Wrong Turn 5: Bloodlines (2012)

Horror / Thriller

geregisseerd door Declan O'Brien
met Camilla Arfwedson, Doug Bradley en Simon Ginty

In een klein stadje in West-Virginia wordt het Mountain Man Festival op Halloween gehouden, waar verklede feestgangers zich verzamelen voor een wilde nacht met muziek en kattenkwaad. Een groepje jongeren krijgt onderweg echter een ongeluk, waarbij een man, genaamd Maynard, wordt aangereden. De sheriff wordt erbij gehaald en deze neemt zowel de jongeren als Maynard mee om in de cel te verblijven. Tot ze ontdekken dat Maynard behoort tot een levensgevaarlijke familie die nergens voor terug deinst. Het blijken kannibalen te zijn.

TEASER

avatar van Boeikens
Wel, iemand moet tussendoor tegendraads zijn...

Ik heb me in ieder geval goed vermaakt met deze prul.
Goede vaart, voldoende humor, lekkere gore en leuke kills.
FX zag er niet altijd uit en de cast was zeker niet top maar voor mij mag gerust nog een volgend deel komen.

avatar van Lucaij
Waarom is het toch altijd dat na een leuke horrorfilm ze er belachelijk veel vervolgen moeten maken die elk deel slechter wordt.

Bij andere genres gebeurt dit minder lijkt het en laten ze de (1e) film in hun waarde.

Weet nog niet of ik deze ga kijken. Deel 4 liet niks meer over van de spanning van deel 1 en leek soms wel een komedie wat volgens mij niet echt de bedoeling is.

avatar van mixmaster
ach ja, ik had er al rekening mee gehouden dat het weer een vervolg van niks zou zijn en dat was ook zo.
toch vond ik de ''killings'' wel aardig gedaan.
de rest is waardeloos.

deel 1 is en blijft de beste.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Hannibal & de hillbilly's

De dalende lijn wordt voortgezet met dit vijfde deel waarin de familie kannibalen hun leider uit het gevang probeert te krijgen. Doug Bradley doet een soort van Hannibal-achtige performance en weet als enige nog wat indruk te maken. De rest is inwisselbaar en het verhaaltje is te belachelijk voor woorden in elkaar gestoken. De opvallende maskers die de hillbilly's dragen helpen ook niet echt mee, maar een paar kills zijn lekker smerig.

Doorsnee.

Gewoon verstand op nul en kijken, daar is horror voor gemaakt. Decor was idd heel erg studio. En ik irriteerde me vooral aan die blonde hillbilly met dat masker wat je gewoon in de feestwinkel kan kopen. Verhaal flinterdun, maar is dat niet met dit soort horrors altijd zo? Kijkt in iedergeval lekker weg, een film waarbij je niet hoeft na te denken, daar hou ik van. Ik kijk om te kijken en niet om een verhaal te volgen, prima film voor mensen met add die het al druk genoeg in hun hoofd hebben

avatar van Barry83
Dit is wel het allerslechtste deel uit de reeks

De Hillbillies zagen er al in de eerdere delen totaal niet eng uit en nu kon je gewoon echt het masker zien zitten zo slecht gemaakt.

Dan de toevalligheden en dat ze overal weer op de juiste plek zijn binnen 10 minuten is ook hier, net als in de vorige delen, weer een grote bron van irritatie voor me.

Ohja sinds wanneer kun je niet meer bellen met mobieltjes als de stroom eruit ligt? Volgens mij werken ze toch echt op accu en met satellietverbinding?

De gore kills vielen ook ontzettend tegen en erg magertjes.

Verder was het erg goedkoop gemaakt allemaal. Waar de vorige delen het landschap, de gebouwen en natuur nog dik in orde was is het nu allemaal studiowerk. Je kon gewoon zien dat de gebouwen bijna van karton waren.

Nee waar ik de andere delen nog een beetje kon waarderen is het nu totaal over voor mij met deze reeks. Vond het een irritante film zelfs en een 0,5 * is nog teveel. En dan komt er nog een deel 6??

avatar van pirlo444
Boeikens schreef:
Wel, iemand moet tussendoor tegendraads zijn...

Ik heb me in ieder geval goed vermaakt met deze prul.
Goede vaart, voldoende humor, lekkere gore en leuke kills.

