Wrong Turn 2: Dead End (2007)

Alternatieve titel: Wrong Turn 2

Verenigde Staten / Canada
Horror / Komedie

geregisseerd door Joe Lynch
met Henry Rollins, Erica Leerhsen en Texas Battle

Dale is presentator en producent van zijn eigen TV show 'The Apocalypse'. In de show worden zes deelnemers zes dagen lang in een woeste omgeving gedropt in de omgeving van West Virgina. De zes deelnemers aan de spelshow komen er al snel achter dat ze het moeten opnemen tegen een misvormde familie kannibalen.

avatar van rambam3
Grappige en ranzige film.
Is totaal wat anders dan het eerste deel, maar hij was niet minder vermakelijk;
3 sterren

avatar van rambam3
Die "Diner-scene" maakt het trouwens helemaal af; je maag keert er van om!

avatar van StotdeA
GEWELDIGE FILM, ik vind die kanibalen er echt grappig uit zien haha maar ook wel weer vies vooral die baby!
Film heeft veel schrikmomenten en gore momenten daar hou ik van!

avatar van StotdeA
rambam3 schreef:
Grappige en ranzige film.
Is totaal wat anders dan het eerste deel, maar hij was niet minder vermakelijk;
3 sterren

ben het helemaal met je eens! Haha wat een geweldige film..
die kanibalen zien er ook heerlijk uit!

avatar van Corcicus
rambam3 schreef:
Die "Diner-scene" maakt het trouwens helemaal af; je maag keert er van om!

Wel erbarmelijk overgenomen van Texas Chainsaw

avatar van _Moonwalker
Ranzige film is dit. Gatver...Houd helemaal niet van films met veel bloed enzo.

Acteren vond ik in dit deel slechter dan het eerste deel, maar volgens mij lag de nadruk meer op ranzigheid/humor dan op acteertalent. Toch leuk om eens te zien.

2.5

avatar van Minotaures
Minder dan deel 2.

Wel met meer moordenaars en slachtoffers, dus dat is weer een uitdaging. De kills zagen er goed uit en zat veel gore in. En niet te vergeten mooie vrouwen. Genoeg recepten voor een redelijke vervolg.

Deel 3 (zeer slecht) gelukkig achter de rug, dus ben momenteel klaar met de Wrong Turn trilogy.

avatar van vistrida
Minder dan een gemiddelde horror.... jammer dat ze niet bij 1 deel zijn gebleven.... deel 3 heb i niet gezien... denk dat ik die ook maar oversla

Met hem nog eens te zien, vind ik hem al een pak leuker. Dit komt waarschijnlijk omdat ik nu minder geschokt was door de gore en dus relaxter was tijdens het kijken. Helemaal anders dan deel 1, maar zeker niet slecht.

avatar van lotteke_ik
Dat begin is echt heel grappig. dat vrolijke deuntje dat dat ding ook fluit.
Verder zijn die misvormde mensen echt heel grappig.

avatar van PEN15
Wilde hem meerdere malen vervroegd afzetten. Al die clichés kwamen me mijn neus uit. Als voorbeeld, je kunt de klok er op gelijk zetten dat als men ergens een huis binnen loopt dat de bewoners binnen no-time thuis komen. Dat gebeurt anders nooit hoor (zoals in deel 1)! Die degeneratie eet alleen maar mensenvlees en buiten een paar uiterlijke afwijkingen bezitten ze bovennatuurlijke krachten. Ze deden totaal niets fout, alles was een schot in de roos bijltje gooien, pijltje schieten Een van de vele keren dat ik me zwaar zat te ergeren was dat die degeneratie jason elphantman-achtige die speer ging vangen,ooooh. En wat was er mis met die cameraman?? Had hij springveren onder zijn schoenzolen of???? Henry Rollins verpestte deze prent helemááál.

