• 8.561.774 stemmen

Met onder meer: Eliza Dushku, Desmond Harrington en Emmanuelle Chriqui

Releasedatum: 14 augustus 2003

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Wrong Turn

"It's the last one you'll ever take."

Onderweg naar een sollicitatiegesprek krijgt Chris Flynn in de bossen van West-Virginia een botsing met de auto van een paar tieners. Als ze dan besluiten op zoek te gaan naar hulp, komen ze plotseling tot de ontdekking dat ze achtervolgd worden door een paar gruwelijk mismaakte kannibalen ...

imageimageimageimageimageimage

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Het verbaast me dat deze film slechts een zesje scoort, terwijl deze film een van de betere horror films van tegenwoordig is. Alles is goed in beeld gebracht en ook lekker spannend. Heb de film zeker vijf keer gezien. Wat mij betreft een top film!

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima horrorfilm die lekker wegkijkt, genoeg gore momenten.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Thank you, take care. You're the one who's gonna need to take care." ... " !!!

Heerlijke Horrorfilm (Heropfrissing) !!! 'Wrong Turn 1' is een Horrorfilm die

ik voor het eerst zag in de bioscoop in 2003 en die ik ondertussen toch al ontelbare

keren heb mogen en kunnen bewonderen! Het concept is ook weer zo'n cocktail

dat me volledig aanstaat. We leren wat karakters kennen en raken verdwaald ergens

in een afgelegen bos gebied. Al gauw merk je dat er iets niet pluis is !

Beklemmende spanning en heerlijke kills die werden uitgevoerd door enkele

'mooie' killers. Three Finger met zijn vettig lachtje, Saw-Tooth en One-Eye zijn heerlijke

figuren om je de stuipen op het lijf te jagen, dit in combinatie met heerlijke kills en locatie

zijn prima elementen om een fantastische horrorfilm te maken.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

We kennen het verhaal al zoveel in de stijl van Texas Chainsaw Massacre, Deliverance, The hills have eyes, House of wax, Jeepers Creepers, Cabin fever, ... en eigenlijk ook wel Halloween en Friday the 13th. Weinig origineel dus met de cliché-figuren waarvan je al op voorhand weet wie het gaat overleven en wie niet. Het overbekende gerecht wordt op zich wel goed geserveerd en is toch nog te genieten. Wrong turn heeft wel als prestatie dat het dit genre in de 21e eeuw (terug) bekend heeft gemaakt. Al is het daar weer niet alleen natuurlijk. Jeepers Creepers is van 2001 en de remake van TCM is van hetzelfde jaar. Best nog te genieten dus, al mocht het toch ietwat meer plotwendingen hebben. Bij pakweg Friday the 13th hoeft dat misschien niet, maar Jason Voorhees is wel een pak bekender dan deze incestmonsters.

avatar van tattoobob

tattoobob

Dit is eigenlijk de enige uit deze serie die nog een beetje leuk uit de verf komt.

De gore is oke en ook de acteerprestaties zijn boven gemiddeld vergeleken met de rest uit deze serie films.

Verder is deze film natuurlijk geen hoogvlieger daar vind ik de film wat te simpel voor.

xxERWINxx

Leuke vermakelijke horrorfilm! Ik probeer ze allemaal te bekijken, te beginnen met deel 1 natuurlijk.

De gore in deze film vond ik wel meevallen eigenlijk, heb in veel horrorfilms erger gezien, dat maakt het kijken van deze film wel een stuk draaglijker want dat gore moet je van houden..

het verhaal is leuk en het einde is ook erg goed, ik miste wel de blote borsten die je normaal altijd wel ziet in een horrorfilm zoals Friday the 13th maar al met al een goed begin van de Wrong turn delen! Op naar deel 2

avatar van FillumGek

FillumGek

Negen jaar geleden voor het laatst gezien en Wrong Turn is nog steeds een erg leuk genrefilmpje. Als je inbred/hillbilly zegt dan is deze film de eerste die altijd in me opkomt. Ik zie Wrong Turn ook een beetje als de grondlegger van de moderne inbred horrorfilm.

