ad

Geregisseerd door: Mike P. Nelson

Met onder meer: Charlotte Vega, Matthew Modine en Emma Dumont

Releasedatum: 26 januari 2021

Over Wrong Turn

"This land is their land."

Een cross country-wandelexpeditie brengt een groep vrienden in het gebied van een in zichzelf gekeerde samenleving. Al snel ontdekken de wandelaars dat er andere regels gelden in dit gebied. De plaatselijke bevolking leeft al honderden jaren in de bergen en heeft het niet zo op met vreemdelingen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van Melvin92

Melvin92

Deze film slaat de plank volledig mis onder de titel wrong turn ,het begin is aardig tot aan de boomstam en toen begon het ellende werd steeds beroerder , met de technologie van tegenwoordig ga je van uit dat de Gore beter word maar dat ontbreekt hier ook op 2 punten na aan.het verhaal loopt door elkaar en het gevoel van wrong turn 1 dat je word opgejaagd heb ik hier totaal niet deze film mist spanning Gore en een goed verhaal film lijkt mengelmoes van de purge en calibre enige goede aan deze film is de titel

avatar van perceived

perceived

Nee.

Voor z'n wat lange speelduur is de film makkelijk uit te zitten en eigenlijk is dat één van de weinige complimenten die ik deze film wil geven. Het oogt ook best aardig, maar dat mag ook wel voor bioscoop-horror die meestal vanuit een forser budget wordt geproduceerd dan het gros van zijn genregenoten.

Het verhaaltje en script rammelen aan alle kanten. Vond het wat veel en hysterisch allemaal. Het lijkt erop dat de makers dachten dat ze vooral een lange horrorfilm moesten maken, gezien die vrij recent redelijk succesvol zijn geweest. Vervolgens hebben ze van alles wat in een blender geflikkerd om tot een populaire film te komen. Midsommar (2019) lijkt me een goed voorbeeld waar de inspiratie zoal vandaan komt. Originaliteit lijkt zowat een zonde. 4.5/10*

avatar van Moviegooner

Moviegooner

Meer reboot dan remake deze uitstekende horror/thriller met onder andere Matthew pvt Joker Modine. Goede personage ontwikkeling, goed opgebouwd verhaal en een leuk achtergrondverhaal. Ook mooi camerewerk en fraaie regie. Hier en daar paar cliche's maar stoorde mij nauwlijks. De 2003 versie leunde op de Craven flim The Hills have Eyes, deze was Deliverance met The Village en een vleugje Midsommar.

avatar van Neder0001

Neder0001

Echt slecht deze... en heeft ook niks te maken met het concept van de originele Wrong Turn wat ik wel jammer vind aangezien de kannibalen voor de nodige spannende momenten & gore zorgden. Beide minimaal aanwezig in dit deel, waardoor je nergens echt op het puntje van je stoel komt te zitten.

De politieke correctheid spat ervan af. Een gay koppel? Check. Een interraciaal koppel? Check. Een links figuurtje die de acties van de groep veroordeeld? Check. De typische 'ik heb geen bereik' is traditioneel getrouw weer aanwezig (na 20 jaar kunnen ze dus nog steeds geen alternatief verzinnen), en de een na de andere merkwaardige / domme beslissing van de hoofdpersonages idem. Wat ik dus niet snap is waarom de dorpelingen, met name de hotel / hostel eigenaresse niet gewoon vertelt wat er zich buiten de begaande paden afspeelt. Nergens werd ook maar duidelijk dat The Foundation in bescherming werd genomen door de dorpelingen, integendeel. Dat vervolgens de boze dorpelingen, die een vreselijke afkeer voor onze out-of-town hoofdrolspelers hebben, opeens de reddende engels waren zo midden in de nacht in een bos vol met boobytraps, terwijl we eerder nog zagen dat een 'expert' op klaarlichte dag redelijk snel werd uitgeschakeld, sloeg ook nergens op. En dit alles om er een happy eind aan te kunnen breien? Is dat nu echt nodig bij een film als deze?

Typische dertien in een dozijn film dat bij lange na niet in de buurt komt van het origineel. Laten we het hier maar bij laten want een tweede deel zal geen volle zalen trekken ben ik bang...

avatar van Waku

Waku

Origineel gevonden nieuw verkeerd genomen afslag in de bestaande reeks van "Wrong Turn".

En ook deze had beter niet genomen kunnen worden.

Geen misvormde psychopaten dit keer die voor een slachting zorgen maar een doorgeslagen sekte.

Het zorgt wederom voor een vermakelijke thriller met slasher trekjes.

