- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
68. Wrong Turn 6: Last Resort (Film, 2014)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 350
https://i.ytimg.com/vi/FA1xUlUtnQY/maxresdefault.jpg
Die still hierboven? Yep, dat is wel een beetje het niveau van de film. Beetje treurig dus en dat is gewoon zonde want er zitten een paar hele fijne kills in dit zesde deel. Het verhaal is echter vrij ridicuul en de inzet van de inbreds is niet goed gedaan. Het vele naakt en soft erotische gedoe is zoals altijd een zwaktebod en een slechte poging om gebrek aan kwaliteit mee te verbloemen. Nou, er werd niks mee verbloemd; dit is gewoon een slechte film. Voor een zesde deel vind ik het dan nog wel meevallen, maar als ik de film puur op zichzelf staand zou beoordelen kwam ik niet veel verder dan een diepe onvoldoende. Omdat het in een toch wel iconische serie zit, en ook nog eens een 6e deel is, ben ik mild:
4,8 (2,5*)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
En voor nu even geen registraties meer vanuit deze kant: tijd om op vakantie te gaan
. Enjoy de challenge, en ik zal zeker dagelijks de stukjes bij alle registraties lezen (doe ik altijd, bij iedereen, leuk om te lezen!), maar zelf registreren zit er de komende, pak 'm beet, 5 dagen niet in. Even helemaal eruit en voor het eerst in 2 jaar weer eens naar het buitenland op vakantie. Talk to you later
♂️.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
84 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 336 punten
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTMxMzcwMzI4Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTkwNDYwNQ@@._V1_.jpg
Het voelde een beetje aan als "Mom and Dad" maar dan met de rollen omgekeerd. Een Britse horror met een beetje spanning en redelijk enge kindertjes.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
38. Habit (Film, 1995) - MovieMeter.nl
112 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 285
https://image.tmdb.org/t/p/w780//e8G0YZYDAUtFrGqs2jNzTLoS0Rp.jpg
Drama met wat horrorelementen. Of Anna nu echt een vampier was of dat Sam zich het allemaal inbeeldde doet denk ik uiteindelijk niet ter zake. Volgens mij draaide het vooral om de depressie van Sam die op een surrealistische, hallucinante manier wordt vormgegeven. Dit is het soort type film dat boor mij te lang is voor wat het te vertellen heeft en dat is eigenlijk niet veel. Misschien dat liefhebbers van Romero's Martin er wel iets aan hebben. Dit is niet aan mij besteed. Horrorchallenge en de keuze voor een bepaald thema zijn dan ook de reden dat een film als deze op mijn kijklijst is beland. En 2 uur lang naar die lelijke smoel van Fessenden kijken is helemaal geen pretje. Hij regisseerde de film ook zelf. Zou het autobiografisch zijn? Och het maakt me geen fluit uit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
84 Minuten
FTV
Tussenstand : 336 punten
(afbeelding)
Het voelde een beetje aan als "Mom and Dad" maar dan met de rollen omgekeerd. Een Britse horror met een beetje spanning en redelijk enge kindertjes.
3*
Het origineel uit 1980 is naar mijn mening leuker. Als het slechte acteerwerk je niet tegenstaat en de goedkope doch trashy effecten kunt omarmen, is die zeker aan te raden.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Toch nog een horrorfilm gezien (niet dat ik ze actief vermijd nu).