Erg diepgaand is de plot niet. Een groepje vrienden crasht in een verlaten bos en worden snel daarna op de hielen gezeten door een paar wilde psychopaten. Vroeger was ik helemaal weg van Dushku, dat is nu een stuk minder al zitten er nog wel een paar goede shots in van haar prachtige lichaam. De cast is in het geheel een groot pluspunt. Een verademing om eens geen onderlinge ruzies te zien en waar de vrouwen Booth, Dushku en Chriqui heerlijk zijn om naar te kijken zijn de mannen sympathiek, behalve Zegers dan.

Het sfeertje is vies en broeierig. Vooral bij de scenes in het hutje krijg je al snel zin om zelf onder de douche te stappen. De freaks zijn geslaagd. De zoekacties zijn best spannend en de geluiden die ze maken lekker gestoord. Enkele moorden zijn leuk en blinken uit in goede make-up, maar de bodycount is helaas wat laag. Fijne speelduur ook, met nog geen anderhalf uur.

avatar van Thereisnospoon

Thereisnospoon

Je moet ook nooit een Wrong Turn nemen na je Final Destination.

Er is immers a Nightmare on Elm Street, die je na Scream VIII leidt naar

Halloween, de nacht na Psycho die je in je bitterste dromen leidt naar

The Omen, in het huis aan Amytiville.

avatar van IH88

IH88

Ik heb deze film na The Descent gekeken en dat was geen goed idee. Het niveauverschil is wel erg groot. Je weet precies wie er dood gaan en wanneer, en wie het einde haalt is ook geen verrassing. Dat hoeft niet perse een groot minpunt te zijn, als de film voor de rest maar spannend is en je met de personages meeleeft. Dat was hier niet het geval. De lachwekkende kannibalen hielpen ook niet echt mee. Pluspunt was Dushku, heerlijke actrice.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Een genre dat iedereen kent, en dat ze al 1000 maal over hebben gedaan. Jaja tankstation met een rare kerel dan een hutje in de bossen we denken allemaal dan meteen aan: The Hills have eyes, Texas chainsaw massacre, evil dead, Friday the 13th en ik kan doorgaan tot morgen.

Maar daarom kan het nog steeds leuk zijn om te kijken en vooral heel coole kills vooral de moord op dat meisje in de boom met het bijl recht op haar mond dat haar onderlijf terwijl naar beneden valt was erg vet.

Nu op naar de andere delen !

Heb gezien dat er sinds dit jaar een 6de is mag mijn schade inhalen heb alleen deze nog maar gezien en nu voor de 2de maal.

Uitgemolken of niet ik heb een zwak voor dit horror genre. Wel leuk dat cabin in the Woods toen die uitkwam met een flinke mep recht in het gezicht voor dit genre geef toe die film blies een frisse wind dit soort films.

3,0 sterren

avatar van Kondoro

Kondoro

Wrong Turn

Aah, het begin van deze heerlijke slasher films. Ik heb deze laatst nog gezien (16 mei, mijn verjaardag) en ik wou graag deze reeks weer opnieuw kijken waarna ik dus heb besloten ze bijna allemaal te kijken (Vooral de gene waar nog geen recensie onder staat en die een tijd terug nog gezien zijn).

Het zijn in het algemeen heerlijke B-films maar, niet van grote klasse. Ook deze film was gaaf met lekkere scenes maar, wel met een heel dun verhaallijn erin wat ik dus erg zonde vind. Ook het acteer werk van de acteurs waren matig en het was allemaal maar typisch Hollywood. Word er eentje neer geslagen en staat zo'n vijftien keer weer op. Dat is jammer. In het algemeen gewoon een prima film.

avatar van IH88

IH88

Wrong Turn

Een aardig horrorverhaal die wel een wat voorspelbaar verloop heeft. Je weet precies wie er dood gaan en wanneer. En wie het einde haalt is ook geen verrassing. Dat hoeft niet perse een groot minpunt te zijn, als de film voor de rest maar spannend is en je met de personages meeleeft.

