ad
  • 141.593 films
  • 6.839 series
  • 20.787 seizoenen
  • 468.281 acteurs
  • 285.121 gebruikers
  • 8.173.107 stemmen

Filmmarathon

zoeken in:

Chrizzlle

• 114 berichten
  • 0 stemmen

Wij (een vriend, en 2 vrouwlijke klasgenotes) zijn van plan een klassieke film-marathon te houden... Hebben jullie hiermee ervaringen? Hoe lang heb je het volgehouden?

Geen film-marathon meegemaakt? Wat is dan het grootste aantal films dat je op een dag hebt gekeken?

edit: hmm toch maar eens een Nederlands woordenboek opslaan...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik wil een keer met een stel vrienden een Friends Marathon gaan houden, dus ik ben ook wel benieuwd hoelang iemand het gemiddeld uithoud.

stinissen (crew)

• 21005 berichten
  • 40848 stemmen

Phooze schreef:

Ik wil een keer met een stel vrienden een Friends Marathon gaan houden, dus ik ben ook wel benieuwd hoelang iemand het gemiddeld uithoud.

een min of 3

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

op canal + hadden ze ooit een southpark marathon... eerste 3 of 4 seizoenen achter elkaar! weet niet meer precies hoe lang we het vol hebben gehouden...

Chrizzlle

• 114 berichten
  • 0 stemmen

yosemite44 schreef:

weet niet meer precies hoe lang we het vol hebben gehouden...

Totdat je zei: Screw you guys, i'm going home?

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

tsja is een beetje moeilijk in je eigen huis

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Phooze schreef:

Ik heb destijds met wat vrienden een seizoen 6 marathon gehouden (toen ie op video kwam, we hadden 2 dagen om ze te kijken voor ze de verhuur in moesten bij de videotheek waar ik werkte), we kwamen tot 21 afleveringen van de 24 tot we het ECHT zat waren.

kos

• 44989 berichten
  • 7827 stemmen

Heb vroeger met een aantal mensen tientallen film-marathons gehouden. Paar belangrijke puntjes:

1) zorg dat je goed wakker bent.

2) genoeg eten en drinken

3) mensen erbij die het ook echt leuk vinden om films te kijken (moeilijker dan 't lijkt)

4) verschillende genres.

Ramon K

• 13582 berichten
  • 0 stemmen

Kos schreef....3) mensen erbij die het ook echt leuk vinden om films te kijken (moeilijker dan 't lijkt)

Inderdaad! Dit is meestal een hekel punt wanneer ik het idee krijg om een marathon te organiseren. Mijn vrienden vervallen na 1 film zo weer in praten, lachen en een pilsje....serieus film kijken is er dan niet meer bij.....ik heb nog nooit een geslaagde marathon kunnen houden nu ik er over nadenk.

herman78

• 3177 berichten
  • 1281 stemmen

Ik kan me wel vinden in de tips van Kos. Ik heb 2 vrienden met wie ik regelmatig films kijk. We beginnen dan om 8, 9 uur 's avonds en gaan dan door tot de stapel op is. Meestal stoppen we rond een uur of 7 's ochtends, maar het is ook wel eens 10 uur 's ochtends geworden.

Mijn langste marathon duurde 22 uur. Van 7 uur 's avonds tot 5 uur 's middags. Zegmaar van avondeten tot avondeten. Daarbij hadden we wel een pauze ingelast rond een uur of 8, waarbij de mensen die nog wakker waren de rest gingen wekken en ontbijt gingen klaarmaken.

herman78

• 3177 berichten
  • 1281 stemmen

Met die twee vrienden keek ik trouwens vooral sci-fi, thrillers. We waren in staat om 2001 en Solyaris achter elkaar te kijken.

Die andere marathon (van 22 uur) keek ik met plusminus 10 mensen en toen was het programma veel gevarieerder. Ik heb nog wel een tip: bewaar de zwaardere films niet voor het laatst. Ik kan me een marathon herinneren waarbij we Apocalypse Now! als 8ste (ongeveer) en laatste film hadden gepland. Ik begreep er niet veel van (ook na een nacht overgeslagen te hebben). Gelukkig heb ik hem inmiddels wel weer een paar keer extra gezien.

kos

• 44989 berichten
  • 7827 stemmen

Oef..zo lang heb ik het nooit volgehouden. Die van ons gingen meestal van een uur of 8 's avonds tot pak weg 6 uur 's ochtends.

respect Herman

herman78

• 3177 berichten
  • 1281 stemmen

Ik weet nog dat ze bij de videotheek zoiets zeiden van 'jullie weten dat het morgen weer teruggebracht moet worden?'.

Overigens waren we toen ook wel erg fanatiek. Langer zou ik het echt niet volhouden. En ik moet ook toegeven dat ik bij een film (Men In Black was dat) even een uurtje ben weggedommeld. Maar die had ik gelukkig al gezien.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Ik heb nog wel een tip: bewaar de zwaardere films niet voor het laatst. Ik kan me een marathon herinneren waarbij we Apocalypse Now! als 8ste (ongeveer) en laatste film hadden gepland. Ik begreep er niet veel van (ook na een nacht overgeslagen te hebben). Gelukkig heb ik hem inmiddels wel weer een paar keer extra gezien.

