Wrong Turn 3: Left for Dead (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Declan O'Brien
met Janet Montgomery, Chucky Venice en Todd Jensen

Fonda en haar vrienden gaan voor een paar dagen het bos in. Haar vrienden worden vermoord door een misvormde kannibaal, die in dit bos woont, genaamd Three Finger. Natuurlijk eet hij hen vervolgens op. Fonda zit nu in haar eentje in het bos, maar niet voor lang. Ondertussen worden er een aantal gevaarlijke gevangenen getransporteerd door Nate Warden, een gevangenisbewaarder. Dit is zijn laatste dag, hij wordt na deze klus advocaat. Tijdens het transport rijden ze door het bos heen en wordt de truck aangevallen door Three Finger.

opzich is dit wel een leuk filmpje deel 4 ook wel maar haalt het zeker niet bij deel 1 maar opzich wel vermakkelijk,niet super,maar leuk,en hou je vast mensen dr komt nog een deel 5 en 6

avatar van PEN15
Ik zag gisteren nog het slotakkoord van dit zoveelste uitgekauwde vervolgdeel op een afgezaagd, wat je inmiddels kunt dromen, genre.
Ik kan zodoende niet over de film oordelen, en niet dat ik hem zou willen zien hoor, maar met I en II weet ik inmiddels voldoende. Het laatste stukje zag er best lachwekkend stom uit, dan moet de hele film nog erger zijn. Zoals ik al iets lees over een siliconenvrouwtje..bleurgh.

Even ter zake. Ik ging uit nieuwsgierigheid maar even zoeken op imdb en wat zag ik tot mijn grote verbazing?
DEEL V!!!
gaan ze nou net als Friday the 13th twaalf delen maken en zijn dit over pakweg twaalf jaar ook ineens echte cultfilms waar mensen drie of vier sterren voor gaan geven?
gezien het stemgedrag voor bijvoorbeeld Jason Takes Manhattan.

avatar van PEN15
noknoke schreef:
Horror / Thriller.?

Pijl en boog, veel schietwerk.
Dit is echt geen horror zeker geen thriller.

Omdat die kleine hillbill een rare kop heeft maakt het nog geen horror.
De eerste deel daar was nog sprake van horror.!!

jeroentjuhhhhh schreef:

En wat is dan volgens jou wél horror?

Ik zat even terug te spitten en ik vond dat Noknoke wel degelijk een groot punt had. Dit soort genre's worden al te afgezaagd, been done to death, je krijgt nauwelijks medeleven met de, meestal irritante, personages en ze gaan nu al richting het vijfde deel. Is het nou eens een keer genoeg, tijd voor iets nieuws. Het is zooooooo voorspelbaar.

Ik heb echt het idee, he, dat men in het algemeen denkt dat iets als wrong turn gelijk staat aan horror. Om er echt van te gruwelen is totaal iets anders. Kijk ik kan wel wat voorbeelden geven, waarom maken ze niet eens een film over dit, vrij actueel. Bad Zout Ik zou het dun in de broek dun als je niet meer over straat zou kunnen omdat een paar van die high geworden badzout snuivers je halve gezicht opvreten. Het zou ook helpen als een gruwelfilms eens plaats vond in grote steden of gevaarlijke achterbuurten in plaats van kleine hutjes op de heide.. Ben benieuwd wie er zit te wachten op een Wrong Turn 5?

avatar van cantforgetyou
Dit deel is natuurlijk niet zo goed als deel 1. Maar toch hebben we soms kunnen genieten van de gore scenes. De personages zijn allemaal irritant, dus hoop je echt dat ze allemaal snel op een gruwelijke manier om het leven komen. Gelukkig gebeurt dat dan ook. Verder is het een mager filmpje.

avatar van Mr. Chiel
Ondanks al die lage beoordelingen heb ik me bijzonder met deze film vermaakt. Bepaalde effecten zagen er niet uit, maar heb al lange tijd niet meer zoveel 'what the fuck' momenten in 1 film gehad. De moorden waren ook echt origineel. Prima horror! Volgende week de 2 vervolgen maar eens bekijken..

avatar van Angelo2
Zeer Matig filmpje met een paar leuke kills, verder stelde het allemaal weinig voor. Acteerwerk was zoals verwacht slecht. Het einde was ook best lachwekkend. Leuk om een keer te zien, heb me verder niet echt verveeld. Een 4

avatar van Spetie
Toch wel een behoorlijke teleurstelling na het erg vermakelijke tweede deel. De grootste fout die men hier maakt, is de focus te verleggen van niet-serieus naar serieus, iets wat volgens mij niet echt past bij deze reeks.

