24 h Berlin - Ein Tag im Leben (2009)

Alternatieve titel: 24h Berlin - A Day in the Life

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Volker Heise, Alice Agneskirchner, Bettina Blümner, Arpad Bondy, Gerd Conradt, Ilka Franzmann, Mechthild Gassner, Caroline Goldie, Bettina Haasen, Romuald Karmakar, Caterina Klusemann, Volker Koepp, Roland May, Elfi Mikesch, Andreas Pichler, Heidi Specogna, Sibylle Tiedemann, Andres Veiel, Andreas Voigt, Rosa von Praunheim en Dominik Wessely
met Daniel Barenboim, Leslie Bomba en Thomas de Maizière

De inwoners van Berlijn vormen op 5 september 2008 het middelpunt van dit bijzondere project. We krijgen een inkijkje in hun dagelijkse leven en zien waar ze van dromen en wat hun mislukkingen en successen zijn. 24 Hours Berlin dompelt je onder in verschillende leefwerelden: zo zie je niet alleen het mondaine centrum, maar ook de buitenwijken. Oost en West, carrières en alternatieve leefstijlen, migranten en lokale bevolking. 24h Berlin toont een versplinterde, maar levendige stad.

avatar van Alastor
Gezellig, een dagje Berlijn. Lijkt me wel wat dit.

avatar van barns
Wat een speelduur, tja, ze beloven je 24H berlijn, dus die krijg je dan zeker wel.

Klinkt in ieder geval erg interessant!

MFEO
Heb stukken van deze film gezien afgelopen weekend toen de gehele 24 uur werd uitgezonden op een Duitse zender.
Integraal. Dus 18 uur real time was in de film ook 18 uur.

Als je aan kijken ben blijf je maar kijken. De film weet je gewoon te binden.

Dit is de langste film op MM. Heimat 2 heeft weliswaar iets meer minuten maar is een 13 delige miniserie.

Als ik in Berlijn ben in februari ga ik kijken voor de DVD box hiervan.

Malick
Met welke houding zou je naar dit project/installatie moeten kijken?

zaterdag 7 augustus 2010 op Holland Doc 24

Start: 06:00 uur t/m volgende ochtend 06:00 uur

Dus in real time!

MFEO
Op deze site kan je trouwens de film verkort zien in een 90 minuten versie.

Holland Doc - 24h Berlin - hollanddoc.nl

avatar van joepp
Is hier ook echt een hele DVD box van te koop?

Op de site kun je trouwens ook alle delen zien (steeds verdeeld in 60 minuten)

Op http://www.rbb-online-shop.de/ is de dvd te bestellen! Origineel concept deze reportage, zeker omdat Berlijn tot een van mijn favoriete steden behoort heb ik hem gekeken (2 maanden over gedaan). Veel boeiende stukken zoals de stukken met Ricardo Villalobos en het dagje met de junk mee
maar ook minder boeiende zoals in het ziekenhuis deze maakte de reportage vaak een beetje langdradig (deze heb ik dan ook doorgespoeld). Toch geef ik 5 sterren voor het idee al alleen!