Hehe das inderdaad niet erg slim he

Toen ik mijn 24uur marathon deed had ik zowieso niet van dat soort films erin maar vooral horrors en actiefilms. Een marathon met alleen maar south park of friends afleveringen oid zou ik nooit doen! Dan zou ik echt helemaal gek worden (voor zover ik dat nog niet ben ) Trouwens wel weer erg veel zin in een marathon. De laatste paar maanden helemaal geen marathons gehad alleen een minimarathon met 4 shyamalan films. Ik heb er voor in de zomervakantie al aardig wat gepland. Een paar voor de gezelligheid en ik ga proberen om het nog langer dan 24 uur vol te houden tot ik echt niet meer kan. Ben benieuwd hoever ik zal komen.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

wat mensen al niet doen in hun zomervakantie

herman78

• 3177 berichten
  • 1281 stemmen

Linda schreef:

Toen ik mijn 24uur marathon deed had ik zowieso niet van dat soort films erin maar vooral horrors en actiefilms.

Yup. Wij probeerden het vrij veelzijdig te houden. Temeer omdat het meerendeel van die groep vrienden niet echt filmliefhebber was. Het was meer een traditie om zoiets jaarlijks te doen.

Een marathon met alleen maar south park of friends afleveringen oid zou ik nooit doen! Dan zou ik echt helemaal gek worden (voor zover ik dat nog niet ben )

Anders ik wel! Maar ik vind genoemde series ook niet echt interessant, eerlijk gezegd. Eigenlijk zijn er ueberhaupt gene series die ik volg. Ja, vroeger Bergerac en de eerste drie seizoenen van The X-files. Dat is het wel.

Ik heb er voor in de zomervakantie al aardig wat gepland. Een paar voor de gezelligheid en ik ga proberen om het nog langer dan 24 uur vol te houden tot ik echt niet meer kan. Ben benieuwd hoever ik zal komen.

Oei, ik ben benieuwd. Doe je dan hier verslag? Ik zou dat nu niet meer trekken, denk ik. Ik kijk tegenwoordig wel vaak eens in de maand 3 films op zaterdag. Verder probeer ik nu weer elke dag een film te zien. Sinds donderdag lukt dat aardig.

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Doen jullie dat nou echt puur voor de lol, of voor de uitdaging? Ik zou dat namelijk absoluut niet kunnen, meer dan 3 films achter elkaar kijken. Ik zou het in ieder geval niet voor m'n plezier doen. Na 3 films is mijn concentratie (en geduld) meestal wel op. Een serie als Friends, met allemaal losstaande delen, is dan nog wel vol te houden ,maar 2001 én solyaris achter elkaar kijken, vind ik echt een prestatie. Overigens wel respect voor degene die het kunnen volhouden( en het leuk vinden).

herman78

• 3177 berichten
  • 1281 stemmen

Tegenwoordig heb ik ook veel moeite om meer dan 3 films op tv achter elkaar te kijken. In de bioscoop maakt het me echter niets uit. Solaryis een erg trage film ja, maar dat wisten we toen nog niet. We zagen hem allemaal voor de eerste keer. Wellicht hadden we het anders aangepakt als we voorkennis hadden gehad.

Pablito

• 180 berichten
  • 813 stemmen

Ook al wel een paar keer gedaan, maar niet zo uitgebreid als enkele anderen hier

Maximum was vijf films.

Met wat vrienden en voor de lol is het allemaal plezant, natuurlijk. Maar voor de films moet je het toch niet doen. Daar blijft niet al te veel van hangen. Is zoiets als door een museum lopen en op een paar uur tijd 200 schilderijen bekijken.

Hoe het ook zei, toch wat tips:

- hou het gevarieerd qua genre (gooi er vb. een animatiefilm tussen);

- begin niet met een deprimerende film a la Dancer in the Dark;

- beginnen met een komedie zorgt ervoor dat de sfeer er meteen in zit;

- vermijd dat een van de deelnemers er twee uur van door gaat om terwijl, euhm, naar de cinema te gaan (= asociaal);

- als je er zelf toch enige tijd van door bent gegaan, bereid je dan voor dat de sfeer ondertussen drastisch veranderd kan zijn;

- neem in dat geval ook geen onaangekondigd bezoek mee, leidt alleen maar tot pijnlijke situaties;

- haal niet meteen alle flessen alcoholische drank boven, want dan gaat het vanaf de tweede film al helemaal fout;

- indien iemand op het idee komt sigaren te roken, zorg dan voor de nodige verluchting;

- zeker als je in een kamer bent waarin nadien een van de deelnemers moet slapen;

- voor dezelfde reden is het ook aangeraden het aantal, euhm, mensenlijke geurtjes te beperken;

Veel plezier!

gotti

• 13937 berichten
  • 5297 stemmen

Heb het ooit één keer met zes film volgehouden, maar toen had ik het ook wel gehad. Dus mensen die het hier op deze site 24 uur volhouden hebben echt een gaatje in hun hoofd!

