Santa Claus Conquers the Martians (1964)

Fantasy / Sciencefiction

geregisseerd door Nicholas Webster
met John Call, Leonard Hicks en Vincent Beck

Een groep marsmannetjes, die helemaal gefascineerd zijn door de westerse cultuur en beschaving, besluit de kerstman te kidnappen omdat er helemaal niemand is op hun planeet die de kinderen kadootjes kan geven. Voldar, een bijzonder gemeen marsmannetje, is niet erg blij met de komst van de kerstman en probeert hem zelfs te vermoorden.

avatar van moviefreak#1
Deze film is zo pijnlijk slecht gemaakt dat ie gewoon vermakelijk wordt. Een beetje het Plan 9 From Outer Space principe eigenlijk.

Om een paar voorbeelden te geven : de marsmannetjes hebben geweertjes die er uitzien als fohns die het prachtige geluid *ploep* maken. De kerstman zelf is volgens mij gewoon de hele film gigantisch dronken en maakt grappen waar je liever van zou willen huilen als lachen. Dan is er nog een gevecht tussen 2 marsmannetjes waarbij bij 1 van hen zomaar ineens de snor afvalt maar het mooiste voorbeeld is misschien wel de achtervolging op de Noordpool met een robot (een man met een omgebouwde ijskast om zich heen) en een ijsbeer (een man in een ijsbeerpak waarbij je bij het rondkruipen zijn nek kunt zien omdat het ijsbeermasker niet groot genoeg is).

In ieder geval, slechte film maar door deze en vele vele vele andere foutjes toch vermakelijk genoeg voor een 1,5 *

avatar van Poisonthewell
Bwahahaha! Ik heb toch kostelijk gelachen om deze hopeloze film. Maar de vreselijke foutheid geeft de film wel een hoog cultgehalte. De robot vond ik inderdaad ook het leukste moment, en het eind waar de bad guy door de kinderen overmand wordt met bellenblaas en plastic balletjes en dergelijke. 1*

avatar van maurice74
Niet zo'n heel goede film, maar niet vergeten dat het een film uit de jaren zestig is voor kinderen en een vroege waarschuwing tegen de opkomst van het digitale tijdperk. Er verschijnen nog altijd films die veel slechter zijn dan deze tamelijk onschuldige kinderfilm.

Tyler G
Voor alle liefhebbers. Je kan deze film nu zonder problemen legaal downloaden. Wees wel gewaarschuwd: hij zal niet voor niets in de IMDb Bottom Top 100 staan.

Vanonder staan downloadlinks voor verschillende formaten.
Je moet naturlijk wel torrentprogramma hebben.

Binnenkort zal ik zelf een review van de film plaatsen.

Via archive.org ook zonder torrentprogramma legaal te downloaden.

avatar van otherfool
Fantastisch foute film met als hoogtepunt inderdaad de 'achtervolging' van de robot, die er nog beroerder uitziet dan die in The Aztec Mummy vs The Human Robot (en dat, mensen, wil wat zeggen!). Lach- en meelijwekkende film die je moet zien om het uberhaupt te geloven...

1*.

veron35
Wat een film zeg. Ik zie dit echt niet meer als een serieuze film, maar als een komedie. Zo verschikkelijk nep (vooral die ijsbeer) en zulk slecht acteerwerk heb ik nog nooit gezien. Die costums waaren ook niks waard. Maar omdat ik me toch vermaakt heb:

avatar van Vinokourov
Dat nog niemand gemeld heeft dat Pia Zadora in deze film meedoet als één van de kinderen van Mars . Voor de rest (ook met haar) is het natuurlijk erbarmelijk matig. Samen met Manos, The Hands of Fate heeft MST3K deze film een behoorlijke cultstatus bezorgd.

avatar van wendyvortex
Ongelooflijke weirde (kinder?)film - zelfs naar mijn maatstaven....en dat wil wat zeggen lieve mensen.
Een (hele flauwe) moppen tappende kerstman die ontvoerd wordt door marsmannetjes.
Een shitload aan stock-footage naast andere totaal ongeloofwaardige FX zoals de minst overtuigende ijsbeer ooit!! Een robot die lijkt op een koelkast (met tieten) en natuurlijk het onvergetelijke debuut van de enige die aan deze film meewerkte en die ooit nog aan de bak kwam: de 8-jarige....Pia Zadora!! die toen al blijk gaf van het kunnen uitzoeken van briljant geacteerde meesterwerken.
Volslagen nonsens, maar dermate van de pot gerukt dat we deze misschien wel als kersttraditie gaan invoeren!!!

avatar van Friac
Euhm, is 4 sterren toch niet een beetje teveel eer voor dit soort films?

Al bij al was deze film nog niet zo slecht als ik verwacht had. Tijdens het kijken verveelde ik me niet - ik heb al een boel rotslechte films gezien waarbij ik me na 10 minuten al hopeloos ergerde aan de ondermaatse kwaliteit op alle vlakken - en ik vond de slechterik en de leider van de marsmannen niet eens zo slecht acteren. Natuurlijk ligt het er dik op, maar dat heb je zelfs bij topfilms uit die tijd.
Bovendien bevat de film voor de liefhebber van pulp enkele hilarische momenten: de ijsbeer op kop, gevolgd door de robot en het overmeesteren van de slechterik.

Ik vond de kerstman trouwens bijzonder goed gecast, zeer mooie kerstman die met zijn betekenisloos gelach regelmatig op de "grinnikspieren" werkte. Ook het lied "Hooray for Santa Claus" mocht er wezen.

En daarmee hebben we het zowat gehad: pulp die niet bijzonder slecht is, maar verre van goed te noemen is.

avatar van Phantasm
Vooruit, een hele kleine 2* dan, matige film over het geheel, okee, het is dan ook uit de jaren zestig, voor die tijd misschien wel leuk.

avatar van IcU
IcU
Ontzettend knullig, maar boordevol charmes. Het idee is natuurlijk van de zotte, maar dat is het leuke er aan. De film wordt nergens spannend, of echt boeiend. Toch is het zeker een film om eens te kijken.

avatar van BlueJudaskiss
Ook weer niet zó slecht. Had het na een tijdje allemaal wel gezien, maar het is een charmante jaren '60-film die me qua zoetsappigheid nog wel meeviel. Met de slechte speciale effecten had ik geen problemen. Gewoon een geinige houtje-touwtje film die toch iets meer credit verdient dan nu het geval is.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Ik geloof niet dat ik ooit kinderen in een film heb gezien die irritanter waren dan deze! De kerstman is stiekem nog best grappig en er zitten zowaar een paar geinige scenes in.. maar nee, deze film hoef ik niet voor een 2de keer te zien en is nog net op de valreep de slechtste film van 2015 voor mij!

1,5* dan maar omdat ik in een gulle bui ben