Zoo (2017)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Familie / Oorlog

geregisseerd door Colin McIvor
met Art Parkinson, Penelope Wilton en Toby Jones

Het verhaal gebaseerd op ware feiten speelt zich af begin de jaren veertig, bij het begin van de Tweede Wereldoorlog. Tom is een prille tiener wiens vader het huis heeft verlaten om voor zijn land te vechten. Hij werkte in de plaatselijke dierentuin, die net een babyolifant genaamd Buster had gekregen. Tom heeft een hechte band met het dier. Wanneer het gebied gebombardeerd wordt, roept Tom de hulp in van een groep tamelijk oppervlakkige maar niettemin plezierige vrienden.

avatar van Brabants
Zoo is een prachtig familiedrama en een nogal emotioneel verhaal over een olifantje en zijn verzorgers in een dierentuin net buiten Belfast tijdens de tweede wereldoorlog. Het is cinematografisch echt prachtig en de cast(met vooral de jongere acteurs) levert prachtig werk. Mooie en minder mooiere aspecten uit het leven krijgen uitvoerig de aandacht. Het ontroert maar brengt je ook een glimlach op je gezicht.