4. Titane (Film, 2021) - MovieMeter.nl
108 minuten
FTV (1+1)
Totaal: 8 punten
Nu meer een woordje uitleg. Er zitten misschien wel elementen in die goed zijn, maar ik vind het persoonlijk narratief niet sterk genoeg, met een te hoge factor aan symboliek en de onzinnige variant ervan. Tweede punt is dat ik te weinig kan inleven in de personages, en dat lijkt mij ook wel normaal. Niet alleen omwille van wat er gebeurt, maar ook omwille van dat de personages vaak niet snel in hun kaarten kijken en op een vervelende manier zwijgzaam zijn. Ondanks dat het geheel behoorlijk rauw en vies is, wel met momenten een sensuele film. Misschien heb ik iets gemist waardoor de film niet helemaal doordrong, ik weet het niet. In theorie wel liefhebber van bepaalde films en regisseurs die hier worden opgenoemd, maar ik denk dat de approach me hier niet echt ligt, of omdat de film niet echt resoneert tot mij, en volgens mij is dat puur omdat het geheel veel te afstandelijk is voor mij persoonlijk. Volgens mij is dat de kern v/d reden waarom dit tegenviel.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
55. Abbott and Costello Meet the Killer, Boris Karloff (1949)
84 Minuten
FTV
Tussenstand : 338 punten
Op IMDb staat er weliswaar "Horror" als label bij deze film. Maar met horror heeft deze film nu eens niets te maken. Misschien omdat Boris Karloff er in meespeelt? Uiteindelijk is dit een doodgewoon (zover je het gewoon kunt noemen) detectiveverhaal waarin Abbott en Costello weer als onhandig, stuntelig duo verschijnt. Enerzijds was het totale gebrek aan horror al een ontgoocheling. Anderzijds is er de flauwe, niet grappige humor. Om eerlijk te zijn waren die laatste 20 minuten er voor mij teveel aan.
2*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
16. Halloween Kills (Film, 2021)
105 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 34 punten
Eigenlijk doe ik ‘traditie’ getrouw elk jaar een halloween film kijken op de 31ste van oktober, de dag van halloween uiteraard. Vandaag vroegtijdig een filmavond gehad maar we waren wat zoekende naar een leuke horrorfilm en kwamen eigenlijk vrij snel op dit nieuwe deel van terecht, helaas wel iets te vroeg want we wouden hem eigenlijk volgend weekend kijken, ach dat komt dan wel weer. Toch moet ik zeggen dat ik me meer heb vermaakt dan dat ik vooraf had gedacht, wellicht ook wel iets wat de film voor mij heeft gered omdat ik blijkbaar het deel hiervoor echt niet boeiend meer vond en dat had ik ook verwacht bij deze film om heel eerlijk te zijn.
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
80. Shi Hun (2013)
FTV
Totaal aantal punten: 401 + 2 = 403
https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/shi-hun-1.webp
https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/shi-hun-2.webp
https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/shi-hun-3.webp
Een Taiwanese art horror uit de toplijst van Onderhond, wiens plaatjes ik schaamteloos heb gestolen hierboven. Prachtig geschoten en bijzonder gemonteerd, deze film over een jonge man die na een instorting plotseling niet meer weet wie hij is.
4*
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
Nadat ik gisteren in het pretpark, van een echtere Halloween-beleving heb genoten, kan ik eindelijk weer een registratie doen!#70 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 354 + 2 = 356 punten
97 minuten 2*
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met deze film en wat misschien ook passend is aangezien de film dat zelf ook niet echt weet. Het begint met wat lijkt op een after-the-fact- scene, maar het komt nooit meer terug? Hierna zie je groepje mensen aan boord gaan, praten over een drugsdeal die slecht is verlopen en wegvaren. Maar niet voordat er plots verschijnt er man in een zwart pak die meld dat het doelwit aan boord is. De Opening credits en BOOM de boot is ontploft....Maar goed uiteindelijk bereiken de mensen het verlaten booreiland. We hadden in de tussentijd deze mensen kunnen leren kennen of iets over hen te weten te komen maar dat lukt niet...behalve dan dat het drugssmokkelaars zijn! Wat dan weer handig was omdat het wezen een heroïneverslaving had??
Wat de de film dus had kunnen redden was als er een uitstekend monster creatie aanwezig was! Ja en als achter de camera Bob Keen staat, die voorheen supervisor was bij de Britse make-up-effectenstudio Image Animation. Hij was verantwoordelijk voor de make-up voor films als The Empire Strikes Back , Hellraiser , Candyman en Dog Soldiers en hij heeft special effecten gedaan voor Alien , The Dark Crystal , Return of the Jedi , The Neverending Story , Highlander en Nightbreed. Opzienbarende werk dus...! Helaas is dat hier niet het geval en het enige wat je te zien krijgt is een teleurstellend ….tja euh...ding? En alleen tijdens de ontknoping?