De film kent niet veel maar wel een paar doeltreffende gore momentjes.

avatar van Waku

Waku

Neder0001 schreef:

Ben het met je eens wat het linkse geneuzel betreft....viel mij ook op. Overigens is dit NOG erger bij de Netflix produkties. Die rammen het echt door je strot.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Neder0001 schreef:

Haha, je hebt zó gelijk met je verhaal. Dat woke gejammer stoorde me ook mateloos, maar dat had ik nog niet eens benoemd in mijn review. Echt vreselijk hoe ze je dat door de strot willen duwen tegenwoordig.

De acties van de dorpelingen waren inderdaad ook enorm onlogisch.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Huh...dit is beter dan verwacht eigenlijk.

Allereerst....de zet om twintigers met een baan te nemen als vriendengroepje in plaats van leeghoofdige tieners. Een divers groepje 2020 jongelingen met een politiek correct wereldbeeld. De reviews boven me noemen het woke gejammer, maar volgens mij snappen die gasten echt het punt niet.

Ja, het is een woke, poltiek correct modern groepje...dat in een situatie komt tegenover een groepje dat normen en waarden uit de 1800's meedraagt. Het is een woke, modern groepje dat zich plots in een jaren 70 deliverance of Texas chainsaw achtige situatie bevind....en daar zijn die knakkers echt niet klaar voor.

Uiteraard is de film nergens origineel. Zoals ik al zei neemt het gretig elementen van the hills have eyes, deliverance, last house on the left...heel de beeldvoering van de film refereert naar die genre cinema van de jaren 70. halverwege gooien ze er zelfs nog wat Middsommar van de Aldi tegen..

Het is dus niet origineel, maar vaak wel opvallend effectief zoals in de donkere tunnel vol slachtoffers met uitgebrande ogen of het eindshot met de crashende camper.

Het is geen opmerkelijk sterke film, maar als een stuk genre cinema wel degelijk.

• 20893 berichten

Zeer matig en nooit spannend.

avatar van huiguh

huiguh

• 1900 stemmen

Verrassend leuk!

Past niet helemaal in de 'wrong turn' reeks, maar dat is in dit geval alleen maar positief.

avatar van SaintNick

SaintNick

Neder0001 schreef:

De politieke correctheid spat ervan af.

Dat is voor mij al voldoende! Om af te haken en over te slaan.

avatar van lang pee

lang pee

SaintNick schreef:

Dat is voor mij al voldoende! Om af te haken en over te slaan.

Wat een onzin, de politieke correctheid spat ervan af, heeft niets met de film te maken. Geen goede film, absoluut niet, maar wat versta je onder politieke correctheid??????????????????

avatar van Kondoro

Kondoro

“They said they would be the foundation on which a new nation would be built.”

Na vijf jaar gewacht te hebben heb ik dan toch eindelijk de nieuwe ‘Wrong Turn’ film kunnen kijken, eentje waar ik met mijn kameraad best lang op hebben gewacht aangezien we beiden wel lichtelijk fan zijn van deze serie, hoewel de laatste paar films toch wel redelijk tegen vielen wat zonde was. Ik kan met herinneren dat we de grootste lol hadden tijdens ‘Wrong Turn 6’ en deze films blijven gewoon een bepaalde cult in alle films die we samen hebben gekeken, het begon ooit ook met het eerste ‘Wrong Turn’ film en hebben daarna dan ook alle andere films uit deze serie gekeken, de één beter dan de ander. Dan is het te begrijpen dat deze films diep zitten bij ons maar, dat wij ook veel verwachtingen voor deze film hadden.

Nooit geweten dat we naar een ‘reboot’ zouden gaan kijken, aangezien vijf jaar geleden deze film nog werd aangereikt als het zevende deel uit de reeks. Daarom valt het bij mij niet echt onder het plaatje ‘Wrong Turn’ en vond ik het jammer dat deze naam is gebruikt in een film die dan wel het leidraad van de originele films gebruikt maar voor de rest erg afwijkt. Toch is dat voor mij niet de issue dat ik deze film minder ben gaan waarderen, het is een mogelijkheid tot open kansen en het wellicht tot leven roepen van een dode franchise aangezien de ‘Wrong Turn’ serie zeker na drie delen volledig is uitgemolken en de das om is gedaan. Een nieuwe setting, een nieuwe moordgroep en dat werd wel interessant.

‘The Foundation’ is de nieuwe groep in de film maar, deze wijkt volledig af van de ‘Hillybilly’s / kannibalen zoals deze in de eerste film te zien was. De ‘Foundation’ gaat meer de occult kant op, met rituelen en straffen maar vooral levend als een echte oude stam, lijkt haast wel een beetje op de oud Noorse gebeurtenissen met hoe men zich kleedde. Deze nieuwe groep vind ik er overigens wel gaver uit zien en misschien wel wat enger dan de kannibalen uit de vorige zes films.

