Wrong Turn 6: Last Resort (2014)

Alternatieve titel: Wrong Turn 6

Horror

geregisseerd door Valeri Milev
met Sadie Katz, Anthony Ilott en Aqueela Zoll

Een plotselinge en mysterieuze erfenis brengt Danny en zijn vrienden naar Hobb Springs, een vergeten plaats diep in de Heuvels van West Virginia. Hobb Springs wordt onderhouden door de waakzame Jackson en Sally, een onhandig paar dat Danny voorstelt aan zijn lang verloren familie: een clan met de naam Hillicker. Danny komt er al snel achter dat zijn familie een andere en vreemde manier van leven heeft.

avatar van Kondoro0614
Wrong Turn 6: Last Resort

Waar ik toch wel fan ben van Wrong Turn.. (1,4,5 andere twee moet ik nog kijken) vindt ik deze erg slecht.. Weinig spanning en het verveelt je soms erg! De bloeddorstige slacht partijen komen terug.. Maar wel in mindere maten.. Ik heb het gevoel dat het in de andere films meer was.. Maar kan het natuurlijk ook fout hebben Kwa vrouwelijk schoon is er niks mis! Er zitten echt knappe meiden tussen! Roxanne Pallett, Aqueela Zoll, en de fietsster uiteraard niet te vergeten! Was was dat een lekkere meid zeg.. Wow! Je kunt ook niet om de sex scenes heen draaien.. Bij de meeste is dit uiteraard ook niet erg in verband met het vrouwelijk schoon.. Maar het word altijd weer verstoord door de hillybilly's ! Zoals bij Jillian! Dat haar been(en) er af werden getrokken.. LOL!

Af en toe heb ik het gevoel dat ik naar een wat slechtere horror/thriller film zit te kijken.. Vooral in het bos... Het verhaal is ook niet om voor te klappen... Langzamerhand heb ik denk ik dat Wrong Turn begint te vervelen en dat ze langzamerhand wel een eind aan de reeks mogen maken.. Aangezien het nu wel erg berg afwaarts begint te gaan! Ook kon ik het verhaal niet altijd even goed volgen! Het acteren kon nog wel.. Maar was natuurlijk ook niet echt waarvan je zegt "Wow!"

Ik had erg veel zin in Wrong Turn 6: Last Resort maar ik ben erg geschrokken en het is tegengevallen! Ik geef deze maximaal een 1.5*... Denk dat de knappe dames die 0.5* toch nog vast hebben weten te houden!

avatar van Noodless
Terug een verbetering t.o.v. de zwakke delen 4 en 5 !
Gelukkig krijgt het verhaal wat insteek ( niet veel, maar toch iets ) en wordt het belachelijke dat in de vorige delen toch wel de bovenhand had hier vermeden. Al blijven de rare snuiters ook hier weer tegenvallen qua uitzicht. De make-up stelt wederom teleur zoals in deel 4 en 5. Maar Wrong Turn 6 is terug bloederiger met een paar leuke scènes. Ook op gebied van vrouwelijk schoon zal deze film niet tegenvallen. Vooral die leuke meid op de fiets. Ik heb bij deel 4 al gezegd dat ze nu mogen stoppen met deze reeks uit te melken en desondanks deze verbetering blijf ik daar ook bij. Toch een 6/10

avatar van schumacher
Middelmatig filmpje vooral omdat het weer vanhetzelfde is. Inspiratie zal op zijn.
Ik ben in feite vooral blijven kijken voor de nog mooie dames.
Veel aktie/horror kwam er ook al niet echt in.

avatar van Daan258
Ondanks dat de laatste delen van de reeks niet al te best waren vind ik dit soort filmpjes toch altijd wel vermakelijk om naar te kijken.
Er zitten toch wel een aantal leuke kills in, en de lelijke hillbillies zijn ook altijd wel leuk om te zien

Gelukkig ietsjes beter als het vorige deel, maar goed was het zeker niet.

avatar van Phantasm
Redelijke horror, al wordt het er niet beter op, kun je ook verwachten na het 6-de deel.

avatar van 1311811
Phantasm schreef:

Ik vond deze in ieder geval beter dan deel 5

avatar van Boeikens
Ik hou wel van dit slasher/cannibal genre en deel 6 stelt me hier wederom niet teleur.

Ok, het blijft een B-movie maar de te verwachten gore, actie en zwarte humor zit er toch weer lekker in.
De uitwerking, vooral de FX, is niet altijd top maar er zijn er zoveel slechtere en persoonlijk vond ik het hier nooit echt storen.
De sfeer en spanning die we in de eerste 2 delen nog kenden is nooit meer terug gekeerd, de humor heeft het daarentegen wat overgenomen, maar verder doet het wat een slasher moet doen, slachten op z'n hillbillies

avatar van housemoviewatch
Ik ben een wrong turn fan maar dit had daar totaal niet mee te maken. De makers probeerde een verhaal te maken maar deze is finaal mislukt. Slechtste deel uit de reeks.