Daarnaast regisseert Bob Keen slecht! De film heeft door de verlichting of soms juist ontbreken daarvan een goedkope uitstraling en Keen overdrijft met de point-of-view-shots. De camera vliegt in het rond, is schokkerig en zoomt met enige regelmaat in op gezicht of hoofd. De regie en camerawerk in dit ding zijn gewoon niet goed! Het scenario is daarnaast een totale puinhoop, wat eigenlijk best indrukwekkend is als je bedenkt hoe eenvoudig de plot is. Oh en Doug Bradley verschijnt ook in een cameo maar hij is bijna onherkenbaar in beeld en zijn schermtijd duurt toch maar liefst 10 minuten. Helaas...
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
81. Kafir: Bersekutu dengan Setan (2018)
FTV
Totaal aantal punten: 403 + 2 = 405
https://pbs.twimg.com/media/FAhBbv_VQAELLT6.jpg
Ik wilde een Tai-Thai doen, maar mijn Thaise horror speelde niet af, dus werd maar Indonesië. Kafir: a Deal with the Devil gaat over een gezin dat na de dood van de vader met vreemde gebeurtenissen geconfronteerd wordt, aldus IMDb. Dat klopt wel en Kafir doordrenkt in (wat naar ik aanneem) Indonesische folkore is. Er zitten best een aantal gruwelijk momenten in, en de zie er best vakkundig uit, maar na Soul (2013) eerder, kan deze daar toch niet echt mee concurreren.
3*
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
26. Spiral: From the Book of Saw (Film, 2021)
FTV - Registratie ==> 2 punten
Totaal ==> 53 punten
Ondanks een te luidruchtige Chris Rock, toch best wel weer een leuk deel met een aantal zeer bijzondere moorden.
Degene in een stroombad, waar de persoon in kwestie moet kiezen tussen elektrocutie of al zijn vingers afrukken is toch wel erg naar. Op naar het volgend deel.... 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128345.jpg?cb=1624172800
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
27. Don't Breathe (Film, 2016)
Totaal ==> 55 punten
Film lag hier al langere tijd in de kast om gezien te worden. Niet verkeerd, het rennen door het donker, waar de blinde natuurlijk zijn voordeel in heeft, zorgt voor behoorlijk wat spannende momenten. 3,5 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/408000/408562.jpg?cb=1632489213
28. Don't Breathe 2 (Film, 2021)
Totaal ==> 57 punten
Deel II en veel meer gericht op brute actie ipv spanning. Toch wel weer prima genietbaar. 3,5 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138438.jpg?cb=1632169554
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
En toen kwam gisteren de wansmaak:
Totaal ==> 59 punten
Saaie haai(en) film. Met zijn allen in een rubberen bootje en langzamerhand wordt het aantal steeds minder, zoiets.
Spannend is het niet en de haai zit er slecht uit, waarin er ook voor gekozen wordt om af en toe beelden te laten zien uit documentaires. Waar dan wel weer een echte haai is te zien....1,5 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1135000/1135736.jpg?cb=1624045840
Totaal ==> 61 punten
En dan krijg je na een nephaai nog wat slechters op je beeldbuis. Wat een saaie bedoening. Slecht geacteerd en nog slechtere effecten. 1 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1141000/1141078.jpg?cb=1629789943
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
FTV
Totaal aantal punten: 405 + 2 = 407
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/7hWh1iBoRHElBkadU7bHgVveaT.jpg
"dit is een koortsdroom, en niets minder dan dat", schrijft tbouwh, en dat is behoorlijk treffend. Wie bekend is met het werk van regisseur Grandrieux, zal daar niet hele verbaasd over zijn. Malgré la Nuit (2015) en Sombre (1998) bevielen me nog iets beter, maar dit was alsnog een fascinerende (en soms akelige) trip.
3,5*
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
83. Frontière(s) (Film, 2007) - MovieMeter.nl
FTV
Totaal aantal punten: 407 + 2 = 409
http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Frontiers-2007-1.jpg
Eindelijk dan toch gezien. Ik denk dat Frontière(s) (2007) van de destijds geruchtmakende titels, degene is die uiteindelijk het langste op de kijkstapel heeft gelegen in huize Milton. Gens' film werd soms aangehaald wanneer het over Martyrs (2008) ging, dat het jaar erop uitkwam, al is de sfeer van die film toch echt wel anders. De gruwelijkheid daarentegen is hier evenzeer aanwezig. En de vrouwonvriendelijke scènes zijn hier net als in La Vie Nouvelle (2002) die ik net zag, ook erg naar. Maar als bloederige horror is Frontière(s) zeker effectief. Ja, ik kon er wel wat mee, deze New French Extremity.
