O Ornitólogo (2016)

Alternatieve titels: L'Ornithologue | The Ornithologist

Portugal / Frankrijk / Brazilië

geregisseerd door João Pedro Rodrigues
met João Pedro Rodrigues, Paul Hamy en Juliane Elting

Fernando is een 35-jarige ornitholoog (vogelkundige). Hij besluit de rivier af te varen in een kajak, in de hoop om uiterst zeldzame zwarte ooievaars te vinden. Terwijl hij wordt afgeleid door de schoonheid van het landschap, wordt Fernando overboord gegooid door de stroming en bereikt zijn onbeweeglijke, bebloede lichaam de oever.

avatar van Verhoeven
Een trailer is bij deze wel welkom.

avatar van Mr Thee
Hierbij een clip .

Fantastisch verhaal, de film voelt als één lange trip. Jammer dat de beelden zo donker en grauw geschoten zijn, met wat warmere kleuren had er voor mij meer sfeer ingezeten. Maargoed, aan de muziek te horen moest het gevoel vooral 'verontrustend' zijn.

In de film kwamen veel grote (religieuze) thema's terug (vergeving, zonde, dood, liefde) in een onvergevend landschap.

Hoe waar is deze te zien? Behalve pindakazen dan.

avatar van Verhoeven
Je had hem in Gent en Rotterdam kunnen zien. Verwacht hem dit jaar wel ergens op DVD / BR.

avatar van John Milton
Ziet er wel goed uit!

Amazon heeft hem staan als 'This title will be released on October 3, 2017.'
Dat geeft nog mooi een aantal maanden de tijd om dit jaar nog te kunnen zien.

Verhoeven schreef:
Je had hem in Gent en Rotterdam kunnen zien.
I know maar paste in R'dam niet in mn schema. Dus 3 oktober maar afwachten! Ik als halve vogelaar ben benieuwd.