Het zorgt ervoor dat het vermaak in ieder geval stukken lager is, maar ook op andere gebieden scoort Wrong Turn 3 een stuk minder. Er zit geen één personage in, voor wie ik ook maar een greintje sympathie voelde. Veel schreeuwende vervelende personages, die hun einde tegemoet gaan. Maar ook op het gebied van bloed, gore en effecten is het allemaal ondermaats. De kills zijn uitermate teleurstellend en de kannibalen zien er lachwekkend slecht uit, vergeleken met het vorige deel. Ook zit er totaal geen humor in. Bij dit soort popcornfilmpjes hoop ik me tenminste enigszins te vermaken, maar dat vermaak was ver te zoeken.

Het ergste is trouwens nog wel het einde, dat toch wel zo ongelofelijk slecht was, dat je er bijna tranen van in de ogen krijgt. Toch jammer dat je na een leuk tweede deel, zo’n waardeloos derde deel voorgeschoteld krijgt.

avatar van Barry83
Waar deel 2 een aangename verrassing voor me was toch weer hoopvol begonnen aan deel 3. Begin was ook goed te doen. Maar daarna werd het helaas slechter en slechter. Special effects waren triest, acteer prestaties zwaar belabberd en einde was lachwekkend zo slecht. Begin me er steeds maar weer aan te irriteren dat na een nacht lopen ze toch steeds weer op iedere plek tegelijkertijd zijn. Wat een onzin film

avatar van Phantasm
Goede horror met vrij wat gore scene's, heb me er wel mee vermaakt.

ipman-99
"Alex thinks I'm a slut. Do you think I'm a slut? Yes. But that is what I love about you." ... " !!!

Heerlijke Horrorfilm (Heropfrissing) !!! 'Wrong Turn 3: Left For Dead' is (al)weer
een 3-de bloederige deel geworden.
Ditmaal is het 'Three Finger' die nadrukkelijk de strijd aangaat met een bus criminelen.
Tamer Hassan speelt één van de criminelen en dat gaat uiteraard
gepaard met heel wat stoere dialogen en testosteron.
Er worden ook wel enkele chicks afgeslacht, maar de criminelen
komen het meest aanbod.
Veel schietwerk en Three Finger gebruikt naar zijn moorddadige lust
zijn pijl en boog.
Opnieuw streepje naakt, heel wat bloederige originele kills en een strijd
waarvan je denkt ..., ditmaal is het een 'echte' battle !
Three Finger met zijn vettig lachje is de perfecte killer in dit soort van genre films !

