• 8.349.571 stemmen

Met onder meer: Hidetoshi Nishijima, Toko Miura en Reika Kirishima

Oorspronkelijke taal: Japans

Releasedatum: 24 maart 2022

Plot Doraibu Mai Kâ

De theateracteur en regisseur Yûsuke Kafuku is gelukkig getrouwd met de dramaturge Oto tot deze aan een hersenbloeding komt te overlijden. Twee jaar later staat Kafuku op het punt een theaterstuk te regisseren in een theaterfestival in Hiroshima. Voor deze gelegenheid krijgt hij de jonge vrouwelijke chauffeur Misaki toegewezen die zich voornamelijk stilhoudt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Bacon

Bacon

Gebaseerd op een 'short' van Murakami! Ik kijk hier erg naar uit

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 24 maart 2022 in de bioscoop (September Film Distribution)

avatar van Richardus

Richardus

Eindigt hoog in veel eindejaarslijstjes, erg benieuwd naar. Welk verhaal is dit op basis van? Komt me als Murakami-fan wel bekend voor...

avatar van Badalamenti

Badalamenti

Klopt....... kortverhaal komt "Mannen zonder vrouw" als ik me niet vergis.

BBarbie

Zwaarmoedig drama (in twee delen) over beschadigde mensen die hun leven weer proberen op te pakken na een gevoelig en onverwerkt verlies. Ik vond het gedeelte tot aan de (uitgestelde) openingscredits interessanter dan het vervolg. Welk knap hoe delen van Chekhov's "Oom Vanya" in het verhaal verweven zijn.

Het acteerwerk en de cinematografie zijn tot in de puntjes verzorgd, maar de film duurt wel erg lang. Wat meer vaart en wat minder long takes had wat mij betreft wel gemogen.