Blood of Dracula (1957)

Horror

geregisseerd door Herbert L. Strock
met Sandra Harrison, Louise Lewis en Gail Ganley

Nancy Perkins heeft voortdurend nachtmerries en gaat op aanraden van een vriendin naar een hypnotiseur. Helaas heeft de hypnotherapie bij Nancy een akelige bijwerking en verandert ze in een bloeddorstige vampier.

nostalgie dat wel veel onbekende acteurs
voor die tijd best goed in verglijk met nu
oud en doorzichtig maar ja dat is nostalgie
ik geef 3 sterren

avatar van maurice74
Duurt wel heel erg lang (zo'n 50 minuten) voor dat ze verandert in een bloedzuigend monster, erg lachwekkend ook. Toch leuk, mede dankzij de totaal overbodige rock-'n-rolldanspartijen in het midden. Geeft een goed beeld van de Amerikaanse jeugd in de jaren '50.

avatar van Halcyon
Een troepje jongeren dat uit de bol gaat op de rock&roll-klassieker "Puppy Love" is zowat de enige vermeldenswaardige in deze nostalgische trip naar de jaren '50. Van horror is nauwelijk sprake, tot op het moment dat de studentes op klungelachtige wijze verzeild geraken in een nachtspel op een kerkhof. Een potentiële katalysator voor sfeerbeelden, maar helaas wordt die nergens uitgebuit. In plaats daarvan verschijnt een waanzinnige Dracula-kloon ten tonele met zowat de slechtste maquillage uit de filmgeschiedenis. Dit hilarisch figuur ondergraaft alle ernstige bedoelingen van deze prent wat resulteert in een lachwekkend curiosum.

avatar van kimmie131195
deze film wil ik wel is ff zien

avatar van alexspyforever
Deze film behoort tot een trilogie die allemaal in hetzelfde jaar zijn uitgebracht. De andere 2 zijn "I was a Teenage Frankenstein" en "I was a Teenage Werewolf", die ik evenwel niet heb gezien. Men kan zich afvragen waarom men hier dan niet voor Teenage Vampire heeft gekozen, want ook deze gaat over tiners. Veel horror zit er niet in. Het is lang wachten op een eerste transformatie van één van de tienermeisjes naar vampier en eerlijk gezegd ziet het er echt niet uit. Voor de rest meer een tienerdrama in een meisjesschool waarbij er aandacht is voor activiteiten en muziek die populair waren in de vijftiger jaren.