menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:
Jordy (admin)
misschien een idee om opvallende verschuivingen in de top-100 lijsten in een centraal topic te zetten in plaats van bij de films

wat mij opviel: Pulp Fiction de nieuwe nummer één in zowel de echte als de alternatieve top 100!

Fight club van plaats 1 verdreven in de alto-top100. Verrassend!

ha! hij heeft de nummer 1 plaats overgenomen!

as
bij Pulp Fiction

En nu maar weer hopen dat mensen hem niet weer omlaag gaan stemmen alleen maar om die reden. Blijft een goede film.

Misschien ga ik hem wel omhoog stemmen, alleen maar om hem daar te houden!

Ik word een beetje moe van al dat stuivertje wisselen. Is het bij deze afgesproken dat iedereen Godfather I, Godfather II en Pulp fiction waardeert naar wat hij/zij er daadwerkelijk van vindt en dat niet meer veranderd om de lijst te beinvloeden?

Ik vind je ook een OEN als je gaat stemmen met het idee om de top 100 te saboteren.

kappeuter (crew)
Dat stuivertje wisselen zul je altijd houden, want e.e.a. wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de beoordelingen van nieuwe stemmers.

kappeuter (crew)
Macmanus schreef:

Ik vind je ook een OEN als je gaat stemmen met het idee om de top 100 te saboteren.

Houd jij dan 's op met je Happiness stem te verlagen.

He hij staat nog op 2 sterren wees niet bang wou er even 2,5 sterren van maken (ook gedaan) maar later vond ik 2 sterren toch wel goed bij deze film.

as
Gaan we weer!

Wat mij opviel is dat Leon nogal aan het jojo-en is de laatste tijd in de top 100.

Dadelijk zal er ook wel een vreemde beweging komen bij Lilja 4ever. Over 2 stemmen met stip in de top 5, wellicht zelfs op 1. Daarna zal hij gelijk zakken terwijl de film dan amper nog draait ergens en niet op dvd/video uit is. Zeer waarschijnlijk omdat mensen de film niet kennen en hem vervolgens omlaag gaan stemmen terwijl ze hem niet gezien hebben. Even afwachten deze voorspelling.

kappeuter (crew)
Mwoah, valt over het algemeen erg mee. We zullen het in de gaten houden.

kappeuter schreef:

Dat stuivertje wisselen zul je altijd houden, want e.e.a. wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de beoordelingen van nieuwe stemmers.
Dat is andersa al veel minder geworden toen het minimaal aantal stemmen van 20 naar 50 ging.
Als je deze opnieuw zou veranderen, wordt de invloed van omlaag/omhoog stemmen nog kleiner gemaakt.

Niet wat betreft de top-3; die films hebben al zoveel stemmen dat ze toch blijven staan ondanks het minimum. Het enige wat die verhoging van het minimum oploste m.b.t. de hoog genoteerde films waren die nieuwe #1's die uit het niets leken te komen. Maar die heb ik dan ook al in geen eeuwigheid meer gezien (aan vijftig stemmen komen kost nog wel enige tijd).

Daar hadden we hem dus gelijk. Lilja 4ever komt op 50 stemmen, schiet de top 5 in, en krijgt gelijk 1 ster van iemand toegeschoven.

Jordy (admin)
heeft elke film last van, dus per saldo maakt dat niet zoveel uit

Dat klopt tot op zekere hoogte jordy, maar omdat maar een klein aantal mensen dit omlaag stemmen doet heeft het minder gevolgen bij een drukbezochte en in veel plaatsen draaiende film (dus veel stemmers die het waarderen met een normale beoordeling).
Jammer maar helaas, niets aan te doen.

tovenaar
Die stemmers bij Lilja komen heus wel.

Jordy (admin)
Opvallend trouwens dat Lilja.. zo snel al 50 stemmen heeft

kappeuter (crew)
Ondanks de slechte distributie...
Veel mensen herkennen in Moodysson een groot regisseur, en terecht. Trekt veel mensen naar de film, die in sommige gevallen een film in de trant van Fucking Amal verwachten.

Jordy, als de bliksem naar Amsterdam om de film te gaan zien!

Misschien omdat de film nogal een hype is geworden op deze site.

FisherKing
Zavo schreef:

Misschien omdat de film nogal een hype is geworden op deze site.

Misschien omdat ie al gepromoot werd voordat ie uitkwam

Jordy (admin)
film trekt me totaal niet kapp...

Jordy schreef:

Wellicht heeft daar een meeting in Nijmegen ook aan bijgedragen.

Jordy schreef:

Viel mij ook op. Zo'n kassucces is het volgens mij nu ook weer niet. Veel Moodyssonfans hier aanwezig blijkbaar.

Lilja-4-ever heeft nu 51 stemmen en staat op een gemiddelde van 4.28. Deze 51 stemmen zijn hoogstwaarschijnlijk afkomstig van liefhebbers van art-house films, en zodra andere mensen nieuwsgierig zijn en de film huren, (vanwege de waardering) zal de film dalen. het is al vaak gebeurd, en waarschijnlijk zal hij rond de 4.00 komen te liggen( voorspel ik!)

Jordy (admin)
denk het ook..

Heb voor de gein is gekeken in de top 17 (toen had ik er genoeg van) als je wat ik ergens anders zei 5% van de laagste stemmen en 5 % van de hoogste stemmen niet meeneemt in de berekening van het gemiddelde cijfer.
(om omlaag en omhoog stemmen te filteren)
Hier de stand bij deze berekening:

1 (1) Godfather, The (1972) 4.50
2 (3) Godfather Part II, The (1974) 4.48
3 (5) Shawshank Redemption, The (1994) 4.45
4 (2) Pulp Fiction (1994) 4.43
5 (4) One Flew Over the Cuckoo's Nest 4.41
6 (7) Fabuleux Destin d'Amélie Poulain 4.40
7 (6) C'era una Volta il West 4.39
8 (9) Lord of the Ring, the two Towers , 4.39
9 (11) Shichinin no Samurai (1954) 4.38
10 (15) Clockwork Orange, A (1971) 4.34
11 (10) Apocalypse Now (1979) 4.33
12 (17) Fight Club (1999) 4.32
13 (13) Usual Suspects, The (1995) 4.32
14 (8) Se7en (Seven) (1995) 4.31
15 (14) Lilja 4-ever (2002) 4.31
16 (12) Reservoir Dogs (1992) 4.30
17 (16) Rear Window (1954) 4.28

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.