avatar van Lennert
Op het moment dat je filmmonster nog het meeste lijkt op Martin van Waardenberg, gaat het ergens toch compleet mis met de film. Wrong Turn 3: Left For Dead is een grote aaneenschakeling van slechte make-up, rampzalige CGI tijdens de kills en een dermate grote hoeveelheid onsympathieke personages dat ik nog eerder geneigd ben om sympathie op te wekken voor een kamerdebat met PVV'ers, dan dat ik ook maar ene reet om een van de acteurs hier geef. De dialogen zijn rampzalig slecht, de boeven voldoen aan werkelijk alle clichés die er te vinden zijn en het enige vrouwelijke personage dat haar borsten niet hoeft te ontbloten (degene die in het begin van de film met ontblote borsten een joint rookt kon weten dat ze het daarmee in dit soort films niet lang overleeft) schopt het ene moment een skinhead in elkaar om daarna weer een bibberend hoopje ellende te zijn. Fantastisch! En met fantastisch bedoel ik natuurlijk 'wanstaltig'.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het 3e deel is een lowbudgetsequel geworden. Nog maar 2 Mio budget, de helft van deel 2 dat al een 3e was van het origineel. En dat lage budget merk je duidelijk. Een mindere cast, slechte special effects en beperkte make-up. Het verhaal is op zich wel origineel, maar wijkt al snel af en tilt het bijverhaaltje naar de voorgrond, zodat de Hill Billies niet echt meer uit de verf komen. Naar de finale komt dat terug, simpel omdat het aantal mensen dat nog leeft sterk geminderd is. Deel 1 had de nodige spanning, deel 2 meer humor, maar deel 3 weet met zichzelf niet echt blijft. Jammer, want het begon wel goed met de topless meid die een pijl door haar geramd krijgt. Maar dan gaat het helaas bergaf. Leuk voor de fans, maar daar is ook alles mee gezegd.

avatar van xxERWINxx
Ongeveer even goed als het vorige deel 2. Leuk bedacht een stel gevangenen los te laten in een bos achtervolgt door kannibalen en dan nog het meisje met vrienden in het bos plus agenten,
een hoop gore weer en afslachtingen.
Op naar deel 4

Ondanks die lage beoordelingen vond ik dit deel heel leuk gedaan. Ook een beter verhaal en het einde was wel goed. 1 van de betere horror films.

avatar van FillumGek
Een flinke stap terug vergeleken bij zijn twee vermakelijke voorgangers. Het is jammer dat een groepje feestende tieners is ingeruild voor een cliché groepje gevangenen die zo enorm stoer zijn. Veel stoere praatjes, alphamannetjes-gedrag en vooral behoorlijk wat tegenstand voor de hillbillies. Of eigenlijk viel dat nog wel mee, aangezien dit deel de hoogste bodycount van de hele franchise heeft.

Alleen opper-hillbilly Three Finger speelt in dit deel mee, samen met een inbredfreak die nauwelijks screentijd krijgt. Natuurlijk moeten zes outlaws zo'n psycho met twee vingers in de neus kunnen afmaken maar het wil ze maar niet lukken. Stom verhaaltje ook wat draait om een paar zakken geld.

Sommige kills waren wel geinig, maar te vaak was te zien dat er een regisseur aan het roer zat van het SyFy-channel. Veel CGI en vaak te povere make-up. Helemaal schrijnend was de busrit wat tot stand kwam door green screens. Jammer.

avatar van Alexander1900
Nogal een laag gemiddelde maar misschien komt dat wel doordat je de 'freak' niet vaak in actie ziet, wat natuurlijk altijd wel jammer is. Daar tegenover heb je weer wel onderlingen gevechten tussen de gevangenen & tussen de gevangenen en gevangenisbewaarders.
Ik heb me prima vermaakt en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Wat mij betreft scoort Wrong turn 1 het beste, daarna Wrong turn 3, en dan Wrong turn 2 die een (kleine) tegenvaller is. De overige delen moet ik nog bekijken.

avatar van Mr-Mcmovie
De minste tot nu toe, maar ik zie dat regiseur Declan O'Brien ook de volgende twee films heeft geregiseerd dus ik hou mijn hart maar vast en zal niet te veel verwachten aangezien dit derde deel zeker minder is dan de prima leuke vorige twee delen.

Het is natuurlijk goed om de geile tieners dat aan flarden worden gescheurd te hebben vervangen met gedetineerden dat is natuurlijk iets wat we niet meteen zien in een slasher flick, de don't fuck with us aditute van de gevangenen dat het op moeten nemen tegen de mutanten (of zal ik zeggen mutant) is wel leuk gedaan en geprobeerd maar hier wordt dat eerder beetje omzeep geholpen door het ongeloofwaardig overkomen van wegen de acteurs en actrices hun gebrek aan acteerwerk. Ze lijken allemaal gekomen te zijn van een soap a la The Bold And The Beautifull of Days of Our Lives en dat is juist het gene waar ik mij het meeste aan stoorde want als je dat al aan het begin ziet ja dan weet je dat het de hele film zo is.