De film heeft zeker goede schrikeffecten en sommige moorden zien er gruwelijk uit maar de personages zijn wel heel mager en clichématig uitgewerkt. Dat heb je meestal bij dit soort horrorfilms maar hier was het wel heel opvallend. De kannibalen zijn niet heel bijzonder en echt dreigend zijn ze niet. Door slimme regietrucs en de moordpartijen wordt dat nog aardig gemaskeerd. Pluspunt is zeker Dushku, heerlijke actrice.

avatar van krosnicky

krosnicky

Vermakelijk maar voorspelbaar toch als je zoals ik al wat horror films gezien hebt je weet wie gaat sterven en je weet ongeveer wie er over blijft .acteer werk was niets speciaals maar het kon er mee door en het was ook over duidelijk vanwaar ze de inspiratie gehaald hebben ( Texas Chainsaw en Hills Have Eyes ) en ik schrok ervan dat deze al bijna 15 jaar oud is ik dacht dat het nog maar een film van 2012 was ofzo tzag er totaal niet 2003 uit .

Leuke horror dus kom maar op met die sequels.

avatar van helpdefilm

helpdefilm

wrong turn is een vrij goede horrorfilm. De opvolgers zijn matig, maar de eerste is vrij goed.

avatar van Shadowed

Shadowed

Beste deel.

Als je ziet wat de delen vanaf 3 zijn, hoef je alleen deze te kijken. De spanning is duidelijk voelbaar, en de shots in de bomen zijn goed.

Begon een beetje basic, ongeluk, opgejaagd door smerige bosmensen maar gelukkig is dit dan goed uitgewerkt. Mooie shots en mooie achtervolgingen. Soms ook spannend en goor.

Helaas is een film zoals deze totaal geen hoogvlieger. Gewoon een van de betere films in dit genre.

avatar van joolstein

joolstein

Acceptabel genrewerk! Neem een stel tieners, zet ze in een verlaten omgeving en laat er vervolgens één of meer psychopaten op los en voilà. Het is al zo vaak voorbij gekomen in de horror. Uiteraard zijn er genoeg klassieke voorbeelden en ook die munten niet allemaal uit door hun geweldige plots, goede acteerprestaties of schitterende camerawerk. In dat opzicht is deze film niet heel veel anders. Een effectieve rechttoe-rechtaan benadering en natuurlijk zo voorspelbaar als wat! Maar heeft dit nadelen voor deze film ? Dat is de vraag? Die graad van voorspelbaarheid kan in ieder geval de fun niet bederven, integendeel, hij is op sommige momenten echt zeer genietbaar. Wrong Turn pretendeert gelukkig ook niet meer te zijn dan een van-dik-hout-zaagt-men-planken horrorfilm. Niets nieuws onder de zon dus maar dat maakt de film wel tot fijn (horror)genot om te kijken.

avatar van EW101

EW101

Gewoon goed.

Leuke slasher. Er zitten goede moorden in en soms is het zelfs iets goor.
Alleen jammer dat die gemuteerde inteeltfamilie minder uitgewerkt is. Daar hadden ze meer mee kunnen doen. Vermakelijk waren ze wel, maar iets magertjes. Ook hun make-up zag er degelijk uit.
Verder kent de film goede en sfeervolle settings die zelfs in het genre indrukwekkend zijn. Bv. het gedeelte in de bomen of de uitkijktoren.

Op naar deel drie dan maar??

avatar van Kondoro

Kondoro

EW101 schreef:

Op naar deel drie dan maar??

Doen .

avatar van Collins

Collins

Prima film die er in slaagt om bijna continu een redelijk spanningsniveau te handhaven. En dat is knap.