De film keek gemakkelijk weg, ik vond hem alleen op geen enkel moment eng. Ik ben wel een fan van de wrong turn films, vooral 1 en 2. Ik ben er zeker van dat er een 7 komt en ik kijk er stiekem toch wel naar uit!

Al is het meer afwijkend van Wrong Turn dan normaal, vond ik het juist wat hebben, deel 7 zal natuurlijk over de baby gaan ofc

avatar van AmazingPP
Inspiratieloze film met waardeloos acteerwerk, maar wel leuke gore. Veel wiet en veel blote tieten, een recept wat ik al zo vaak voorbij heb zien komen, zodat het niet meer bijster origineel is. 2,5 * voor de gore.

avatar van John Milton
There's a part SIX!? ik moet de eerste nog zien!

avatar van duffs
eigenlijk zijn ze allemaal wat simpel maar deze is eigenlijk kwa verhaal en spel misschien wel de beste al zit er wel iets minder gore in dan in de andere delen volgens mij deel 1 is de beste maar dat alleen omdat dat het orgineel is maar eigenlijk is dit deel de 6 de toch wel de beste van mij mogen er nog wel een paar delen bij vermakelijke onzin wat toch altijd bij elk deel wel weer leuk is om te zien

avatar van John Milton
Als de beste 2,5* ster waard is, moet ik misschien toch passen

avatar van Alexander1900
Je zou bijna zeggen dat dit een erotische film is met horror elementen.

Jammer dat er zo veel naakt en seks in moet zitten. Een beetje is niet zo erg..., maar dit is overdreven, maar voor de rest heeft de film het voor de gemiddelde persoon niks te bieden.

avatar van xxERWINxx
Redelijke Horror film met een vleugje erotiek, wat blote borsten zoals we gewend zijn, maar deze zijn niet storend, ook weer leuke kills en een goed einde.
Er kan gerust nog een deel 7 komen want het is nog niet uitgewerkt.

avatar van umbra
Vond enkel de laatste 20-25min best oké, wat gore enzo, de rest vd films was eerder zwakjes 4/10

avatar van LOTR-lover
Had er toch wat meer van verwacht, ook n.a.v. de bovenstaande recensies. Natuurlijk is het geen hoogstaande film en dat hoef je ook niet te verwachten. Het is een slasher zoals je die zo vaak ziet, met daarbij een hoop sexscenès (die vaak hand in hand gaan met horrorfilms). Toch viel het me allemaal wat tegen. Er zaten geen kills bij die heel creatief, origineel of bijzonder waren. Het acteerwerk was middelmatig maar niet irritant dus dat viel nog wel mee. Maar dit soort films kijk ik vooral voor de kills en dat viel zwaar tegen in mijn ogen. Hierdoor kom ik dus op maar 1,5* (eindcijfer 3) uit.

3/10 (IMDB)

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Niemand zal na de laatste drie films van regisseur Declan O'Brien nog enige verwachtingen hebben van de Wrong Turn franchise. Als franchise is het sowieso een zooi, de films hebben bar weinig met elkaar te maken, enkel de misvormde heikneuters keren steevast terug - zelfs als ze in vorige delen zijn ontploft, doodgeschoten of neergestoken. De continuïteit van de serie klopt sowieso van geen kant meer. Maar ach, wie maakt zich nu druk om continuïteit bij een simpele slasher, waar het toch vooral gaat om eendimensionale personages, naakte dames en een hoop CGI bloed?

Qua eendimensonale personages zit het wel goed bij Wrong Turn 6. Het zijn allemaal aardappelzakken met benen en hun lot zal je als kijker worst zijn. Ook qua naakt zit het wel snor; de appetijtelijke vrouwelijke 'acteertalenten' gaan stuk voor stuk uit de kleren en er is een flinke hoeveelheid seks. Dat is het enige wat je als kijker nog een beetje bij de les kan houden, want verder is het maar een zoutloze, saaie gebeurtenis. Zelfs als de drie mutanten verschijnen is er eigenlijk maar weinig aan. Het enige wat echt opvalt is dat de maskers en make-up elk deel slechter worden. Three Finger, de enige mutant die elk deel nog is komen opdagen, draagt een masker dat je in een gemiddelde carnavalswinkel voor 5 euro koopt.

