Wrong Turn 2: Dead End (2007)

Alternatieve titel: Wrong Turn 2

2,74

Verenigde Staten / Canada
Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Lynch
met Henry Rollins, Erica Leerhsen en Texas Battle

Dale is presentator en producent van zijn eigen TV show 'The Apocalypse'. In de show worden zes deelnemers zes dagen lang in een woeste omgeving gedropt in de omgeving van West Virgina. De zes deelnemers aan de spelshow komen er al snel achter dat ze het moeten opnemen tegen een misvormde familie kannibalen.

382 BERICHTEN 26 MENINGEN
avatar van ¿?ImAmused?¿
matige film,met wat meer gore dan het 1e deel.
maar echt spannend werd het nou niet moet ik zeggen.
sommige personages waren maar irritant in mijn ogen.
heb de rest van de reeks nog niet gezien,maar of het een poging waard is weet ik niet.

avatar van tattoobob
Een van de betere uit de reeks....helaas word het de delen hierna alleen maar minder..
Ik zeg stoppen met de reeks..

avatar van Ducksen
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vermakelijke film die eigenlijk nooit spannend is, terwijl deel 1 het juist van z'n spanning moest hebben, draait het hier om de kills en de gore.

Met name de scenes met de producent zijn amusant, en die double kill met pijl en boog mocht er ook zijn.
Het concept van de spelshow komt helaas niet goed uit de verf, terwijl het een leuk uitgangspunt was. De personages waren te oppervlakkig maar al met al vind ik het een prima film in z'n genre.
Ik verkies de Wrong Turn-reeks boven die van The Hills have Eyes.

3.0

avatar van Liesha
Henry Rollins

avatar van Tup&Joep
Een paar aardige kills, maar verder niet heel spannend. Wel vermakelijk af en toe in het toch wel voorspelbare verhaaltje.

avatar van halfbloedje
aardige goeie film. niet heel bezonder ofzo maar gewoon een kei harde slash film.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Toevallig meegepikt, toen deze zaterdagavond op televisie voorbijkwam.

Wrong Turn was niet bepaald een hoogstaande horror en daarna heb ik ook nooit meer de neiging gehad om de vervolgen te gaan kijken. De laatste paar jaar kijken wij toch regelmatig een horror en zo kwam deze ook voorbij. Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een geinig vervolg vind, dat beter is dan zijn voorganger. Een prima idee om het hier niet meer al te serieus te nemen en er een soort van komedie van te maken, waarbij de aandacht voor het horrorgedeelte er gelukkig ook blijft.

Veel bloed en gore, leuke originele kills en ondanks sommige clichés, worden anderen op een leuke manier omzeilt. Qua komedie had het hier en daar nog wel wat leuker gemogen, maar amusant is het gelukkig wel. Henry Rollins steelt trouwens de show met zijn Rambo-achtige optreden, al mogen die misvormde gasten, die compleet gestoord zijn, er overigens ook wel wezen. En zo is toch de interesse, om de rest van de reeks te zien, weer gewekt, al blijven mijn verwachtingen vrij laag.

avatar van Barry83
Vond deze veel beter te doen dan het eerste deel. Kwam vooral door de mooie kills en het gore wat beter wat dan eerste deel. Ook wordt er nu op een humoristische wijze aandacht besteed aan de oorsprong van de misvormde familie en het incest gedeelte.
Wel jammer zoals ook mijn kritiek was op deel 1 dat er zo'n groot bos is maar toch iedereen steeds weer op dezelfde plek is

avatar van RuudC
Is dit een op zichzelfstaande film, of kan je het beste ook het eerste deel gezien hebben?

avatar van Shinobi
RuudC schreef:

Het staat op zichzelf, al is het wel handig om deel één te zien i.v.m. de eerste kennismaking van de misvormde kannibalen en enkele verwijzingen. Daarnaast is het aanzien van Eliza Dushku ook mooi meegenomen toch.

avatar van RuudC
Weer een tamelijk inhoudsloze slasher. Na de heuvels, hebben nu ook de bossen ogen. Laatst gaf ik The Hills Have Eyes II (uit 2007) al twee sterren, deze krijgt een halve extra. De kritiek blijft hetzelfde: de hoofdpersonen bestaan uit een clubje incompetente, bloedirritante figuren dat alleen nuttig is als veevoer. Om de dialogen hoef je het dus niet te doen. Ik geef toe dat Henry Rollins een leuke rol neerzet. Jarenlang een abonnement op de Aardschok gehad en interviews met hem waren altijd fantastisch. Goed gevoel voor humor heeft hij.