Op een paar introductie- en bonding momentjes na zijn de personages steeds in beweging om aan dreiging te ontkomen. En die dreiging is spannend uitgewerkt. Door de vaart en de goed geplaatste momenten van schrik, suspense en gore, valt de film nooit dood en is spanning gegarandeerd. Als kijker word je zo gedwongen om bij de les blijven. En dan gaat het dus niet over de ingewikkeldheid van het verhaal, maar over de kans dat je anders een spannend moment mist. Het verloop gaat snel.

De introductie van de personages is vrij kort en gebeurt al in een sfeer van dreiging. Het is een sfeervol voorspel tot de echte spanning. Geen onaangename personages trouwens. We leren ze net genoeg kennen om een gevoel van medeleven te kunnen ontwikkelen. Daarnaast is Eliza Dushku bijzonder aangenaam om te zien, zodat medeleven ook zonder introductie bijna automatisch het geval zou zijn geweest.

Het monsterlijke gevaar is minder rond uitgewerkt. De kannibalistische dégénérés blijven duidelijk achter in de ontwikkeling. In letterlijke zin is dat logisch. In figuurlijke zin niet. Zij zijn te karikaturaal weergegeven. Geen verdere verklaring of verdieping daar. Daar viel nog wel wat te halen om de psychologische spanning groter te maken. Nu zijn ze er gewoon. Ze voldoen overigens grandioos als spannende factor. Ik werd gewoon nieuwsgierig naar hun verhaal. Vandaar.

Mooie lokatie ook. Gesitueerd in dichte onbegaanbare bossen. Eenzaam en verlaten. Dus weinig kans op hulptroepen. Dat isolement wordt goed uitgespeeld, Altijd goed voor een extra laag onderhuidse spanning.

Korte film. Zonder de credits slechts zo'n 75 minuten, schat ik. Precies genoeg. Dat wel. De film treedt daardoor niet teveel in herhaling. De acties en de spanning blijven zodoende fris aanvoelen.

In de eindcredits nog een korte reprise, Een overbodige vingerwijzing naar een vervolg, dat er dan ook is gekomen. Verder zonder toegevoegde waarde.

Goeie film.

xxERWINxx

Vandaag na 4 jaar weer eens herbekeken, ik vind het een erg goede horrorfilm, mooie locatie in de bossen en goede kills.

Echt gore word het nergens (Ik heb erger gezien) , maar wel redelijk spannend en een goed einde!

Ik ga ze allemaal weer eens bekijken en dan kan ik een top 6 maken van alle delen welke het beste is.

Op naar deel 2.

avatar van Daan258

Daan258

Het eerste deel uit de reeks na heel wat jaren weer is opgezet. Maar ik denk dat ik de film ondertussen gewoon te vaak gezien heb. Het is een vermakelijk tussendoortje, maar merkte dat ik niet altijd even geboeid zat te kijken omdat de film te vaak gezien is.

Toch nog wel (ook na zoveel keer) een prima tussendoortje.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

In 2020 komt er een reboot van Wrong Turn. Waar de laatste delen volledig ontspoorden gaat het hiermee weer terug naar de start. Ben benieuwd want vond deze heel tof.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

"Okay, who lives here?"
"I dunno but can you help me find a bathroom?"
"Baby, I think this is the bathroom!"

Deze film een tweede keer gezien en hij doet inderdaad denken aan klassiekers als The Hills Have Eyes: een afgelegen plek met mysterieuze mutanten en een groepje verloren gelopen potentiële slachtoffers van hun sadisme. De sfeer zit wel goed en de acteurs zijn redelijk sympathiek. De korte speelduur doet vergeten dat er eigenlijk weinig inhoud is en weinig wendingen. Zeker genietbaar, ik hou wel van dit genre want het spreekt erg tot de verbeelding en voelt toch redelijk realistisch aan. Wie heeft niet eens tijdens een eenzame boswandeling gedacht: wat als er iemand in dat hutje zou wonen, of wat zou ik doen als er ineens iemand vanachter een boom mij bespringt met een bijl in zijn handen? De beste verhalen zijn gebaseerd op zulke fantasieën, denk maar aan Roodkapje in het bos met wilde dieren. Iemand in deze film haalt het voorbeeld aan van een andere film in dit genre, Deliverance. Dergelijke films hebben eigenlijk niet veel plotwendingen nodig, omdat de spanning en de horror van de situatie voldoet. Het enige wat op zo'n moment nog telt is, overleven!