Natuurlijk is het allemaal niet bar slecht want een film als deze draait vooral om de brute kills en een goed bodycount gehalte en dat was dan weer wel dik in orde, een pak heel leuke kills en genoeg smerigheid. Zelfs de mutant zijn make up effecten liet me denken aan victor crowley zijn uiterlijk (Hatchet)

Ook heel vreemd dat de undercover agent plots een slechterik werd op het einde toe en plots geen agent meer bleek te zijn (op de laatste scene te zien) wat mij precies de indruk geeft dat er wat gaten in het script zaten of film schrijvers die de boel samen schreven en van elkaar niet wisten wie wat had geschreven, heel vreemd.

jammer dat deze minder is maar ga toch de andere drie vervolgen eens bekijken.

avatar van Kondoro0614
Wrong Turn 3: Left for Dead

Ik heb mijn verjaardag vanavond gevierd en we kwamen op het leuke idee om Wrong Turn 3: Left for Dead te gaan kijken. Nou moet ik zeggen dat ik net niet in slaap ben gevallen, ondanks dat we veel plezier hebben gemaakt en veel hebben gepraat was het verhaal zo oneven dat je er elk moment in kon komen. Nu moet ik zeggen dat dit geen topper is zoals zijn voorganger Wrong Turn (2003) die ik toch wel toppie vond.

Ik houd het klein, het is tenslotte al laat. Maar de film was prima. Heerlijke beelden zoals de pijl in de tiet en andere scenes waar je heerlijke scenes had met mooie shots en lekker wat bloed. Verhaallijn is dun en het concept was laag. Ook zat de film niet fijn in elkaar waardoor je eigenlijk een beetje een naar gevoel kreeg van deze film. Soms was dit jammer maar, zo op een verjaardag met wat gepraat is de film prima uit te zitten.

avatar van richette
extreem slechte b film.
Deel 1 was erg goed en ook deel 2 was goed te doen maar dit is echt beneden alle peil

avatar van Shadowed
Na een prima deel 1 en 2 is er opeens dit.

Dit is precies waar weinig mensen op wachten, goedkope en slechte hillbillies. Door dat vervelende lachje verdwijnt alle spanning en vaart in het verhaal.

Ook gore is zeer matig. Dat een deel zo kan slippen na een prima 1 en 2 begrijp ik niet. En dat ze dan nog 3 delen maken hierna met precies dezelfde vervelende ventjes. Zeer matige film.

avatar van joolstein
Nee dit direct naar dvd-voer viel mee! Gelijk bij de start valt al het eerste slachtoffer geheel volgens de gouden regel van de horror (de slettebakken zijn het eerst de klos) Een van de weinige nog aardige kills. De meeste special effects zijn computereffecten en die zijn hier echt waardeloos. Uiteraard begaan de personages in de film de ene naar de andere stommiteit. Echter als de hele film gaat draaien om zo'n stommiteit (ze slepen zakken vol geld mee) is de lol er algauw af. Ook zijn er genoeg elementen uit andere films te herkennen maar hommages lijken het echter niet te zijn, meer een soort luie, halfbakken verzameling van clichés. Ook het einde is één groot cliché en werd door de verschrikkelijke computereffecten nog slechter. Regisseur Declan O'Brien die de derde in lijn is om een Wrong Turn-film te maken, weet wel een eigen stempel op de serie te drukken. Hij is namelijk de eerste regisseur die een compleet niet geslaagd deel in de serie maakte!

avatar van xxERWINxx
Goed vervolg op het 2e deel, ik vond dit deel juist beter dan het 2e deel.
Ook hier weer veel gore en bloed, de spanning was iets minder want sommige dingen zie je gewoon aankomen, maar wel een goed verzonnen verhaal: een groep gevangenen los te laten in een bos en zo een uitweg zien te krijgen met nog een verdwaald meisje en een paar agenten.
Goede kills wel en ook weer een goed einde!
3 sterren want vond hem even goed als deel 1