Het is vooral de bekende formule waarbij een voor een de deelnemers wegvallen. Ik geef toe dat sommige kills best geslaagd en origineel zijn, maar misvormde kannibalen zijn niet bijster spannend. Sterker nog: ik vind ze eerder bloedirritant dan eng. Wat overblijft is een goedkope film met bovengenoemde mankementen. De zeldzaam humoristische noot werkt soms goed, soms ook helemaal niet. De knipogen naar andere films zijn compleet overbodig. Rest ons een weinig memorabele film. Wellicht dat ik ooit nog wat andere delen van deze serie probeer, maar alleen als ik me erg verveel.

avatar van DreamDemon
Nope. Ik keek deze film vandaag met een paar vrienden.. Maar vond hem eigenlijk vrij slecht.. We hadden hem zelfs al eerder stopgezet.

avatar van Phantasm
Prima horror die lekker wegkijkt al vond ik zijn voorganger toch iets beter.

ipman-99
"Aww shit, okay whats the next challenge?" ... " !!!

Zalige Sequel (Heropfrissing) !!! 'Wrong Turn 2: Dead End' is een zalige sequel
met weer de befaamde elementen.
De spanning is misschien een tikkeltje minder dan het eerste deel, maar
dit wordt 'beetje goedgemaakt' door de intensere gore die ruimschoots aanwezig is.
Kills, bloed, naakt en incest zijn elementen die deze Horrorfilm rood kleuren.
De killers met o.a 'Three Finger' zien er weer zeer geschift en 'mooi' uit !
Zo ene wil je absoluut niet tegenkomen op de gang als je s'nachts eens moet
gaan plassen !

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eigenlijk toch beter dan z'n voorganger. Deel 1 was op zich niet slecht, maar kon zich moeilijk onderscheiden van soortgenoten als Texas Chainsaw Massacre, Jeepers Creepers, House of Wax en Friday the 13th, The hills have eyes (en nog zo'n reeks titels). Deel 2 laat de spanning wat achterwege en gaat voor de humor, het bloed en een sexy cast. En ik moet eerlijk zeggen dat voor een deel de slachtoffers niet bepaald cliché zijn. Had verwacht dat er anderen zouden sneuvelen. Leuke film en ik hoop dat deze aanpak zich verder zet bij de sequels. Ook al zullen die door het veel lagere budget denkelijk minder worden.

avatar van de grunt

Van Warmerdam heeft uit deze film zijn inspiratie voor de magistrale stoeptegel-scene.

avatar van xxERWINxx
Na gisteren deel 1 te hebben gezien, was het nu tijd voor deel 2, veel meer gore in deze film dan deel 1.
Het verhaal is wel leuk bedacht, de spanning is wel minder dan in deel 1, sommige dingen van deel 1 komen hier ook weer in voor.
Einde zag er ook vies uit van mij hoeft al dat gore niet zo in beeld, maar smaken verschillen, daarom vond ik deel 1 iets beter dan dit deel.
Op naar deel 3!

Wat een vreselijke film. Totaal niet spannend en enkel gore, wansmakelijke kills... Deel 1 en deel 3 vind ik veel beter dan dit deel.

avatar van FillumGek
Deze sequel is net zo goed als zijn voorganger. Alleen wat sfeer betreft moet het wat inleveren. Centraal staat een domme spelshow met onduidelijke regeltjes wat maar niet wilt overtuigen. De cast is gevuld met inwisselbaar tienervlees, niks mis mee natuurlijk. Zolang je er het mes maar in kunt zetten.

