ad

Geregisseerd door: Douglas Aarniokoski

Met onder meer: Paz de la Huerta, Katrina Bowden en Judd Nelson

Releasedatum: 27 februari 2014

Over Nurse 3-D

"Your pain is her pleasure."

Overdag is Abby Russell een verpleegster; een persoon die je altijd zou moeten kunnen vertrouwen. Maar 's nachts lokt ze overspelige mannen met zich mee, om ze daarna bruut te vermoorden. Wanneer een jonge verpleegster Abby begint te verdenken, beginnen de problemen pas goed...

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Q Jones schreef:

Bedoeld of onbedoeld dat laat ik in het midden, maar ik vond hem ontzettend grappig.

Lekker fout allemaal de kills, de kledij, de muziek, de acteurs noem maar op.

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.

avatar van Epitaph

Epitaph

Geen hoogvlieger natuurlijk, maar uiterst vermakelijk, .Wel een laag gemiddelde hier.

avatar van umbra

umbra

Heerlijke film toch wel. Met een heerlijk sensueel moordende Paz de La Huerta Had er in eerste instantie niet zoveel van verwacht, maar keek echt lekker weg, 0 sec verveling. 8/10

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Aardige horror pulp die het vooral moet hebben van de verschijning van Katarina Bowden. Huerta valt daarnaast nogal in het niet. Verder is de sfeer van de film wel goed maar is er nauwelijks spanning te bekennen. Aan geweld is er overigens geen gebrek maar alles wordt met wat humor gecompenseerd waardoor het uiteindelijk allemaal genietbaar is.

Gemiddeld

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1970 berichten

Akkoord, de hoofdactrice heeft dikke tieten en een knap snoetje, maar hadden ze nu echt niet iemand kunnen pakken die niet aan het syndroom van Down lijdt? Niet om grof te doen hoor, maar Paz de la Huarta acteert en spreekt letterlijk als een mongool, dit was vreselijk ergerlijk. Voor het overige is er zo goed als niets dat consistent is of weet te boeien. Zo gaat de nurse tekeer tegen elkeen die na verleiding ingaat op haar avances, maar als ze in die discotheek gedrogeerd werd en samen met haar hartsvriendin hard genaaid door vreemdelingen, heeft ze er precies geen erg in. Snel weer vergeten deze idiote film.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Bewust slechte films zodat het grappig moet worden: ik kan niks met die beweging. Nurse 3-D is toch vooral heel veel niet wat het wel had kunnen zijn: niet grappig, niet sexy, niet spannend, niet eng - wat eigenlijk wél? De vreselijke hoofdrolspeelster werkte me direct al op de zenuwen, maar verder viel er ook niets te genieten.

Zeer slecht.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Not bad. Nurse 3D is gewoon moderne exploitation. Vrouwen weer in hun meest ondankbare rol als lopend vlees en met een aantal bloederige momenten die vér uit de bocht vliegen. Paz de la Huerta heeft het floppen van haar carrière vooral te danken aan d'r eigen kop. Verschrikkelijk hoe ze er hier bijloopt. Tranny galore..

Ongegeneerde pulp. Opgepikt door een (te) groot publiek, waardoor deze score een logisch gevolg is. Niettemin behoorlijk genietbare nonsense, mits met de juiste bril bekeken.

avatar van thunderball

thunderball

Deze afgelopen donderdag voor 5 euro uit een bak bij de MediaMarkt gehaald en vandaag bekeken.

Het feit dat ik er eigenlijk niks van verwachtte en dat het weinig kostte zal waarschijnlijk wel meespelen,

maar ik hem me er ontzettend mee vermaakt. Wat een maffe film en wat een maffe actrice in de hoofdrol. In het begin dacht ik dat ze een soort van rol in een rol speelde, tot ik mij realiseerde dat dit haar manier van acteren is. Benaderd zij al haar rollen zo?

Ik zat me vaak suf te lachen, maar geen idee of dit ook echt zo de bedoeling was (neem voor het gemak aan van wel).

De la Huerta zet hier -juist door de rare manier van acteren- 1 van de vreemdste personen neer, die ik in jaren heb gezien. Ik ben er nog niet achter of ik het gewoon slecht vind, of juist geniaal.

Ik vond haar zowel er niet uit zien, als op een bepaalde manier ook wel weer ontzettend sexy en sensueel en juist daardoor toch ook weer heel aantrekkelijk.

Het verhaal zit vol plotgaten, toevalligheden en andere niet uitgewerkte zaken, maar daar staat tegenover dat het lekker wegkijkt, vlot verteld wordt en de tijdsduur niet al te lang is en je je geen moment hoeft te vervelen.

Verder aardig wat bloed en hier en daar onvervalste grofheid en het geheel heeft een sexy uitstraling.

Wanneer je het allemaal vooral niet serieus neemt en het puur ondergaat als lekkere onzin pulp, dan valt er toch het nodige te genieten.

Een magere zeven, of wel 3,5 ster.

avatar van Thorak

Thorak

Gezien de vele bijzonder slechte recensies ging ik er volledig zonder enige verwachting in. Paz de la Huerta ÍS een slechte actrice, dat wist ik gelukkig al wel en ik had ook al gelezen dat veel van haar tekst opnieuw was ingesproken door een andere actrice omdat ze zo monotoon sprak (waar ik me al van bewust was), dus dat waren eigenlijk juist allemaal meevallers.