Klasse ik kan ook niet genoeg krijgen van die lachjes van de retards !:P

avatar van tattoobob

Ik weet niet of wij daar blij mee moeten zijn

HALVE TAMME.
Boeikens schreef:

Yes!!!

Deel 1 blijft het beste,maar mijn nieuwsgierigheid voor deeltje 6 is toch ook wel gewekt.

Director & Full Casting News Announced for Wrong Turn 6.

avatar van Chelsea94
Oef er komt een deel 6 in Bulgarije. Hopelijk weer terug naar het originele concept.

avatar van tattoobob
Lekker overslaan dit en het nieuwe deel.

Bagger.

avatar van Phantasm
Stuk beter dan het deel hiervoor, prima kills, kijkt lekker weg.

ipman-99
"[while having sex] I love you, Billy." ... " !!!

Heerlijk 5-de deel (Heropfrissing) !!! 'Wrong Turn 5: Bloodlines' is weer
een bloederig goor deel uit deze geweldige Horror-franchise !
Weer heerlijke bloederige kills die voor heel wat gore momenten zorgen.
Het begint al meteen met een stomende seks scène in een tentje
met Amy Lennox ! Regisseur Declan O'Brien ('Wrong Turn 3', 'Wrong Turn 4',
'Joy Ride 3') herhaalden dit nog eens in zijn 'Joy Ride 3' avontuur, waar
de beste man ook begon met een stomende seks scène.
Deze films willen niks meer zijn dan bloederige films die volop
'entertainment' brengen !
Altijd hoor je wel kritiek bij dit soort van genre films ..., maar los daarvan kan
ik van verschillende genre's genieten en dus ook (als het moet) de dezelfde punten geven.
Je beoordeelt een film altijd apart in zijn genre ... dus we moeten hier niet gaan
vergelijken met b.v een "Once Upon A Time In America" !
Dit zijn films (waarbij je niet moet nadenken over het verhaaltje), maar moet
'genieten' van al die gore toestanden die er best wel weer aardig aanwezig zijn.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na al die mindere delen, vraagt een mens zich af waarom zoveel filmliefhebbers (waaronder ikzelf) toch deze sequels blijven opzoeken. Misschien in de hoop eindelijk dat deel tegen te komen dat de reeks terug wat waarde geeft? Of gewoon omdat het leuk is om lijstjes af te werken? Enfin, ik heb de film ook gezien, ondanks de slechte voorgangers. Je merkt heel goed dat de film lijdt aan een gebrek van budget. Want het idee is op zich niet slecht, alleen is de kostumering en het acteerwerk zeer slecht. Ook de kills lijken origineel, al is dat wisselend, maar met een slecht camerawerk en CGI vallen die scènes ook in het niet. De film draait nu verder naar het voorbeeld van pakweg Friday the 13th, maar daar hou ik toch nog van Jason Voorhees en heb ik absoluut niets met de Hillbillies (zoals ze nu zijn). Threefinger is ondertussen de Jar Jar Banks van de horrorfilms geworden. Geen goeie film dus, en toch hop naar het volgende deel. Zo zijn we dan wel.

avatar van xxERWINxx
Niet beter dan deel 1 of 2 , deze reeks word eigenlijk steeds slechter, de gore zit hier wel weer goed in, maar het verhaal is niet echt vernieuwend.

Ik vind het jammer dat de Hillybilly's + dit keer een man erbij niet zelf worden vermoord, dit gebeurde ook niet in het vorige deel helaas... Dat zou een lekkere wraak wezen , maar helaas

Heb alleen deze en het eerste deel gezien, het eerste deel was al minder voor mij, alhoewel dat het nog wat meeviel. Maar deze was veel erger dan gedacht.
Deze film was gewoon verschrikkelijk.

avatar van Alexander1900
Wrong Turn 5 is geen al te beste deel maar nog steeds geef ik er een voldoende voor. Dit komt voornamelijk door de brute moorden. Het acteren is ook minder dan de vorige delen (bij toedoen van enkele tieners) en de spanning is er ook niet meer op geworden. Verder heb ik geen medelijden met 'the good guys and girls' simpelweg doordat ze de ene domme 'stunt' uithalen na de ander en dan vraag je om vermoord te worden. Heb zoals eerder gezegd absoluut geen medelijden met ze wat in de meeste films wel anders is. Ook worden de 'freaks' nauwelijks geraakt en dat is weer een grote fout die de filmregisseur heeft gemaakt.