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Opnieuw bekeken. Wat ik nog van mijn laatste kijkbeurt (een jaartje of 15 geleden) herinnerde waren twee zaken: De scène met de bijl in de boom, met dat hoofd wat half op de bijl bleef liggen en de mooie Eliza Dushku in haar witte hemdje. Het werd wel eens tijd om deze weer op te zetten. Jammer dat de franchise door de vele echt slechte vervolgen een slechte naam heeft gekregen, want het origineel was en is gewoon de moeite. Dit jaar komt er trouwens een reboot uit, daar ben ik wel benieuwd naar.

Nou heb ik op 1 avond The hills have eyes (uit 2006) en deze bekeken en dan valt wel ondanks hetzelfde thema het verschil in kwaliteit op. The hills voelt echt beklemmender en steekt ook wat logischer in elkaar. In Wrong Turn is het toch meer een groepje domme schreeuwers plus de knappe dame in de hoofdrol, die vreemde keuzes maken en er een voor een aan gaan. Neem bijvoorbeeld hoe ze ontsnappen willen nadat ze in het huisje vast zitten, maar daarna schreeuwend weg rennen. Nouja, het is verder niet zo erg, dit soort films kijk ik niet voor een intelligent plot. Het gaat hier om de spanning en de gore en op dat vlak blijft dit best vermakelijk. Wrong Turn wil ook niet meer dan dat zijn en daar slagen ze in. Het was fijn om deze weer eens te hebben gezien.

3,5* blijft staan

avatar van bavarois27

bavarois27

Alexander1900 schreef:

Is inderdaad één van de betere horrors. Niet verwacht.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Ooit was ik al eens begonnen aan deze prent. Destijds halverwege gestopt, vond het niet spannend genoeg.

En die ervaring had ik weer, alleen dit keer de prent uitgekeken. Vond het nog een aardige klus, ik miste echte suspense. Daarnaast is het goedkoop jatten geweest van eerdere betere horrorfilms, tja........

2,5**, verder kom ik echt niet omdat ik niet het puntje van de stoel hoefde op te zoeken.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

• 1989 berichten

Familieleden van de bende uit "Texas Chainsaw Massacre", met woudlopen als hobby. Dan krijg je zoiets als "Wrong turn". Helemaal niet slecht. Het ziet er allemaal lekker smerig uit en het sfeer is nogal benauwend en spannend. Maar je kan niet ontkennen dat het allemaal al eens eerder is gebruikt.

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken, het blijft een erg goede spannende horrorfilm, mooie locatie in de bossen, een spannende opbouw wanneer ze de verkeerde afslag nemen en al snel begint het moorden.

Ook spannend in de boomhut, maar vooral het einde in het huis was erg spannend! Het einde was dus erg geslaagd, echt gore word het nergens (Ik heb erger gezien).

Op naar een herziening van deel 2.

avatar van jordandejong

jordandejong

Door allerlei matige vervolgen zou je haast vergeten dat de inmiddels bijna 20 jaar oude originele Wrong Turn gewoon een behoorlijk sterke horrorfilm is.

Hij is welliswaar behoorlijk traditioneel in z'n opzet en verloop, maar is soms nagelbijtend spannend en is gewoon erg sterk gefilmd. De scene dat ze de hut voor het eerst betreden is perfecte sfeerschepping. Af en toe wordt er gespeeld met leuke shots.

Blijft nog steeds overeind staan deze hillbilly slasher.