menu

Film / Toplijsten en favorieten / Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:
Kan ik me in vinden.
Ben benieuwd welke films op deze manier uit de top 100 vliegen en welke nieuwelingen we kunnen verwelkomen.

1. doe je dit topic de volgende keer svp in de goede categorie
2. geef je de volgende keer svp een topic-titel mee?

over die gemiddelden... we hebben een keer een blauwe maandag deze formule aangehouden hier, nog nooit zoveel kritiek gekregen

*edit* dit kan trouwens gewoon in ons top-lijsten topic, zal het even verplaatsen

Heeft die smiley van jou nou een haar?

Jordy schreef:
... nog nooit zoveel kritiek gekregen

Ik weet niet wat de kritiek toen geweest is, maar op deze manier stoot een film die net uit is niet meteen de top 10 binnen. Het cijfer dat een film krijgt is met deze formule afhankelijk van het aantal votes die dat cijfer vertegenwoordigt. In de statistiek wordt een proef alleen maar nauwkeuriger als het aantal steekproeven (in dit geval stemmen) toeneemt.

kijk seven samurai naar beneden vliegen

zal zou even kijken hoe die formule in elkaar zit...

Ik vind het een onzinnige methode, omdat op die manier het aantal keren dat op een film is gestemd te zwaar weegt. De meest bekeken films uit de MM-top 100 staan hierdoor hoger en de minst bekeken lager.

kappeuter (crew)
Ik ben het met titan eens. De mainstream titels die iedereen gezien heeft worden dan wel erg bevoordeeld.
Nieuwe films komen tegenwoordig niet zo snel in de top 100, uitzonderingen daargelaten, dankzij het 50 stemmen minimum.

snap de logica achter de formule ook niet helemaal! populaire/mainstream films worden bevoordeeld (en omdat ze meer stemmen hebben en omdat ze een lager deel van de relatief lage C erbij krijgen). onzin!

titan schreef:

Ik vind het een onzinnige methode, omdat op die manier het aantal keren dat op een film is gestemd te zwaar weegt. De meest bekeken films uit de MM-top 100 staan hierdoor hoger en de minst bekeken lager.

Het aantal keer dat er een stem geplaatst wordt weegt op deze manier, inderdaad wat zwaarder. En of een film nou mainstream is of niet als hij gewoon goed is dan is ie goed en dan zal hij zeker zijn plaats in de top100 volgens de formule veroveren. Minder bekeken films geven nu eenmaal een minder objectief beeld van die film. Het vertegenwoordigt alleen een klein groepje liefhebbers en niet de filmkijker in het algemeen. Bovendien heeft men zijn eigen top 10 lijst waarmee hij/zij aan kan geven welke films hij mooit vindt. Ik ben het ook niet eens met sommige films in deze top100, maar al helemaal niet van de films die hun plaats nu in de mmtop100 vertegenwoordigen.

Je zou, als jij vindt dat een film hoger zou moeten staan, wellicht de mensen in het film forum kunnen overtuigen daarvan, zodat meer mensen hem bekijken. Daardoor ontstaat er, naar mijn mening, een meer en meer representatiever beeld.

Bovendien was ik helemaal niet van plan om nu het systeem om te gooien, ik was gewoon benieuwd naar what if.. en ik moet zeggen dat ik mij meer kan vinden in deze Top100

Yekezzez schreef:

Bovendien was ik helemaal niet van plan om nu het systeem om te gooien

gelukkig maar, ik schrok even!

Jordy schreef:

gelukkig maar, ik schrok even!

Sorry, dat was niet mijn bedoeling, daarom meldde ik het maar even

Wat ik mij overigens ook afvroeg is wat jullie dan vinden van de top lijst van IMDB?
(Die op de zelfde manier gewogen wordt, dus.)

kappeuter (crew)
Daar staan naar mijn mening veel te weinig Europese films in.

Dat is trouwens ook een idee!! Een top 100 met non-Usa films. Moet je alleen een scriptje maken die amerikaanse films eruit filtert. Hmmmz

kappeuter (crew)
Geweldig goed idee!

voor een idee hoe die lijst eruit zou kunnen <a href="http://www.foreignfilms.com">zien</a>;

yosemite44 schreef:
voor een idee hoe die lijst eruit zou kunnen <a href="www.foreignfilms.com">zien</a>;

Daar staat, zeg maar, eeuh niks

wel hoor

Juiste link (ik neem aan dat je deze bedoelt in ieder geval). [edit: oh, je hebt de link al aangepast, zie ik]

Opvallend, die schamele 57e plek voor Amélie.

Ik vind Amelie een heel goede film, maar ik kan absoluut niet klagen over deze lijst.....

Ik vind de cijfers ook opvallend hoog die er gegeven worden, maar er stemmen waarschijnlijk ook alleen liefhebbers van dit soort films. Ik ben benieuwd hoe deze eruit zou zien met de stemmen van MMrs.

FisherKing
Aardige lijst, Wat ik wel irritant vind is dat de meestal de Engelse titel vermeldt wordt en raar genoeg bij korte titels de originele taal weergeeft. Wie ik overigens mis in de lijst: Rainer Werner Fassbinder en Paul Verhoeven.

Idd gave lijst. Originele titels kan je trouwens opvragen door op de knop 'view original titles' of 'show original titels' te klikken. Die lijst waar alle Engelstalige films uitgefilterd zijn is trouwens ook zeer boeiend!

Daar komt trouwens over het algemeen wel heel duidelijk een heeeeeeeeeeeeeel ander publiek dan hier

Goodfella schreef:

Daar komt trouwens over het algemeen wel heel duidelijk een heeeeeeeeeeeeeel ander publiek dan hier

Tsja, misschien zijn ze dan ook niet zou blij met MM influx door mijn link

Bij een opmerking moest ik toch wel even lachen.
Has anyone seen the 1990's Dutch film "Character?" It sounds like a thriller. I am thinking about buying it because of my family's scandanavian heritage

Amerikanen zijn zo amerikaans Net doen alsof europa een land is.

Menni
Yekezzez schreef:

Amerikanen zijn zo amerikaans Net doen alsof europa een land is.

Nou doet Europa er weinig aan om dat beeld te ontkrachten.. en zelfs dat doen 'we' wat schlemielig .

Menni schreef:

Nou doet Europa er weinig aan om dat beeld te ontkrachten.. en zelfs dat doen 'we' wat schlemielig .

Hoe moet je zoiets in hemelsnaam ontkrachten?

kappeuter (crew)
Interessante site. Ik kende 'm wel, maar ik wist niet dat je zelfs je stem kunt uitbrengen, en je eigen top 10 lijst kunt samenstellen. Leuk!

Grappig zeg, die site! Ik vind het net MovieMeter...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:00 uur

geplaatst: vandaag om 07:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.