Maar vooral twee dingen waar je aan moet denken (en wat ik dus niet had gedaan):

-Zorg ervoor dat je niet allemaal zware films neemt. Het liefst eingelijk helemaal niet, want na zo'n zware film heb je weinig puf meer om meer van zulke filmsx uit te zitten. (Ik had toen ik dit deed Magnolia, Shrek, Dude Were is..., Amorres Perros, Being John Malkovich en The Untoucables gehuurd en dit was dus wel een aardig 'zwaar' programma).

-Zorg er ook voor dat je mensen hebt die het leuk vinden om films te kijken, omdat het heel irritant is om een film te kijken waar mensen steeds doorheen praten.

Zorg verder voor genoeg chips en drinken, zodat je niet steeds op hoeft te staan. Zorg ervoor dat je na elke film even naar buiten gaat om je hooft te koelen, zodat je er daarna weer fris tegenaan kan gaan.

Vyvre

• 423 berichten
  • 185 stemmen

Pablito schreef:

Hoe het ook zei, toch wat tips:

Ik maak hier uit op dat jullie zijn begonnen met Dancer in the Dark, een vriend van je naar de bios is gegaan met zijn vriendin, jullie toen helemaal klem gaan zuipen en sigaren zijn gaan roken met de ramen dicht, je vriend daarna met zen vriendin terug is gekomen en jullie halflam heeft aangetroffen, waarna hij stomende sex heeft gehad (=geurtjes), en jij daardoor 1 slechte ervaring extra hebt ?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Net als Mr.Frielink zit mijn max ook wel bij een film of 3, daarna heb ik gewoon echt geen zin meer. Vroeger hield ik wel eens horrormarathons met een vriend, meestal kapten we na 3 films, omdat we allebei geen zin meer hadden. Ik kan me herinneren dat we een keer de vierde film halverwege uit hadden gezet omdat hij zo slecht was (It's Alive was dat volgens mij). Advies: hou het leuk en kap er gewoon mee als je geen zin meer hebt.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

een echte marathon hou je in de bios. Ik ben ooit van 9.30 tot 03.45 volgende ochtend naar filmfestival geweest en in die tijd 7 films gezien.

Dus een nachtje thuis moet toch kunnen. Die jeugd van tegen woordig, watjes zijn het

Pablito

• 180 berichten
  • 813 stemmen

Vyvre schreef:

(quote)

Ik maak hier uit op dat jullie zijn begonnen met Dancer in the Dark, een vriend van je naar de bios is gegaan met zijn vriendin, jullie toen helemaal klem gaan zuipen en sigaren zijn gaan roken met de ramen dicht, je vriend daarna met zen vriendin terug is gekomen en jullie halflam heeft aangetroffen, waarna hij stomende sex heeft gehad (=geurtjes), en jij daardoor 1 slechte ervaring extra hebt ?

Yak

• 4946 berichten
  • 827 stemmen

Vyvre schreef:

Ik maak hier uit op dat.. t/m.. slechte ervaring extra hebt ?

Ha ha ha!

Goeie analyse, Vyvre!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Mijn dagrecord is een stuk of 4 films geloof ik. Ben niet zo'n enorme non-stop kijker als sommigen hier, m'n aandacht gaat dan al snel verslappen en dan is het gewoon niet leuk meer. Maar ach, wie weet... Zo'n mega-marathon van 30 uur ofzo is natuurlijk altijd een leuk streven

Chrizzlle

• 114 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella schreef:

Mijn dagrecord is een stuk of 4 films geloof ik. Ben niet zo'n enorme non-stop kijker als sommigen hier, m'n aandacht gaat dan al snel verslappen en dan is het gewoon niet leuk meer. Maar ach, wie weet... Zo'n mega-marathon van 30 uur ofzo is natuurlijk altijd een leuk streven

Dat heb ik meestal ook wel, maarja een keertje proberen is toch wel leuk...

Daantje

• 120 berichten
  • 1859 stemmen

De laatste keer had ik met een vriendin 4 films gekeken; Donnie Darko, Sleepy Hollow, Fucking Amal en Chasing Amy. Zorg gewoon voor variatie, tenzij de marathon een thema heeft (binnenkort staat er een Kevin Smith avond of 80's filmavond op t programma met mn vrienden), geen slaapverwekkende films kijken, haha!

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14581 stemmen

Of zoals ik een Akira Kurosawa marathon met Yojimbo, Throne of Blood,Hidden Fortress en natuurlijk Seven Samurai. Heb ik ff genoten

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2236 stemmen

Ik hou al een aantal jaren met een viertal vrienden 4 zaterdagen per jaar een filmmarathon, normaal gesproken beginnen we om 13.00u 's middags en meestal kijken we (vrijwel non stop) 5 films (heel af en toe 6) - je moet een aantal dingen in de gaten houden, lengte van de films, zwaarte van de films en de volgorde van kijken - wij doen er altijd 1 animatie (tijdens welke de afhaal maaltijd genuttigd wordt) en 1 klassieker tussen, overige 3 zijn recente films....en na afloop natuurlijk nog even de kroeg in voor de nabespreking

Gr. El Ninjo

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.