menu

Film / Toplijsten en favorieten / Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:
Menni
BoordAppel schreef:

Hoe moet je zoiets in hemelsnaam ontkrachten?

Nou, het invoeren van één muntsoort enzo, dat soort dingen, helpt vast niet.. Maar het was vooral een grapje hoor.

FisherKing schreef:
Aardige lijst, Wat ik wel irritant vind is dat de meestal de Engelse titel vermeld wordt en raar genoeg bij korte titels de originele taal weergeeft.

als ik dan run, Lola, run zie staan, krijg ik hele verkeerde associaties.

bij De Site > Algemeen > Nieuwe lijsten ?:

Er zal vast wel veel behoefte zijn ook nieuwe lijsten !
Kan nu al heel veel informatie vinden op jullie site (alvast bedankt daarvoor) maar mis toch nog iets van :
- zoeken op acteur
- zoeken op genre

mvg,
Bobo

kappeuter (crew)
Klik op 'uitgebreid' onder de zoekbox linksonder in het scherm en voila!

bij De Site > Algemeen > KinderMeter:

Even een random lijstje van stemmen van een aantal bezoekers:

kimB

American Beauty (1999) 0,5*
Big Lebowski, The (1998) 0,5*
Donnie Darko (2001) 0,5*
Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001) 0,5*
Alternatieve titel: Amelie
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 0,5*
Requiem for a Dream (2000) 0,5*
Reservoir Dogs (1992) 0,5*
Snatch. (2000) 0,5*
Shrek (2001) 4,5*

MaSTa

Matchstick Men (2003) 0.5*
Cloaca (2003) 0.5*
Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001) 0,5*
Alternatieve titel: Amelie
My Boss's Daughter (2003) 5.0*
Flubber (1997) 5.0*
Kindergarten Cop (1990) 5.0*

horrorist

Experiment, Das (2001) 0,5*
Fight Club (1999) 0,5*
Forrest Gump (1994) 0,5*
Schindler's List (1993) 0,5*
Vanilla Sky (2001) 1,0*
Philadelphia (1993) 1,0*
Shawshank Redemption, The (1994) 1,5*

Trinity007

Big Lebowski, The (1998) 0,5*
Festen (1998) 0,5*
Gerry (2002) 0,5*

Engel_Eyes

Stuart Little (1999) 4.0*
Stuart Little 2 (2002) 4.0*
Dance With Me (1998) 5.0*
Wedding Planner, The (2001) 5,0*

Natuurlijk, smaken verschillen. Maar hoe komt iemand erop om bijv. American Beauty een 0,5* te geven en Shrek 4,5*?
Mijn mening is dat als je een vrij extreme stem geeft, bijv. 0,5*, 1,0*, 4,5* of 5*, dat je dan even neerzet waarom je dat doet.
Bovenstaande mensen geven namelijk geen reactie waarom ze Donnie Darko of Schindlers List maar 0,5* geven, maar ook niet waarom the Wedding Planner of Kindergarten Cop dan 5,0* verdient.

Of sta ik hierin alleen?

We hebben hier een topic over gehad waarin het stemgedrag van (meestal) nieuwe leden besproken kon worden. Die topic mondde toen echter uit in enigszins overdreven uitspraken over enkele leden en de topic ging dicht.

Nu zijn er de laatste tijd weer wat leden bijgekomen die, naar het lijkt, lukraak stemmen om de top100 te beinvloeden dus wellicht is een nieuwe topic niet zo'n gek idee? Vooral bij de eerste twee die er hier genoemd worden ligt het er wel heel dik bovenop.

Als je net nieuw bent op een site wil je toch niet meteen A4'tjes vol met toelichtingen typen? Kan me goed voorstellen dat newbies liever in het begin alleen stemmen en even de kat uit de boom kijken hoe alles hier in zijn werk gaat (is in elk geval wel de benadering die ik altijd zou adviseren), en als wij hier dan meteen tekst en uitleg gaan vragen over elke stem die ook maar iets afwijkt van het gemiddelde (of van je eigen stem), dan jaag je iedereen snel weer weg. Daarnaast is het heel begrijpelijk dat mensen eerst op top-100-films en hun eigen favorieten stemmen en pas later het hele alfabet willen langsgaan.

(horrorist is geen newbie natuurlijk, maar voor de anderen gaat het verhaal wel op)

stinissen (crew)
Laat iedereen nou stemmen wat hij zelf vindt.

stinissen schreef:

Laat iedereen nou stemmen wat hij zelf vindt.