Toch had het in mijn ogen wel wat bloederiger gemogen waar de film misschien ook wat spannender door werd. De film duurt bijna twee uur, deze twee uur gaan snel voorbij maar dat komt omdat de film constant zichzelf uitrekt en eigenlijk een einde nooit inzicht lijkt, dit was in mijn ogen ook wat abrupt gebeurd. Want wanneer je denkt dat de groep opgepakt is, en zich mengen in de groep van ‘The Foundation’ dacht ik dat de film een einde ging maken maar, daarna zien we dat haar vader ‘Jen’ ging redden. En als je denkt dat ze dan gered zijn en er eindelijk een einde kwam, komt de baas van die cult weer bij hun aan de eettafel en zijn ze wederom gevonden waarna dan eindelijk een einde kwam.

Waar ik mij vooral aan stoorde was de politieke correctheid die de film vertoond en dat wou ik toch wel even aankaarten. En het zit er wel degelijk in. We volgen namelijk een groep tieners en dat mag niet meer alleen hetero stelletjes zijn en dan bijvoorbeeld alleen blank. Wederom ook vertoond in deze film is er een gay-stel (niks mis meer overigens), een stel waarbij er andere huidskleuren zijn en een standaard heterostel waarbij ook nog een linkse troela bij hoort die alles afkeurt wat er gebeurt in de film en de mensen wil beschermen tot ze zelf doodgaat en dan inziet dat ze toch de vijand waren maar, dan is het natuurlijk al te laat. Dit vond ik toch wel wat aanstootgevender in de film, en haalde de charmes er ook wel af.

De vreemde keuzes leidde vaak nergens toe, de film gaat van hot naar her en is over het algemeen erg verwarrend en chaotisch. Waar Jen eerst haar vader nog neerschiet en lijkt te zijn gehersenspoeld om daarna de ‘Foundation’ te verraden is nog daaraantoe. Maar zoals ik ook al hierboven las is het gewoon jammer dat men er nog voor kiest dat de hoofdrolspelers geen bereik hebben en dat is wel het grootste cliché van de film. Maar dan ook dorpelingen die eerst de buitenstaanders lijken te helpen en daarna hun hen helpt in een bos vol boobytraps die dan niet meer lijken te bestaan. Of twee jagers die worden neergezet alsof ze vaker in de bossen rond lopen, daarna ook een ‘boobytrap’ vinden en deze professioneel onklaar maken worden nog geen minuut later beiden vermoord door onvoorzichtigheid en boobytraps van de buitenstaanders, het had ook niet gehoeven zeg maar. En zo kent de film wel meer van die nutteloze scenes in zijn script.

Toch vond ik de film niet altijd even slecht, en zitten er ook wel goede dingen in zoals ik ook al een paar heb opgenoemd met name de ‘Foundation’ die wel gaaf in beeld is gebracht. Ook bij dat vluchten met die Molotovcocktail, totaal overbodige scene maar wel een vet beeld met de leider en zijn zeis, angstaanjagend? Een beetje.

Ik verwachtte te veel van de film denk ik waardoor de film me toch wat tegenviel. Hoewel de setting best gaaf is en daar ook niks op aan te merken vond ik het geheel niet bijzonder, het script is zwak en het verhaal is niet héél interessant. Meer bloed had van mij dan wel weer gemogen maar, dat is achteraf.

avatar van RevengeN

RevengeN

De diversiteit straalt ervan af. Een interraciaal stelletje en een verwijfd gekleurd homostel.

Ik mis alleen nog een genderneutraal personage..

De acteurs zijn lachwekkend slecht.

Ik kan niet geloven dat dit in de bioscoop komt!

avatar van lang pee

lang pee

Er zijn vele slechte horror films, en deze is er zeker één van. Deze onzin hebben we al dikwijls gezien, niets nieuw en echt oervervelend en zeker niet goed. Dit was geen wrong turn maar een absolute wrong movie. Krijgt bijna overal slechte kritieken, begrijp ze goed, en dan duurt hij nog zo lang, had ik toch maar gaan wandelen.....

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

63% op Rottentomatoes, ook niet gebuisd op IMDB ... Kan ik niet bepaald slecht noemen. Een reboot is geen remake... dus hoeft ook niks met de voorgaande "Wrong Turn" serie gemeen te hebben

Het is wellicht omdat mijn verwachtingen niet hoog lagen dat deze me is meegevallen... Nochtans begint het erg slecht met een hoop clichés die ik al honderd keer gezien heb. Ik geef toe, na een half uur had ik al zin om er mee te kappen, maar de film neemt zowaar een bocht van zodra het groepje gevangen wordt genomen door een primitief levende gemeenschap, de "Foundation" genaamd. Wat volgde vond ik best van een deftig niveau. Dat die cultus in essentie niet helemaal "evil" is, dat Jen en Darius geïntegreerd worden in de gemeenschap, dat de vader naar zijn dochter zoekt, vond ik stuk voor stuk elementen die iets toevoegden. Zalige eindcredits ook; de film loopt nog gewoon eventjes door.