3,5*
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
8 Willy's Wonderland (2021)
88 minuten
FTV
1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten (Totaal 16 punten)
https://pbs.twimg.com/media/EyAeVQ8WYAA8y4W.jpg:large
"Willy’s Wonderland" is een aanrader voor Nicolas Cage fans. Cage is de laatste tijd goed op dreef en hij kiest regelmatig leuke en interessante horrorfilms zoals de Horror / Sciencefiction film "Color Out of Space (2019)", die ik begin dit jaar nog gezien heb. "Willy’s Wonderland" is ook zo'n horrorfilm en in deze film zegt Nicolas Cage niets. Hoewel Nicolas Cage geen woord zegt, wordt er toch al veel duidelijk. Zo zie je dat hij niet per ongeluk gestrand is in niemandsland, maar dat zijn auto met opzet aan de kant van de weg staat. Een groot deel van de tijd maakt Nicolas Cage schoon (o.a. het toilet), drinkt hij één bepaald merk energydrink uit blik, speelt hij op een flipperkast en vecht hij met de levende poppen.
Natuurlijk is het leuk om Nicolas Cage te zien vechten tegen de levende poppen, die er o.a. uitzien als een gorilla, een struisvogel, een krokodil, een kameleon en een maffe wezel. En tussen de vechtpartijen door gaat hij lekker stoïcijns door met de taak waarvoor hij gekomen is, namelijk schoonmaken en ook dat levert geinige plaatjes op. Ook zijn er om de tijd wat te vullen wat verhaalelementen toegevoegd. Zo wordt er uitleg gegeven hoe de poppen tot stand zijn gekomen en zo moordlustig zijn geworden en wordt er een groep tieners geïntroduceerd die het kwaadaardige familierestaurant in brand willen steken om het kwaad te bestrijden. Maar ze dienen vooral als slachtvee voor de poppen.
De film is in ieder geval vermakelijk van de eerste tot de laatste minuut (duurt circa 83 minuten), waarin deze komische horrorfilm het moet hebben van zijn vreemde plot en van Nicolas Cage. Er is niets diepgaands aan deze film en er is geen twist, maar het bevat wel veel leuke scènes en heeft een geweldige soundtrack. Nicolas Cage is de perfecte acteur voor deze rol en hij hoeft niets te zeggen om grappig uit de hoek te komen als de zwijgzame conciërge met intens starende ogen en gehuld in een maagdelijk lichtblauw t-shirtje met het logo van "Willy’s Wonderland". Beth Grant speelt prima als sheriff Lund en de jongeren in deze film, onder leiding van de mooie Emily Tosta (in de rol van Liv), kunnen nog wel wat van Nicolas Cage leren, want zij zijn nogal pijnlijk om naar te kijken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Het origineel uit 1980 is naar mijn mening leuker. Als het slechte acteerwerk je niet tegenstaat en de goedkope doch trashy effecten kunt omarmen, is die zeker aan te raden.