Ik kan het me gewoon niet voorstellen, dat je Schindler's List een 0,5* geeft en Flubber 5,0*, ik vraag me gewoon af waarom, that's all

stinissen (crew)
Zullen wel jongeren zijn, dus zullen de stemmen wel hoger worden met de jaren ( hoop ik)

Lovejoy, enige geplaatste stem:

2 Fast 2 Furious (2003) 5.0*

jordy montana, enige geplaatste stem:

2 Fast 2 Furious (2003) 5,0*

dave15

Godfather, The (1972) 1,5*
Hot Shots Part Deux (1993) 5,0*

yarakhasan

Fucking Åmål (1998) 0,5*

Who Framed Roger Rabbit (1988) 5,0*
Stop! Or My Mom Will Shoot (1992) 5,0*
Jingle All the Way (1996) 5,0*
Richie Rich (1994) 5,0*
Cool Runnings (1993) 5,0*
2 Fast 2 Furious (2003) 5,0*
Spy Kids 2: The Island of Lost Dreams (2002) 5,0*

Jobe en Robert, enige geplaatste stemmen:

Air Bud (1997) 4.5*
Attack of the Killer Tomatoes! (1978) 4.5*
Spice World (1997) 4.5*
Wing Commander (1999) 4.5*
Crossroads (2002) 5.0*
Giant Spider Invasion, The (1975) 5.0*
Shriek If You Know What I Did Last Friday the 13th (2000) 5.0*
Zeemeerman, De (1996) 5.0*

Ik bedoel, zet er even bij waarom.....dan snap ik het ook

Misschien zijn een aantal van hen inderdaad kinderen, dat verklaart dan meteen hun stemgedrag en ik vind daar op zich niets mis mee (op het bewust naar beneden stemmen van top100-films na dan).

moet wel zeggen dat ik de topictitel wel leuk vind gevonden

Ik denk dat de MMers in het bericht van Pierre1 inderdaad kinderen zijn. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen last van, maar Top100 bewust naar beneden stemmen is niet goed. Wat ik nog erger vind zijn gebruikers die zich aanmelden en nooooit meer terugkomen; dat onderwerp is al ter sprake geweest dus ik zal er niet te diep over ingaan.
Trouwens, leuke titel, KinderMeter.

kappeuter (crew)
Ouders kunnen in dit topic de lengte van hun kinderen bespreken.

Dustyfan
kappeuter schreef:

Ouders kunnen in dit topic de lengte van hun kinderen bespreken.

LOL

Yak
Of: ouders kunnen in dit topic een score toekennen aan hun kinderen: "Zoietz waardeloos hat ik nie verw8!!!! Halfe ster!!!!!1"

Sommigen stemmen gewoon af op de "coolheidsfactor" van een film wat erg normaal is in vele gevallen. Niets om je druk over te maken . Tenzij ze natuurlijk bewust stemmen zetten om top 100 film naar benden te gooien.

Jordy (admin)
De eerste Matrix heeft zojuist Fellowship evenaard als film met de meeste stemmen op de site (607 momenteel).

Nu pas? LotR: FotR is nog niet eens op tv geweest!

kappeuter (crew)
Bij Magdalene Sisters, The (2002):

Nieuwe binnenkomer in de top 100!

Nou nou...

Niet meer dan terecht.

Imo absoluut niet.

Dit is trouwens al de zoveelste recente film van dit jaar die in de top 100 komt. Minimum aantal stemmen maar weer wat verhogen? (de vraag is of dat helpt natuurlijk, maar het is wel opvallend...)

Dat is wel logisch, vooral mensen die de film aanspreekt gaan hem direct in de bioskoop zien. De wat minder geinteresseerde liefhebber kijkt hem wel als de film op dvd verschijnt. Dat zie je bij alle recente films. Die komen vaak hoog binnen om vervolgens langzaam af te dalen en veelal uiteindelijk uit de top 100 te verdwijnen.

Wel vreemd om voor verhoging van het aantal minimumstemmen te pleiten nu er een film in de top 100 binnenkomt die je niet geweldig vindt. Meen je dit echt of gun je The magdalene sisters haar plek in de top 100 niet?

kappeuter (crew)
Goed, alle LOTR films ook maar schrappen. Veel te recent he. En Finding Nemo, Kill Bill....

starbright boy (moderator)
Bij Magdalene Sisters, The (2002):

Minimumstemmen verhogen? Dat zou betekenen dat films als hana bi, the killing , rashomon en short cuts eruit vliegen, terwijl Finding nemo en kill bill buiten schot blijven.
Ik heb trouwens ook geen enkel probleem met recente films in de top 100.

Zo denk ik er ook over. Ik neem aan dat in de loop der maanden die stemmen heus wel stabiliseren; vooral als deze films op video/dvd uitkomen...

starbright boy schreef:

Minimumstemmen verhogen? Dat zou betekenen dat films als hana bi, the killing , rashomon en short cuts eruit vliegen, terwijl Finding nemo en kill bill buiten schot blijven.

Heb je gelijk in. Vergeet m'n post maar, was een vreemd hersenspinsel. Ik gun deze film idd z'n top 100 notering niet nee

Jordy (admin)
Ik vind het toch een beetje jammer, die nieuwe films in de top 100. Ik stel voor: films mogen maximaal van 2 jaar eerder zijn om in de top lijsten te mogen. Dat betekent nu dus dat er nu t/m 2001 in staat, en vanaf 1 januari komt 2002 er ook bij... zoiets

Gast
geplaatst: vandaag om 09:38 uur

geplaatst: vandaag om 09:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.