Het grootste probleem met Wrong Turn 6 (evenals de vorige drie films in de serie) is de toon. De film neemt zichzelf veel te serieus en lijkt nog een verhaal te willen vertellen. Alle aandacht die nu gaat naar de dramatische ontwikkelingen van de hoofdpersonages had beter in leuke, creatieve en over de top kills gestoken kunnen worden. Of lekkere lompe humor. Wat dat betreft is Wrong Turn 2 de enige film in de serie die dat echt begrepen heeft, de rest van de serie slaat qua toon de plank finaal mis. Een paar keer kun je even gniffelen om een compleet bespottelijke kill, zo krijgt iemand een brandslang in z'n reet. Maar verder valt er weinig te lachen. Er valt vooral veel te gapen.

1,5 sterren.

Film valt best mee. Opent sterk, knappe actrices, vooral de fietster van in het begin.

Het verhaal is vrij luchtig net als bepaalde "stoelscenes"

Clapboy
Veel beter dan zijn voorganger vond ik, meer leuke gore-effecten, wel erg bloederig.
Ook het verhaaltje is weer wat beter en er zit meer vaart en spanning in. Goed deel uit de Wrong Turn franchise. Ook het oude hotel gaf de film wat extra sfeer.

Redelijk goede horrorfilm.
Het is de eerste die ik uit deze reeks zie, dus kan niet meespreken of deze slechter of beter is dan de andere, heb deze op de kop kunnen tikken voor 1 €.
Misschien dat ik de andere ook eens voor een prijsje tegenkom, dan kan ik ze ook eens bekijken.
Deze 6de uit de reeks was alvast zijn 1 € wel waard.
Niet voor gevoelige zielen dit filmpje

avatar van Shadowed
Alweer beter.

Dit was het eerste deel dat ik eigenlijk zag was er toen wel van onder de indruk maar toen ik kennis ging maken met de andere delen zag ik alweer dat dit minder was.

Dezelfde irritante ventjes zitten er weer in, maar hier zijn de moorden erg bruut. Beter dan 3, 4 en 5. vooral de opening. En het acteerwerk was ook niet een bijzonder groot drama. Alleen dezelfde vervelende ventjes zijn weer terug.

Er zit een vlaag van erotiek overheen, en deze film is veel harder dan de voorgaande delen. Heb hier meer van genoten maar het is nog steeds brak

avatar van joolstein
In 2003 kwam de eerste Wrong Turn film over de broertjes Three Finger, Saw Tooth en One Eye uit. Een redelijke Horror -Thriller verrassing. Elf jaar na het origineel zijn we alweer bij nummer zes. Afgezien van het olijke drietal boerenkinkels hebben de films maar weinig overeenstemming. Ook zijn die moordende inteelt niet de meest indrukwekkende karakters uit de horror. Enfin, je weet tenminste bij een WT-film wel wat je krijg! In deze film draait het om de introverte Danny die samen met zijn vriend(inn)en-club naar het huis dat hij geërfd gaat in Hobb Springs. Het gaat hier om een kuuroord op een vergeten plaats diep in de heuvels van West Virginia. Het verdere verhaal heeft wel een leuke invalshoek over verloren familie en het puur houden van die verwantschap. Het acteerwerk is zoals je mag verwachten in een B-film. Een geluk dat de spelers dan ook niet irritant zijn. De actrices zijn duidelijk gecast vanwege hun bereidheid om uit de kleren te gaan. Dit doen ze dan ook allemaal! Er zit dan ook behoorlijk wat seks in deze film. Frontaal naakt komt er niet in voor, maar voor Amerikaanse begrippen gaat men behoorlijk ver. Een pluspunt! Qua ‘gore’ stelt deze productie enigszins teleur. De paar goede kills hadden helaas last van low-budget-special effects. Maar volstaan verder wel! Ondanks dat de film (vaak om budgettaire reden) gebreken vertoont, is regisseur Valeri Milev er wel in geslaagd om een aardige rolprent te maken. De film heeft vaart en de moorden en seksscènes komen altijd op het goede moment (net als de boel lijkt te vertragen).

Met deze deel 6 eindigt voor nu de reeks en afgezien van deel 3 (CGi was te slecht) heb ik ondanks dat het misschien niet de beste films waren toch wel erg genoten!

Goede slasher met een vleugje verborgen erotiek. Vooral de beruchte fire hose scene heeft goede special effects. Dit wanneer dus de buik van een man met hoge waterdruk wordt gevuld door een zombie. Z'n buik wordt zo hard opgepompt dat de navel naar buiten plopt en de man hevige buikpijn heeft. Dan voert de zombie de hogedruk extra op en duuwt met z'n vuist nog eens in de man zijn buik, waardoor de buik in een fontein van water, bloed en ingewanden uiteen spat! De moeite waard om te kijken!