Het is een hele zet geleden dat ik het eerste deel heb gezien, maar bij mijn weten was dat meer horror waar dit deel meer een slasher film lijkt te zijn. En ach ook dat werkt prima.

Hoop voorspelbaar gedoe, wel een aantal goede scene´s, begin vond ik prachtig. En ook het moment dat M die speer door de camperwand wordt gedrukt en dat je aan de buitenkant van de camper het bloed weg zag lopen vond ik leuk gevonden.

Beetje weinig actie van de ´armygirl´, jammer.

avatar van Whunter
Verassend als je nooit een genre heb gezien van dit kaliber.
Totaal onwerkelijk shit. Wie bedenkt dit? en wie tolereert dit?

Iemand doormidden hakken... Hallllo?

Zijn jullie ziek ofzo?

Willen jullie iemand doormidden hakken?

WIE?

avatar van Whunter
Ik moet eraan toevoegen dat ik de film wel leuk vond

NightSpirit
Wat een waardeloos vervolg was dit zeg. Gelukkig kwamen er steeds tieten in beeld op het moment dat je hem net uit wilde zetten, waardoor het nog wel uit te zitten was....

avatar van S. Russell
Geen meesterwerk maar wel vermakelijk, ondanks het wat wisselende tempo en flauwe grappen. Het verrassende is dat ik flink op het verkeerde been ben gezet door de scenarist voor wat betreft de overlevenden. En dat de film heel anders is dan deel 1.

avatar van mock turtle
Enige goede was de openingsscene en de eindvraag wie het zou overleven. Daartussen was het schaamteloos slecht. Het TV show thema was een originele maar mislukte (werd veel te langdradig uitgelegd) poging om een groepje jonge mensen een reden te geven om zich in de wildernis af te laten slachten. Daarna alleen maar gore scenes, veel bloed en een slecht verhaal. Totaal geen originaliteit. De hopeloze pogingen tot humor waren vaak misplaatst en met moeite als zodanig herkenbaar. Ik doe het bijna nooit, maar als ik deze film in mijn eentje aan het kijken was geweest, had ik 'm voortijdig af gezet....

avatar van maxcomthrilla
Lekker lomp!

De film begint gelijk ideaal met een heerlijke moordscene, waarna het spelshow idee vrij snel wordt uitgelegd om daarna iedereen het bos in te sturen, als voer voor een stel kannibalen. De moorden zijn amusant en smerig uitgewerkt, soms zelfs hooguit onverwacht. Zo had ik echt gedacht dat die ene vrouw haar vriendje die vreemdging eerst nog even een standje zou gaan geven, voordat ze de pijp uit zou gaan.

Vlot vermaak. Een dikke 3*

avatar van Kr!kke
Dit deel vond ik net dat tikkeltje minder dan zijn voorganger en zijn vervolg. Toch is Wrong Turn 2 nog een zeer amusante film met enkele leuke moorden, waarbij ik in de eerste plaats moet denken aan de moord waarbij ze met een bijl iemand droogjes in 2 kappen.

avatar van Whunter
Deel 1 vond ik juist middelmatig, en ben verrast door deze GORE film, want GORE zul je meemaken, tot Gatver aan toe.

avatar van Nigelwestland
Dit is echt de beste film van wrong turn. Echt een geweldige film wauw!. Ik kan er niks over zeggen,het was gewoon spannend en leuk

avatar van Thorak
Vrselijke bagger film en waarom heeft Henry Rollins zich ooit laten over halen om in deze bagger mee te doen???

avatar van Psolitsa
Aardig vies filmpje met de nodige cliché's.
Desondanks niet minder vermakelijk, maar verder dan een 5 komt hij echt niet...
Ik vond G.I. Joe nog het leukste karakter in de film, aan comedy geen gebrek ..
De kills waren nog bloederiger en nog ranziger dan in deel 1, dus voor de goreliefhebbers is het feest. Het verhaaltje had net zo goed niet gehoeven, want dat ging natuurlijk nergens over.
Met andere woorden : leuk bloederig vermaak, zoals bijna altijd met dit soort slasher/horrors, maar het is echt geen hoogstandje.
Het voordeel van dit soort films is dat je nergens ook maar enige sympathie opwekt voor de all so American karakters, waardoor het lekker wegkijkt en je na afloop niet met een depressief gevoel zit.
Yay voor dit genre!