Dan gaat deze toch gewoon op mijn Watchlist (er staan er toch maar 393 op
)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
39. Daughter of Darkness (Film, 1990) - MovieMeter.nl
91 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 287
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZGYxNTI3NGUtZjVjYi00Mzc3LWI5YjktNGQ3N2QwODU4ZjQ0XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg
Een vampierfilm van Stuart Gordon waar ik nog nooit eerder van had gehoord. Gemaakt voor TV dat verklaart wellicht dat de film weinig bekend is bij het grote publiek en ook het lage budget. IN het eerste deel hebben we nogal wat droomsequenties van protagoniste Cathy terwijl ze op zoek is naar haar vader in het verre Roemenië (hoewel er wel degelijk is gefilmd in Hongarije). Dat is nog wel enigszins interessant. Het vampiergedeelte is niet veel soeps eigenlijk. Niet zozeer omdat de vampier geen bloed zuigen door middel van fangs wel via hun tong waar precies kleine tandjes op zaten wat er nogal bizar uitzag maar omdat je ze nauwelijks in actie ziet. Ook lijken deze vampieren eerder op een stelletje ontsnapten uit een een gekkenhuis. Een van hun leiders is zo een irritante player, zo een type waarvan je je afvraagt waarom vrouwen er eigenlijk op vallen. Het was leuk dat het merendeel van de cast uit locals bestond maar hun acteertalent was niet best in vergelijking met hoofdrolspelers Mia Sara en Anthony Perkins. Nuja het was ook wel een matig script.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
83. Frontière(s) (Film, 2007) - MovieMeter.nl
FTV
Totaal aantal punten: 407 + 2 = 409
(afbeelding)
Eindelijk dan toch gezien. Ik denk dat Frontière(s) (2007) van de destijds geruchtmakende titels, degene is die uiteindelijk het langste op de kijkstapel heeft gelegen in huize Milton. Gens' film werd soms aangehaald wanneer het over Martyrs (2008) ging, dat het jaar erop uitkwam, al is de sfeer van die film toch echt wel anders. De gruwelijkheid daarentegen is hier evenzeer aanwezig. En de vrouwonvriendelijke scènes zijn hier net als in La Vie Nouvelle (2002) die ik net zag, ook erg naar. Maar als bloederige horror is Frontière(s) zeker effectief. Ja, ik kon er wel wat mee, deze New French Extremity.
3,5*
Al kunnen we anno 2021 die 'New' wel laten varen 
En Extremity is wel persoonlijk. Ik vind die French extremity uiteindelijk niet zo schokkend allemaal en fris (wellicht staat daar de new voor staat) waren ze nu ook niet meteen. Ik had vooral een deja vu gevoel met Amerikaanse films die dit soort thema's eerder aankaarten. Martyrs is wel iets verfrissend voor zijn tijd maar het is eerder het concept dat schokkend is en niet zozeer de uitvoering of wat je te zien krijgt naar mijn mening. Vooral dat 2de gedeelte vond ik vervelend omdat ik ondertussen wel door had wat er verder ging gebeuren met de protagoniste en gewoon zat te wachten wat ze voor einde gingen verzinnen.
Ik veronderstel dat Extremity vooral kwam omdat de films wat grafischer en schokkender waren dan tegenhangers uit andere delen van de wereld in die periode. Maar 'New en extremity' het klinkt precies alsof ze het warm water hadden heruitgevonden terwijl ik het toch eerder oude wijn en nieuwe zakken vond. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak en perceptie. Ik vond Livide wel een hele goede film maar denk niet dat die onder het NFE label valt. ook Ghostland vond ik sterk, geen Franse film maar wél van de regisseur van Martyrs.
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
84. In Fabric (2018)
FTV
Totaal aantal punten: 409 + 2 = 411
https://i.imgur.com/hwNPvSP.jpghttps://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNWRjMTAwNGEtMzdhZS00YzQ3LThjOWEtOTljMTQzNjEzZTE3XkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_.jpghttps://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNWZjYjdiNjQtMDJhNi00ZjkzLWJmMzctMDY4MjFjN2M0NDFiXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_.jpg
Peter Strickland maakt geen standaard genrewerkjes, en het is niet voor iedereen. Of het is zoals joolstein zegt dat 'Strickland een soort films maak dat voor filmjournalisten is bedoeld, natte dromen voor zogenaamde 'kwaliteit'-recensenten, die dat uiteraard belonen met veel lovende kritieken', weet ik niet. Maar behoorlijk gestileerd, artsy en apart zijn ze zeker. de 4,5* van Woland is me net wat te hoog, maar 4* geef ik er graag voor.
Ook deze film intrigeert weer flink, met zijn weirde karakters, bijzondere verhaallijn, mooie plaatjes, lekkere score en goede sound design. Dat maakt na Berberian Sound Studio (2012) en The Duke of Burgundy (2014) de derde 4* voor Strickland. Nu Katalin Varga (2009) nog.