En ook de sequel blinkt weer uit in de special effects. Maar ook vooral in de creatieve kills die ook nog eens op een erg toffe manier zijn gefilmd waardoor ze nog meer impact hebben. De tofste kill, en dat zal iedereen met me eens zijn, zit in het intro. Bij vlagen is de film ook weer lekker smerig, al zagen sommige effecten er wel wat té opgemaakt uit.

Minpuntje zijn de nieuwe hillbillies die een stuk minder angstaanjagend zijn. Ze doen meer denken aan het soort volk wat tegenwoordig door de grote steden sloft, soms te debiel voor woorden. Soms ook lekker ziek. Toch goed mee vermaakt verder.

avatar van Mr-Mcmovie
Leuke sequel met veel meer smerigheid, en gore.
Alleen mag die Rollins dringend wat acteer lessen gaan doen, maar dat verstoorde het niet we hadden gelukkig beetje genoeg naakt en dom bimbo gedrag zoals in elke slasher horror film wel wat van heeft, en natuurlijk een goede opening scene met meteen al wat brut geweld en lekkere splatter.

Qua sfeer beetje het zelfde als de voorganger.
De freaks komen hier veel meer in beeld wat zeker mag aangezien we nu weten wie en wat er in het bos zit.

goed tweede deel niet meer niet minder.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wrong Turn 2: Dead End

Ik vind dat Wrong Turn 2: Dead End eigenlijk niet echt iets anders is dan zijn voorganger, waarschijnlijk gewoon net zo goed en vermakelijk want ook in deel twee worden er weer heerlijk wat slacht scenes vertoond en ook wat mooie meisjes zijn er niet te missen, en dat vind ik natuurlijk nooit erg. Ik ben bezig met her bekijken van alle Wrong Turn films (opnieuw), op sommigen had ik nog niet gestemd en op eentje had ik nog wat van me laten horen dus ik (en een maatje van me) hadden het mooie idee alles weer opnieuw te kijken, wat ik bij Wrong Turn niet erg vind want dat is in het algemeen toch wel een leuke franchise. We zijn gister alleen wel begonnen aan ' Wrong Turn 5: Bloodlines (2012) ' die mij al wat tegen viel in het begin, mij zal de rest benieuwen.

Wrong Turn 2: Dead End verteld eigenlijk vrijwel in het begin al dat het niet echt de 'super' film werd die je vaak wilt verwachten maar, ook bij Wrong Turn 2: Dead End moet je, je gedachten eventjes op nul zetten en dan heerlijk gaan genieten van deze gore, slasher movie die eigenlijk niet echt iets belangrijks overbrengt, gewoon een lekker avondje inhakken op onschuldige deelnemers van een televisie spelletje.

Het verhaal in Wrong Turn 2: Dead End was nog eigenlijk best wel leuk, een survival programma wat omgetoverd tot The Hunger Games (2012) in een kannibalisme vorm. Deelnemers van een survival game genaamd 'The Apocalypse' worden naar een bos gestuurd, waar je al een heerlijke intro kan verwachten. Ze gaan op pad en eigenlijk best snel word de eerste al gedood. Ze komen er allemaal langzaam achter dat het niet goed zit wat er achter hun aan is en proberen zowaar te vluchten. Maar van pijpscenes tot bloederige slachtingen zijn ze zeker weer niet vies , en dat maakt Wrong Turn ook altijd zo gezellig. Ik vond het concept van 'The Apocalypse' erg geslaagd, en de omslag in het spelletje was gewoon prima.

Het concept , dus een game-show slasher 'The Apocalypse' was geslaagd bij mij, het acteerwerk kon vaker wel wat beter maar, geen verschrikking om naar te kijken. Ik moet zeggen dat Wrong Turn 2: Dead End geslaagd is.

avatar van john mcclane 2
de beste uit de reeks wat mij betreft.
Henri rollings is zowiezo een plus.
En het hele reality tv was origineel een geinig uitgewerkt .
Ging na dit deel flink down hill.