Wrong Turn 4: Bloody Beginnings (2011)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Actie

geregisseerd door Declan O'Brien
met Jennifer Pudavick, Tenika Davis en Sean Skene

Een groep vrienden besluit tijdens hun wintervakantie met een sneeuwscooter rond te trekken. Ze nemen een verkeerde afslag en komen terecht in een storm. Ze zoeken hun toevlucht in een verlaten sanatorium. Door de storm kunnen de vrienden niet naar buiten en ze zijn blij dat ze ergens kunnen verblijven. Maar wat ze niet weten is dat het sanatorium een vreselijk verleden heeft en dat een aantal voormalige patiënten er nog steeds woont. Een dodelijk kat-en-muisspel begint.

avatar van richette
Stukken beter dan het dramatisch slechte derde deel.
Geenszins een hoogstandje maar in het genre echt prima te doen.
Goede openingsscene ook!

avatar van Shadowed
Slap slap.

Ik snap niet helemaal waarom deze man nou nog een keer deze irritante ventjes neerzet. Ze zijn niet eng of vermakelijk. Heb me dood zitten irriteren aan ze. Vooral de 3 vinger. Ik heb me voorgenomen om ze allemaal te kijken en dat heb ik ook gedaan.

Heb me totaal niet vermaakt hiermee. Geen aanrader.

avatar van joolstein
Een goede film kun je ‘Wrong Turn 4: Bloody Beginnings’ niet noemen. Maar tegenover regisseur Declan O'Brien eerste WT-film is er wel een lichte verbetering. De proloog waarmee de film van start ging was een prima opener. Ook was het mooi om te zien dat de broertjes Three Finger, Saw Tooth en One Eye weer herenigd waren (in de vorige film zagen we alleen Three Finger) Door de titel en de start pretendeert de film een prequel te zijn. Echter na die proloog blijkt daar maar bar weinig van te kloppen! Het is niets minder dan hetzelfde verhaal in een andere omgeving. Er zijn gelukkig ditmaal ook vele mooie dames (al dan niet naakt) te bewonderen. Helaas blijkt het plot ook heel veel ongerijmdheden te bevatten. Tevens zijn er weer elementen uit andere films overgenomen. Waarbij dit keer TCM, een invloed die altijd al wel op de loer lag, wel heel schaamteloos wordt gekopieerd. Vooral op het punt van de gore is er in deze film een verbetering, al zijn er nog steeds goedkope computereffecten die de boel naar beneden halen.

avatar van xxERWINxx
Het minste deel van de Wrong turn delen! De locatie is wel aardig een verlaten ziekenhuis met een stel tieners die daar besluiten te overnachten vanwege een sneeuwstorm, (de lesbo scene was best heerlijk)
Naarmate de film vordert vallen er veel doden.
Het minpunt is dat de tieners veel onlogische keuzes maken en alleen maar staan te schreeuwen en niets doen, het dieptepunt is : (spoiler)
Als ze de kans krijgen om de 3 mutanten in 1x te kunnen doden omdat ze gevangen zitten, zegt er ook nog 1 van die meiden dat hij het niet moet doen want dat vind ze zielig?? Terwijl een paar minuten daarvoor een vriendin werd onthoofd..
Heb mij hieraan wel gestoord, eigen schuld dikke bult daarna, het einde vond ik ook minder dan de vorige delen, ik had liever gezien dat de mutanten zelf werden afgeslacht.
Al met al een zeer matige film!

Tot nu toe:

1. Wrong Turn 1