4*
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
Al kunnen we anno 2021 die 'New' wel laten varen

Verder snap ik je punt wel. Maar ik denk dat het niet zozeer is wie er eerder was, maar wanneer het opeens meer mainstream wordt; en hoe het op dat publiek overkomt. Miss Milton zat gisteren op Netflix Explained - Dance Crazes te kijken toen ik van het terras af kwam dwarrelen, en daar zag ik iets vergelijkbaars met dance moves die al tijden bestaan maar opeens viral gaan wanneer een pretty white girl met veel followers het jat zonder credits te geven, en dan is het opeens 'nieuw'. Ook al deden 2 tieners in de suburbs ergens die dans al jaren, en ligt dat weer in een traditie die ook al veel ouder is. Met een korreltje zout nemen inderdaad, zo'n term.
Maar om een specifieke stroming films uit een bepaalde periode aan te duiden, vind ik het soms best handig.
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
85. The Transfiguration (2016)
FTV
Totaal aantal punten: 411 + 2 = 413
https://images.mubicdn.net/images/film/152999/cache-135340-1581436824/image-w1280.jpg
Wat maakt iets of iemand tot een monster?
Volgens de Gizmodo review is dat de centrale vraag van The Transfiguration, een film over een 14-jarige met vampiers geobsedeerde zwarte jongen uit de projects.
The Transfiguration is sober gemaakt door regisseur Michael O'Shea, en draaide in de Un Certain Regard sectie van Cannes in 2016. We zien in de openingsscène Milo al bloed uit een levenloos lichaam in een wc-hok drinken, maar zijn overgeven daarna, roept al snel de vraag op of Milo wel een vampier is. De armoede om hem heen, en de vriendschap die hij aanknoopt met het jonge meisje Sophie, versterken dat.
O'Shea levert hier een bijzonder grauw en slowburn debuut af, dat eerder tot nadenken lijkt te stemmen dan tot thrills. Maar als een sociaal-realistische coming-of-age met een vampire twist je ding is, dan kun je het slechter treffen.
3,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
68 Minuten
FTV
Tussenstand : 340 punten
Oei, dit was niet al te best. Eerder een tiener film uit de jaren stilletjes. En je moet lang wachten eer er sprake is van een vampier die de dames de stuipen op het lijf begint te jagen. De transformatie is trouwens erg simplistisch uitgevoerd en het uiterlijk van de vampier lijkt op een vrouwelijke Nosferatu. Hoe deze vampier ontstaat is redelijk lachwekkend. En de ontknoping is ook al redelijk stupide. Toch blijft het me verbazen dat men in films uit die periode er in slaagt om in de laatste 2 minuten de zaak op te lossen en er een eindconclusie aan te breien.
2*
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
20. Popcorn (1991)
FTV
3 punten (+ jubilee) - Totaal: 43
http://mondo-digital.com/popcorn9.jpg
Een late-period slasher die positief uitstijgt boven de grote brij aan (vaak treurigstemmende) slashers uit de late jaren 80 en vroege jaren 90. De film speelt zich af in een filmtheater waar een horrormarathon wordt georganiseerd. De kijker wordt tussen het slashen door aangenaam verrast met fragmenten uit fictieve zwart-wit films die speciaal voor deze film werden bedacht. 3.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
80 SSSSSSS (Film, 1973) - MovieMeter.nl
99 min.
RW (2) Totaal = 370
Opvallend filmwerkje vooral door het freaky gegeven en dat er echt met slangen wordt gewerkt. Dikke pluim voor cast en vooral Strother Martin die toch met gevaarlijke slangen werkt. Iets wat nu volledig uit de boze is. Ook de transformaties van Dirk Benedict ( A Team ) zagen er goed uit. Het slot komt wat abrupt over, al vind ik het wel passend bij dit horrorwerkje. 6,5/10
https://image.tmdb.org/t/p/w780//2D9eBSe9e8p3mBRytxihWlo2Z54.jpg
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
81 Manhattan Baby (Film, 1982) - MovieMeter.nl
89 min.
