In Fabric (2018)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Peter Strickland
met Marianne Jean-Baptiste, Hayley Squires en Leo Bill

'In Fabric' speelt zich af tegen de achtergrond van de koopjes in de drukke winterperiode in een griezelig warenhuis. Deze beschikt over een speciale jurk die de aandacht trekt van enkele klanten. Wat ze echter niet weten, is dat het kleed vervloekt is en iedereen die ermee in aanraking komt ondervindt al snel gruwel en tegenslagen in zijn leven.

• Vanaf 5 september in de bioscoop

Klinkt als horrorversie van De Jurk (1996)

avatar van tattoobob
Hatseflats....laat maar komen.

Wij hebben deze film gezien in San Sebastian. Het gegeven is best grappig en sommige van de karakters zijn leuk neergezet en blijven je ook wel bij. De film is met zijn psychadelische muziek wel echt voor de liefhebbers.. Wij vonden het een verhaal in twee delen waarbij het tweede deel niet veel toevoegt aan het eerste, met veel suffe effecten. Bezint eer gij begint! Best een lange zit.

avatar van Mr Thee
Op de muziek ga ik mij zeker verheugen: Cavern Of Anti-Matter - Play In Fabric (Vinyl, 7", 45 RPM, Limited Edition) | Discogs (bandje van 2 mensen van voorheen Stereolab).

avatar van John Milton
Dat strickland hem heeft gemaakt, maakt het sowieso een kijkbeurt waard. Had even gemist dat hij op Imagine draaide, al moest ik toch werken.

Vanaf 5 september in de bioscoop (De Filmfreak)