ad

Geregisseerd door: Tom Shankland

Met onder meer: Eva Birthistle, Hannah Tointon en Stephen Campbell Moore

Releasedatum: 5 december 2008

Over The Children

"You brought them into this world. Now ... They will take you out."

Twee gezinnen komen bij elkaar om kerstvakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.

image

avatar van Pim1993

Pim1993

saaie shit

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Matige film, had er toch wat hoge verwachtingen van, want het verhaal staat mij wel aan. De uitwerking kon echter veel beter. Ik miste vooral spanning en schrikmomentjes, ik vond er echt niets spannend aan, ook geen enkele keer geschrokken. Ook iets teveel toevalligheden in de film (ok dat je er niet goed vanaf komt als je met je hoofd met de slee bots tegen iets scherp, maar om nu direct dood te zijn ) acteerwerk kon ook wel iets beter bij sommigen. Ik vond het knappe tienermeisje wel leuk in de film Had ook verwacht dat de kinderen er enger gingen uitzien. Einde kon ij wel nog bekoren, maar blijft bij eenmaal kijken. Geef mij maar een spannendere film, dit leek wel een 12+ film

3/5 met moeite

avatar van Joeviemama

Joeviemama

Super filmke maar opnieuw... een heel rampzalig einde!! pffffff.... zoooooooooo spijtig

avatar van Serpicos

Serpicos

Vond dit vooral een lege film die bij mij punten scoort op de chaotische momenten en zijn korte speelduur. Een perfecte speelduur achteraf gezien, kwartiertje langer en het was minder geweest.

Spannend vond ik het niet, nergens. Fijn concept wel, maar nja ik zag er niet veel in (o ja, dat open einde moest niet)

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19146 berichten

Ik snap niet dat sommige mensen steeds maar mopperen over een gebrek aan schrikmomenten. Ik heb het wellicht al duizend keer gezegd, voor schrikmomenten kijk ik al lang geen horror meer. Deze film was goed, vooral het open einde. Soms ging het verhaal wel een beetje van de hak op de tak. Rustige opbouw tot een vrij spetterende finale. Wel goed dat de regisseur het aandurfde om aan beide kanten slachtoffers te laten vallen. Ik had eerst gevreesd dat de volwassenen niets zouden durven terugdoen tegen die 'arme' kindertjes maar dat bleek niet het geval.

avatar van arno74

arno74

Redelijke horror, maar nogal eenvoudig uitgewerkt. Het meest positieve vond ik het acteerwerk van de kinderen, die kwamen op momenten echt creepy over. Minder vond ik de steeds gezochte schrikeffectjes met bijpassende volumeverhoging en al, dat truukje is veel te vaak uitgehaald en werkte hier ook niet echt. De film leent zich eigenlijk uitstekend voor om zich ook gedurende een nacht af te spelen alleen gebeurt dat jammer genoeg niet. Zoiets had in dit geval juist aan de spanning en het enge kunnen bijdragen.

Zeker geen perfecte film, maar met zijn korte duur is het toch een aardig tussendoortje geworden voor de horrorliefhebbers. 2,5* Deed me erg denken aan de klassieker ¿Quién Puede Matar a un Niño | Who Would Kill a Child? (1976)

Theunissen

Opzicht was dit best een verdienstelijke Horror / Thriller waarvan het verhaal misschien te belachelijk voor woorden is, maar de uitvoering ervan eigenlijk best geslaagd is.

Zoals de titel het al aangeeft, draait deze film om kinderen en wel om de kinderen van de twee gezinnen die bij elkaar om kerstvakantie te vieren. Die kinderen halen je het bloed onder de nagels uit en ze doen dat ook letterlijk als ze opeens zomaar hun ouders aanvallen zonder enige verklaring. Vanaf dat moment wordt het best een aardige creepy film (ook een lekker sfeertje) die weet te boeien en misschien ook wel een tikkeltje spannend is. Het einde vond ik ook best geslaagd. De cast stelt weinig voor, maar doordat de kinderen zo vervelend en irritant zijn bereiken ze wel het maximale in deze film. Overigens mochten Eva Birthistle (als één van de ouders) en Hannah Tointo (één van de kinderen) er wel wezen en mede door hun keek de film zich ook lekker weg.

Al met al gewoon een verdienstelijke Britse Horror / Thriller welke zich aardig wegkijkt en dat laatste mede ook door de korte duur van maar circa 80 minuten.

avatar van joolstein

joolstein

Redelijk Horror filmpje uit het Verenigd Koninkrijk. Enige minpunt is de uitwerking ervan. Het is niet echt duidelijk hoe het nu komt dat de kids nu opeens zo veranderen. Is het nu een virus. Je ziet ze ziek worden en ze hoesten bloed. Of is het dat ze bezeten zijn? Je ziet het op een na oudste kind, op bepaalde momenten bewegingen maken in combinatie met beelden van de andere kids. Dit laat het allemaal een beetje chaotische lijken. Verder is het best wel spannend om deze bloedjes van kinderen aan het werk te zien! Qua sfeer deed het me een beetje denken aan de jaren `80.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

joolstein schreef:

Volgens mij zie je ergens in de film een doek met bacterieën erop die gaan vermenigvuldigen, tenminste dat doen ze vaak. Dus een virus?