RW (2) Totaal = 372
Tegenvallende Fulci film waarbij het verhaal vrij chaotisch aan de kijker wordt gebracht. De verhaalsprongen verlopen van de hak naar de tak. Nochtans wordt de opening in Egypte sfeervol en mooi in beeld gebracht. Ook het slot met de aanval van de opgezette vogels was qua gore de moeite. Maar helaas blijft het wel bij die paar positieve punten. Totaal geen spanning en qua gore valt het toch wel tegen.
Het verhaal en de personages weten niet te boeien. 4/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
82 The House That Dripped Blood (Film, 1971) - MovieMeter.nl
102 min.
FTV (2) + jubileejaar (1) = 3 Totaal = 375
The House that Dripped Blood is een fijne anthologie dat bestaat uit vier sfeervolle verhalen die zich allemaal afspelen in hetzelfde landhuis maar op een ander tijdstip.
Verhaal 1 : Method for Murder
Gaat over een schrijver Charles ( Denholm Elliot ) die samen met zijn vrouw Alice ( Joanna Dunham ) het landhuis gaan kopen om daar wat ideeën en de nodige rust te verkrijgen. In zijn fantasie over het boek begint Charles hallucinaties te krijgen van een zekere Dominick ( Tom Adams ). Zijn het waanbeelden of bestaat Dominick echt ? De clou op het einde is wel verrassend. Leuk eerste deel.
Verhaal 2 : Waxworks
https://www.retrozap.com/wp-content/uploads/2018/10/17_houseDrippedBlood03.jpg
Peter Cushing is de nieuwe eigenaar van het landhuis en krijgt samen met zijn vriend Joss Ackland te maken met een vermoorde beauty in een wax museum. Raar verhaaltje, maar wel voldoende leuk gebracht. Ook na de dood wil iemand haar voor zichzelf houden.
Verhaal 3 : Sweet to the Sweet
https://rommerreviewsdotcom.files.wordpress.com/2015/06/lee-house-1971.jpg
Het sterkste verhaal van deze anthologie over een merkwaardige Christopher Lee die zijn dochter wel kort houdt. Chloe Franks zet een overtuigende rol neer als het jonge meisje. De privé - lerares is een leuke verschijning. Bijzonder sfeervol gebracht.
Verhaal 4 : The Cloak
Jon Pertwee speelt een oude acteur die vooral rollen van vampieren uitoefent. Hij komt bij een antiekwinkeltje in het dorp en ontmoet daar een rare winkelier die blij is dat hij een oude vampierenmantel aan hem kan verkopen. De reden is dat die mantel echt fungeert waardoor diegene die hem draagt een vampier zal worden. Hilarisch ! Hoe kom je op het idee ? Daarbij de leuke pittige
Ingrid Pitt.
Uiteindelijk is de clou van deze anthologie dat het huis de gedachten, de persoonlijkheden van ieder individu echt tot leven weet te brengen. 6,5/10
John Milton
-
- 24223 berichten
- 13387 stemmen
FTV
Totaal aantal punten: 413 + 2 = 415
https://i.imgur.com/SZ6doXM.jpg
Goodnight Darling (2021) - 6 min
The Armoire (2017) - 15 min
Exit (2020) - 20 min
De laatste (Russische) short was de leukste. Still komt uit de 2e.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
25. Spasms (1983)
90 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 51 punten
Maar weer even een waarschuwing vooraf, niemand vind deze film leuk, hij is ook helemaal mislukt omdat het geld op was en zo. Kortom helemaal niks, maar ik vind hem natuurlijk geweldig. Oliver Reed is ooit gebeten door een gigantische slang (met turboboost) en staat sindsdien in telepathisch contact met het beest. Hij laat het dus vangen, maar helaas ziet de Satanskerk er hun god in en die willen die slang ook hebben. Nou dan breekt het beest dus uit en gaat Peter Fonda achter het beest aan gewapend met een hark. Paar geweldige scenes en je hebt ook nog nooit een slang zo snel de trap op zien rennen. Ik kan het niets anders dan geweldig vinden. Slang had natuurlijk had natuurlijk net iets vaker in beeld gemogen, het zijn voornamelijk POV-kills vanuit de slang. Eng is het ook al niet echt. Maar voor de rest helemaal geweldig, maar dat geldt waarschijnlijk voor iedere film met Peter Fonda.
4*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.