daar krijgt men het wel voor elkaar en die films hebben vaak ook nog inhoud wat bij deze film totaal ontbreekt.

Het onnozele voorspelbare clichématige verhaal (draait om drugs waar een groepje mee wordt opgezadeld en die moeten verkopen), welke zich afspeelt in Amsterdam, is zeer flauw en kinderachtig en ook de uitvoering ervan is zeer beroerd. Eerlijk gezegd was het best beschamend om allemaal te zien en dat geldt ook voor veel Nederlandse zogenaamde acteurs en actrices. Sowieso is het niet al te plezierig om een hele film naar hoofdrolspeler Robert de Hoog (in de rol van Timo) te kijken, want dat is een enorme saaie persoonlijkheid. Dat er wel soms mooie vrouwen te zien zijn waren, deed de pijn om naar deze film te kijken nog enigszins verzachten. Met name die Charlie Chan Dagelet (in de rol van Sophie) vond ik wel een aardige verschijning. Helaas geldt dat niet voor Victoria Koblenko (in de rol van de Russische Ivana, met ringetje door de neus, die ook Russisch praat), die ik normaal wel leuk vindt om naar te kijken. Te lachen viel er eigenlijk niets (met name de seksgrappen waren zeer kinderachtig) op een paar glimlach momenten na. Het einde wat zelfs nog even wat schietactie bevat, was zeer slecht en flauw.

Nee, ook deze Nederlandse (wan)productie was duidelijk niet aan mij besteedt. Deze film heb ik overigens gezien op Film 1, want ik neem me geen moeite om Nederlandse films in de bioscoop te gaan te bekijken (is ook gewoon zonde van het geld) en ik pindakaas ze ook zelden (eigenlijk alleen als het betrekking heeft op een historische gebeurtenis).

P.S. het schilderij wat aan de muur hing in het appartement van het vriendengroepje en wat ook regelmatig in beeld was te zien, was misschien nog wel het mooiste en beste in deze film.

LesleyD
geplaatst: 3 oktober 2015, 15:16 uur [permalink]
Homies is een aardige film. Tjokvol bekende Nederlandse acteurs die best leuk zijn om naar te kijken (Manuel Broekman). Het verhaal is echter erg voorspelbaar en flauw.

avatar van d$llar
geplaatst: 17 oktober 2015, 23:45 uur [permalink]
Jemig wat erg dit. Werkelijk niet langer dan een kwartier vol te houden

avatar van movimaker

geplaatst: 2 december 2015, 14:04 uur [permalink]
[quote]HALVE TAMME. schreef:
Bij de Nederlandse film ben ik altijd extra kritisch, zo ook bij deze.

Stomme vraag misschien maar waarom ben je bij Nederlandse films extra kritisch?