menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:
geplaatst:
Top tien mag toch ook? Lijkt me geen bezwaar.

Als ik in eigen stemmen zoek, heb ik 142 thrillers 4* of hoger gegeven top 100 is voor mij dus zelfs te doen, top 150 ook nog wel

geplaatst:
Ik denk dat het beste is om alleen films met een thriller genre in je toplijst te mogen hebben? Dus geen Horror / Thriller want dan ben ik bang dat je bijna dezelfde lijst krijgt als in MovieMeter Top Horrorfilms. De meeste horror films zijn vaak ook thrillers. Hier moet nog over nagedacht worden...

geplaatst:
Ik ben sowieso voorstander om bij genre-toplijsten enkel het primaire genre te laten meetellen.

geplaatst:
Onderhond schreef:
Ik ben sowieso voorstander om bij genre-toplijsten enkel het primaire genre te laten meetellen.
Dat werkt helaas niet, genres staan alfabetisch op IMDb en worden vaak ook zo overgenomen op MM. Eerste genre zegt dus niets. Bovendien heb je anders ook nog discussie over wat bij een film de primaire genre is.

geplaatst:
Alexander1900 schreef:
Ik denk dat het beste is om alleen films met een thriller genre in je toplijst te mogen hebben? Dus geen Horror / Thriller want dan ben ik bang dat je bijna dezelfde lijst krijgt als in MovieMeter Top Horrorfilms. De meeste horror films zijn vaak ook thrillers. Hier moet nog over nagedacht worden...
Maar thrillers scoren meestal een stuk hoger dan horrors, denk niet dat er veel overlap zal zijn, en slechts een fractie van de thrillers zijn ook horror.

geplaatst:
arno74 schreef:
(quote)
Dat werkt helaas niet, genres staan alfabetisch op IMDb en worden vaak ook zo overgenomen op MM. Eerste genre zegt dus niets. Bovendien heb je anders ook nog discussie over wat bij een film de primaire genre is.

Ik heb gezegd primaire genre, niet het eerstgenoemde genre.

En discussie is er altijd. Als je discussie uit de weg wil gaan kan je beter van het internet wegblijven

geplaatst:
Onderhond schreef:
(quote)

Ik heb gezegd primaire genre, niet het eerstgenoemde genre.

En discussie is er altijd. Als je discussie uit de weg wil gaan kan je beter van het internet wegblijven
Films die niet "primair" thriller zijn zullen dan niet (vaak) in de lijst als thriller vermeld worden lijkt me, dus komen die vanzelf niet (hoog) op die lijst. Lijkt me niet nodig om de selectie heel ingewikkeld te maken, gewoon ieder voor zich laten bepalen .

geplaatst:
arno74 schreef:
Films die niet "primair" thriller zijn zullen dan niet (vaak) in de lijst als thriller vermeld worden lijkt me, dus komen die vanzelf niet (hoog) op die lijst. Lijkt me niet nodig om de selectie heel ingewikkeld te maken, gewoon ieder voor zich laten bepalen .

De realiteit spreekt dat tegen. Het zijn vaak bekende en alom gewaardeerde films die een specifiek genre secundair hebben die hoog eindigen.

Vooral wanneer er veel stemmers meedoen die eigenlijk niet zo heel veel met het genre hebben. Zulke lijsten zijn dan ook zelden interessant voor genreliefhebbers.

geplaatst:
Onderhond schreef:
Vooral wanneer er veel stemmers meedoen die eigenlijk niet zo heel veel met het genre hebben. Zulke lijsten zijn dan ook zelden interessant voor genreliefhebbers.

Dit kan worden voorkomen en het wordt vaak ook gedaan dat men pas een top lijst mag indienen, als de toplijst bijv. 25 films of meer heeft. Zo krijg je alleen de mensen die wat met het genre hebben.

Zoals arno74 eigenlijk al aangeeft, zouden we het niet te moeilijk moeten maken. Alle films die het genre thriller hebben (op MM of IMDb), voldoet. En dan een minimum instellen voordat je een lijst mag indienen.

Ik denk dat dit het beste is, en het is voor de eerste keer... dan is het altijd proberen en kijken hoe het verloopt.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Een goede thriller sla ik niet af, al blijf ik dit genre toch meer zien als een opstap naar horror. Ik denk niet dat ik een top 10 thriller kan samenstellen laat staan een top 50. Fantasy of sci-fi zou misschien nog wel lukken dus dat zou ik nog wel eens willen organiseren of aan meedoen.

Mijn genres zijn: komedie, actie, thriller, horror en avontuur. Fantasy en sci-fi vind ik zelden echt goed en kan moeilijk een top lijst invullen die meer dan 15 gaat worden. Ik heb even moeten spieken.
Misschien dat ik in mijn genres het ga organiseren. Echter maar eerst de MovieMeter Top Horrorfilms afronden.

geplaatst:
Ik ben geen sci-fi liefhebber pur sang, maar zou dat juist wél een interessante lijst vinden. Woland ook wel, gok ik

geplaatst:
Jazeker, ik hou sowieso wel van dat soort lijstjes. Zeker bij genres als sci-fi of fantasy waar ik geen pure liefhebber van ben wordt het zo juist interessant om tips over nieuwe films te krijgen; bij bv. de horrorlijst verwacht ik eigenlijk niet heel veel nieuws te ontdekken.

geplaatst:
Ik heb de MovieMeter tip 250 op ICM maar weer eens bijgewerkt, dalers en stijgers zouden inzichtelijk moeten zijn.

MovieMeter Tip 250 @ICM

18 nieuwe titels vergeleken met vorig jaar. Ik kom uit op 89/250, wat betekent dat er inderdaad genoeg tips bij zouden moeten zitten.

geplaatst:
MovieMeter Tip 250 (091 / 250)
MovieMeter Top 250 (231 / 250)

geplaatst:
MovieMeter Tip 250 (117/250)
MovieMeter Top 250 (234 / 250)

Zestien resterende titels zullen er niet snel meer van komen ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.