Verder ben ik het wel eens met de meeste reacties over de film. Wel leuk om te zien en het is gelukkig in de stroom van de laatste jaren, een van de betere. Vinden wij tenminste.

avatar van mrswhite

mrswhite

Echt weer 1 bij de veel slechte horror films in de lijst ze willen het allemaal zo maken dat je op het puntje van je stoel zou zitten maar niets daar van kunnen ze verwezenlijken. Op naar de volgende en hoppen op veel beter

avatar van Bud Spencer

Bud Spencer

Wat een onzinnig en onrealistisch verhaal. De setting en acteerprestaties waren wel redelijk.

avatar van plumke

plumke

zwakke film , met matig einde , keek hem gewoon uit door de mooie verschijning van hannah tointon

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Vooral heel veel geschreeuw en gegil, verder sloegen de gebeurtenissen nergens op. Erg vreemde film.

avatar van Daan258

Daan258

Redelijk!

Keek aardig weg maar ik had wel wat meer verhaal willen zien.

avatar van Collins

Collins

Films waarin kinderen de boosdoener zijn, hebben niet per sé mijn voorkeur. Kinderen die geloofwaardig creepy zijn, zijn er weinig. Veel pakkende horrorfilms komen uit dit gegeven dan ook niet voort. Als pakkende voorbeelden schieten mij films als Village of the Damned (1960) en Mama (2013) te binnen. Veel van de aantrekkelijkheid van die films heeft met het creëren van een fantastische onheilspellende sfeer te maken. The Children heeft die sfeer niet en is in vergelijking met die ‘toppers’ een stuk minder pakkend.

In the Children vertonen de kinderen opeens agressief en creepy gedrag. De kinderen verzuimen echter om daarbij een creepy indruk te maken. Die pogingen worden wel gedaan. Men laat de kinderen vooral veel jammeren en krijsen. Op mij werkt dat irritant in plaats van angstaanjagend. Niet onheilspellend. Niet duister. Slechts irritant. Mijn horror-zintuigen werden er niet door in werking gezet.

Wat de film ook geen goed doet zijn de vervelende personages, die door de acteurs niet van enige warmte worden voorzien waardoor elke empathie van mijn kant uitbleef. Het scenario zal waarschijnlijk ook debet aan de magere invulling van de personages zijn geweest, maar van een acteur mag je zelfs dan iets meer verwachten dan het platte fantasieloze spel dat hier wordt getoond.

De locatie is best ok. Een huis diep verscholen in de bossen. De scènes in het huis zijn in beginsel niet eens zo onaardig en wekken zelfs wat beklemming op. Regisseur Tom Shankland houdt echter van hectiek en niet van beklemming. Dus laat hij de personages wild heen en weer bewegen. Naar buiten. En weer naar binnen. En dat gaat maar door. Een beklemmend gevoel kreeg ik er niet meer van. Een onrustig gevoel wel.

Op enkele spannende momentjes na, valt er weinig te beleven. Het verhaal dobbert met saaie en voorspelbare acties die veel overdreven hectiek opleveren, nogal doelloos voort. Op naar het einde dan maar. De slotscènes zijn opeens heel aardig. Horrorwaardig zelfs. Het is alleen veel te weinig om de film als geheel positief te kunnen waarderen.

The Children is een zeer onrustige film met platte personages en een paar aardige horrorwaardige momenten. Om de film slecht te noemen, gaat misschien wat ver. Goed is de film zeker niet.

avatar van Shadowed

Shadowed

Goed.

Totaal onverwacht dat ik dit leuk zo gaan vinden, maar in dit geval had ik me iets te veel laten leiden door de algemene score en geluiden. Die zou je gewoon moeten negeren want The Children is een erg sfeervolle en vermakelijke film geworden. Erg leuk concept ook weer, maar riskant.

Riskant omdat kinderen nou niet meteen de engste dreiging zijn. Ook hier zijn ze verder niet eng, maar Howes als Paulie vond ik toch wel aardig creepy hier en daar. Dat ventje kon toch geweldig boos kijken, daar kreeg ik af en toe wel de rillingen van. Verder zit het hem vooral in de regie dat het af en toe best creepy wordt.

Sfeervol is het zeker, al duurt het een klein beetje lang voordat de horror echt om de hoek komt kijken. Als die dan komt is het wel meteen goed. De regie zorgt ervoor dat de situatie toch aardig frustrerend, chaotisch en zelfs creepy wordt. Qua bloedvergieten valt het wel mee, maar dat het kinderen vs adults zijn zou al schokkend genoeg moeten zijn.

Nu is het niet echt voelbaar dat de ouders in conflict zijn omdat ze tegenover hun kinderen komen te staan, en dat is jammer want dat had echt de touch kunnen zijn. Verder is deze namelijk tamelijk frustrerend op de goede manier. Visueel verzorgd, soms had het alleen wel iets sneller mogen zijn. De kinderen zullen nooit heel eng worden maar de poging is er zeker.

Leuke film, duurt niet lang en het kent een leuk concept. Het einde is misschien een domper, maar zo storend vond ik het niet. Ik kwam er in ieder geval vlot doorheen en heb me er prima mee geamuseerd. Geinig dingetje dit.