De film zelf heeft weinig om het lijf, maar doet waar voor de film gemaakt is, vermaken met overdreven kills. Wat dat betreft is de film voor mij dan ook gewoon gelukt. Het is geen film die zal blijven hangen en ook geen klassieker worden, maar leuk om gezien te hebben.

avatar van esoxlucius

esoxlucius

Corcicus schreef:

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen!

avatar van Noodless

Noodless

Verrassend goed omdat de film er in slaagt om de kijker voldoende te entertainen en de film geen ellenlange opbouw nodig heeft en de kijker onmiddellijk confronteert met de gekke hoofdactrice (gespeeld door Paz de la Huerta) die enerzijds qua gezicht geen indruk weet te maken, maar anderzijds met haar body zeker wel. De manier van acteren is vaak raar, maar een sexy, sensuele beleving weet ze wel over te brengen. Daar tegenover is wel een leuke snoet aanwezig gespeeld door Katrina Bowden waarbij haar body ook mag gezien worden. Zelfs mijn wederhelft kon dit beamen. Er zitten genoeg wendingen en bloederige scènes in het verhaal en inderdaad zullen er ook ongeloofwaardige scènes in de film zitten. Maar wie had anders gedacht ? bv. de arrestatie van Abby 's nachts op het einde is zo voorspelbaar en onlogisch. Juist dat de inspecteur dit alleen gaat doen.

Maar er is genoeg te beleven en naar het einde toe ook heel wat leuke bloederige shots. Een film die gemakkelijk weg kijkt en beter voor de dag komt dat ik had gedacht. 7/10

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1935 stemmen

Deze toch wel helaas wat matige horror film werd mij een tijdje geleden aangeraden door medefilm en metalfanaat Theunissen dat me achteraf toch nog best vermaakt heeft. De film kent genoegt horror maar er is gewoon weinig spanning aanwezig in de hele film. Toch heeft het wat bloederig vermaak (is niet al te heftig alleen op het eind gaat het er mooi aan toe) een leuke zet in de film en is de stemgemiddelde echt niet van toepassing op mij. In het algemeen raast de film mooi snel door en ben ik toch aangenaam verrast en heb ik een leuke kijkervaring gehad.

In het begin dacht ik dat de Soska zusters deze film in elkaar hadden geflanst maar ik was aardig in de war me de film ‘ American Mary (2012) ‘. Toch weet Douglas Aarniokoski er een aardig werkje van te zetten en is de cast in het algemeen ook erg leuk. Hoewel ik Paz de la Huerta echt totaal niet knap vind, en vind ik het geen ‘killerwoman’. Ik zie het eerder als een vrouw waar volgens mij alles nep aan is, het ziet er niet uit. Hoewel ze zich aardig mooi en naakt laat zien in deze film kan ik niet wennen aan haar en vind ik haar personage ook aardig irritant. Katrina Bowden deed het prima en de rest van de cast was ook wel oké.

Toch een erg vermakelijke film zoals ik al zei, de film kent meerdere leuke scenes maar ook erg bloederige scenes zoals het einde waar Abby door Danni achterna gezeten word in het ziekenhuis. Als Abby dan zichzelf opsluit in een kamer trekt ze bepaalde slangen uit mensen (die hebben waarschijnlijk een hartoperatie hebben gehad) en word de film al snel bloederig. Ik vond dit toch wel écht het hoogtepunt uit de film en de leukste en misschien ook wel de spannendste scene uit de hele film want voor de rest is hij aardig soft. Toch was de scene waar Larry Cook het slachtoffer van Abby word en vervolgens geïnjecteerd werd met een bepaalde substantie waarna hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. Het is vervolgens dan niet een moeilijke opdracht voor Abby dat ze de auto op de straat laat rollen en vervolgens een ongeluk veroorzaakt met een vrachtwagen die Larry uit het raam slingert waarna zijn gezicht er aardig verminkt uit ziet.

Het verhaal is aardig simpel. We volgen Abby Russell die een dubbel leven lijd als zuster en massamoordenaar. Het blijkt dat Abby in het verleden haar vader heeft vermoord nadat hij, haar moeder aanviel. Ze stak een bepaalde mes in zijn keel. Vervolgens gaat haar leven door als moordenaar en liefhebber van seks. Ze komt Danni tegen die ook een zuster wil worden en naar een avondje stappen zijn de gevoelens voor Abby wat hogerop gelopen voor Danni maar, Danni voelt dit niet voor haar. Wanner Abby dit weet gaat ze door met moorden maar ook met het leven van Danni kapot maken en Danni komt er al snel achter wie Abby nou echt is.

De film draait veel om seks, en het is dan ook niet raar dat we veelal bloot- seksscénes zien in de film. Hoewel ik dat niet erg vind kan het soms iets te ver gaan maar dat vond ik bij deze film niet van toepassing. De film is me aardig mee gevallen en ik heb er prima van genoten.

avatar van bart007bond

bart007bond

Zag ik nou Kathleen turner als head nurse?

avatar van bart007bond

bart007bond

Inderdaad. Had gelijk.

Deed me een beetje denken aan American Psycho.

Leuk einde