avatar van Insignificance
Vervolg waarbij wordt afgeslagen naar een meer humoristische toon met meer ranzigheid en betere misvormingen. Visueel ook iets dynamischer dan z'n voorganger. Een verbetering, ware het niet dat Lynch met een treurige cast op de proppen komt, ze te veel laat kletsen en hij soms net iets te zuinig is. Zo'n Jonesy bijvoorbeeld had een veel smeriger lot verdiend.

Komt misschien ook omdat de eerste kill hilarisch sterk is, ook vanwege het fluitende deuntje achteraf. Daarna is het rondom die flut show allemaal behoorlijk wankel. Oplevingen zijn er wanneer de kannibalen zich laten zien met een dosis vunzigheid. Beetje puberaal, maar vooruit. Het slot is eigenlijk wat de opening beloofde. Het kent wat missers, maar ook vrij veel fun.

avatar van rep_robert
Compleet oninteressant vervolg met slappe en stereotype personages, een debiel "reality tv" thema dat bout is uitgewerkt en superslechte CGI + make up van de tokkies in het bos maken dit toch wel een regelrechte ramp.

Amper de film uit kunnen zitten.

avatar van bollepeer
ongelooflijk hoeveel dit deel beter is dan deelje 1.
vermakelijke film, het reality vond ik juist wel wat hebben en ook goed gecast.
Ook dale voegt zeker iets toe. nu had je niet het idee dat ze volledig kansloos waren en dat vind ik altijd wel leuk. gore is ook paar maal beter dan deel 1. ben benieuwd naar deel 3

Het begon veelbelovend. Leuk concept, vertrouwde spanning en sfeer van het eerste deel en een goede kill op het begin.
Dat zakte helaas al snel in elkaar. Er vielen veel te snel allemaal doden, en dit zorgde er voor dat alle oninteressante personages levend overbleven. De kills waren echt helemaal niet boeiend, als je ze al goed in beeld zag.. En dan had je daarnaast die kannibalen die vanaf het begin veel te goed in beeld waren. Dit nam de spanning helemaal weg. Op het eind begon het zelfs te voelen als een slechte parodie op The Texas Chainsaw Massacre, alleen was ik toen mijn aandacht al helemaal verloren.
Toch was het begin/midden best wel leuk toen ze nog met dat spel bezig waren. Beetje jammer dat deze film met zijn 1.5 uur nog steeds veel te lang was.
*1.5

avatar van ichi the chiller
Veel minder dan deel 1 ,niet zo goed geacteerd.Er zit wel wat meer gore in deze in vgl. met de eerste, en er zit wat meer humor in de film.Toch kon deze mij niet echt boeien.Humor leuk gedaan setting is ook grappig, maar deze heeft het voor mij niet.2.0

avatar van misterdhdh
heel vermakelijke film, heb met plezier gekeken, heb me nooit verveeld. vond het idee wel leuk zo een spelshow, leuke sfeer, zieke film, schone vrouwen, heb al veel slechtere films bekeken, is een goede film, maar natuurlijk geen topper. kon de vaak sarcastische humor wel waarderen

3.5

avatar van Jimske
erg leuke en verrassend beter deel dan deel 1! Dit had in feite de eerste film moeten geweest zijn. Wat het aan de eerste film ontbrak aan kills, gore,spanning,cast,etc heeft het 2de deel ten over! Ik vond dit een zeer aangename horrorfilm en verdient in mijn ogen veel hoger gemiddelde. Een dikke 4*