Ik denk dat we er allemaal mee eens zullen zijn dat de 'freaks' meer 'fun' hebben hebben gehad (elke keer het gelach in de film) dan de kijkers van deze film.

avatar van Mr-Mcmovie
Wrong Turn 5

Hoe meer delen er komen hoe des te meer goedkoper ze er uit zien, maar de moorden en al het gore is dan weer een meer dan ok.

Wat mij hier het meeste stoorde was dat precies iedereen een IQ heeft van een vlieg. De ene domme beslissing na de andere, en zo was het een uur en half aan de gang. Ik bedoel in een horror film zijn ze meestal niet al te slim maar hier was het wel beetje er over.

Doug (Pinhead) Bradley maakte dan ook weer één en ander goed want echt slecht vond ik die man hier niet.

Door vooral al de vuiligheid hier blijft de film min of meer matig rechtstaan.

Een 2,5

avatar van Shadowed
Toppunt van een draak van een film.

Zelfs deel 4 is nog beter. Wat een waardeloze film is dit zeg. Verder dan slappe maskertjes en goedkope kills komen ze niet.

Heb hier ook niet echt iets over te zeggen, behalve dat Bradley het enige pluspuntje was. Treed in de voetsporen van Hannibal, maar haalt het bij hem bij verre niet.

avatar van joolstein
Plotsklaps worden de moordende broers in dit vijfde deel vergezeld door een intelligente leider, Maynard.(Hellraiser-ster Doug Bradley) Waarbij één zinnetje uitleg geeft dat we hier te maken hebben met een directe opvolger van deel 4. Wat dan ook de leukste film was van de drie WT -films die regisseur Declan O'Brien maakte. Maynard belandt in de cel en het is aan zijn handlangers om hem daaruit te bevrijden. Dit deed me een beetje denken aan de films Rio Bravo en Assault on Precinct 13. Alleen was slachtvee te dom om in het gebouw te blijven. Het plot deed er verder ook maar weinig toe want de film lijkt alleen maar aan elkaar te hangen van op verschillende manieren mensen vermoorden. Waarbij het drietal boerenkinkels niets anders hoeven te doen dan te wachten tot ze weer aan de slag kunnen om de volgende moord te bewerkstelligen. En met die kills was dan ook niet veel mis. Het was dan ook jammer dat er geen meer ambities waren want nu blijft het maar bij een beetje aanmodderen. Leuk was het dat ik in het meisje Lita Roxanne McKee herkende zij speelde namelijk Doreah in de serie Game of Thrones .

avatar van Kondoro0614
We komen langzamerhand bij het einde, nog zes films te herzien en dan heb ik mijn doel waar ik zo langzamerhand al drie jaar mee bezig ben gehaald. En ik moest dus ook nog één wrong turn film opnieuw zien en bestempelen met een mening die we gisteren maar even hebben gekeken. Wat een totale afschuwing was dit zeg, bah!

Deze reeks heeft zich wel héél diep laten zinken en is tot dusverre word het maar niet beter, niks is leuk niks is goed en het was eigenlijk maar allemaal een saaie en dooie bedoeling en dan hebben we het nog niet over de acteerkunsten van menig acteur in deze film, want de verslaggeefster in het begin gaf toch wel het doorsnee niveau aan, en een kind van vijf kan het nog beter.

De film duurde niet extreem lang, en was lekker bloederig. Maar met die twee pluspunten heeft de film het wel gehaald want alles er omheen was geen donder meer aan. Totale b-film die nog slechter is dan de doorsnee horror film, en ik ben echt geen fan meer. Ik houd het nu ook super kort want ik wil deze film liever nu voor goed links laten liggen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, ik vond hem wel iets beter dan het vorige mindere deel 4 , maar niet beter als deel 1 t/m 3.
Deze keer speelt het zich af op 1 plek het politiebureau in de stad tijdens een Halloween feestje, verhaal is leuk bedacht, maar ik miste de spanning ook van de bossen/ omgeving.
De gore zit er weer goed in met nieuwe kills, toch jammer van het einde Ik had liever gezien dat 1 of alle Hillybilly's van kant werden gemaakt, samen met de andere leider, jammer en vreemd genoeg overleven ze allemaal. Ik had graag de wraak gezien van de personages.
Daarom een wat minder deel, op naar het laatste deel.