menu

Film / Toplijsten en favorieten / Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:
joachimt (crew)
chevy93 schreef:
Uiteindelijk zal het lot vast vergelijkbaar zijn met A Man Escaped, die staat nu rond de helft van de top 250.

Je bedoelt toch niet dat er hier op MM een mafia is, die populaire oude films naar beneden stemt, zodra ze in de spotlight komen?

kappeuter (crew)
Dat valt wel wat mee. Als er echt sprake is van overduidelijk misbruik wordt daar tegen opgetreden.
Films met minder stemmen hebben een kwetsbaarder gemiddelde.
Er staan genoeg oudere films in de top 250, op een redelijk stabiele plek.
Het is moeilijk te voorspellen wat iemand van een bepaalde klassieker vindt.

kappeuter schreef:
(afbeelding)

Le Trou (1960)

Nog precies 1 stem nodig voor promotie naar de top 250!

joachimt John Milton misschien, hebben jullie deze al gezien?

Ik heb vakantie, ik zal hem kijken. Ben benieuwd!

joachimt schreef:
Je bedoelt toch niet dat er hier op MM een mafia is, die populaire oude films naar beneden stemt, zodra ze in de spotlight komen?

Het heeft er meer mee te maken dat op MM geen puur cinefiel publiek zit. Als zo'n films dan een iets grotere massa bereiken (want naar de Top 250 wordt wel degelijk gekeken), dan laat het resultaat zich makkelijk raden.

Le Trou kan toegevoegd worden aan de top 250

Film Pegasus (moderator)
Leuk dat Le Trou er in staat! Ik zie dat er van de voorbije 5 jaar weinig films in de lijst staan. Toch minder dan ik had verwacht. Opvallend is dat Coco één van die films is. Ik zie er niet echt de klassieker in.

Bij de recentere films is het nog af te wachten of ze hun score kunnen houden. Anders krijgen we later films als Joker, 1917, Chernobyl, Parasite, Capharnaüm en Green Book in de lijst. Die hebben alvast voldoende stemmen en een hoge score.

joachimt (crew)

Deze heeft mijn stem! Wat een bijzondere film. 4,5*

Film Pegasus (moderator)
joachimt schreef:
(quote)

Deze heeft mijn stem! Wat een bijzondere film. 4,5*

Eentje voor de Vrouwelijke Regisseurs Challenge - maart 2020 - MovieMeter.nl!

Helemaal mee eens!

TMP
Film Pegasus schreef:

Bij de recentere films is het nog af te wachten of ze hun score kunnen houden. Anders krijgen we later films als Joker, 1917, Chernobyl, Parasite, Capharnaüm en Green Book in de lijst. Die hebben alvast voldoende stemmen en een hoge score.

Chernobyl is toch gewoon een tv-serie (miniserie) en geen film? Zou raar zijn als die in de lijst komt. Wel erg goed hoor, daar niet van...

Film Pegasus (moderator)
TMP schreef:
(quote)

Chernobyl is toch gewoon een tv-serie (miniserie) en geen film? Zou raar zijn als die in de lijst komt. Wel erg goed hoor, daar niet van...

Chernoby voldoet aan de voorwaarden om op de site te staan, dus zal die ook mee opgenomen worden in de top 250 als die binnenkort nog hoog genoeg scoort. (ga ik toch vanuit)

Hmmm, ik dacht dat mini-series ooit geweerd werden uit de Top 250, maar blijkbaar staat SPR er ook in

kappeuter (crew)
Miniseries komen niet in de top 250 terecht, die staan in een afzonderlijke lijst.
Als dat wel zo zou zijn is er sprake van een bug.
Saving Private Ryan is een speelfilm, of wat bedoel je met SPR?

Ow ja, ik had het over Band of Brothers
Kleine kortsluiting vrees ik!

kappeuter (crew)
Ik had al zo'n vermoeden.

Onderhond schreef:
Ow ja, ik had het over Band of Brothers
Kleine kortsluiting vrees ik!
ik denk zomaar dat je niet de eerste bent bij wie dat misgaat in de bovenkamer.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Update:
huidige stand kandidaten voor promotie naar top 250:

Werckmeister Harmóniák (2000) (247)
The Stoning of Soraya M. (2008) (247)
Pearl Jam Twenty (2011) (242)
Teströl és Lélekröl (2017) (240)
Tystnaden (1963) (240)
Tasogare Seibei (2002) (239)

geplaatst:
nr 2, 3 en 5 van dat rijtje zal ik ook wel eens opzetten, rest al gezien

Teströl és Lélekröl (2017) vond ik zeker een aanrader!

kappeuter (crew)
Nog 1 stem nodig voor promotie naar de top 250:

The Stoning of Soraya M. (2008)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Werckmeister Harmóniák (2000) heeft nog precies 1 stem nodig voor promotie naar de top 250.

Teströl és Lélekröl (2017) heeft inmiddels 251 stemmen, maar is vanwege het stemgemiddelde van 3,78 net buiten de top 250 gevallen.

Nog 7 te gaan voor Tasogare Seibei (2002).
Er lijkt eindelijk wat schot in te zitten in de stemmen die erbij komen.

geplaatst:
Werckmeister Harmóniák (2000) heeft zijn 250ste stem zonet gekregen (van mij) en zou normaal, wat mij betreft volledig terecht heb hem 5* gegeven, de top 250 moeten binnenkomen. Wat een film overigens, moet er echt nog van bekomen momenteel.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Leuk!

Misschien moet ik de film toch eens herzien. Viel mij destijds nogal tegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.