The Beast with Five Fingers (1946)

Horror

geregisseerd door Robert Florey
met Peter Lorre, Robert Alda en Andrea King

In het huis van een pianist van middelbare leeftijd gebeuren vreemde dingen. Hilary Cummins (Lorre) vindt een hand, het lichaam ontbreekt echter.

avatar van INSTITUT777
Deze komt volgende week op WDR

lijkt wel als The Thing van de Addams Family als ik zo lees.

avatar van Querelle
The Addams Family serie zal hier ongetwijfeld zijn inspiratie uit gehaald hebben. Er zit een memorabele scene in die door Salvador Dali bedacht is.

avatar van alexspyforever
Kennelijk hebben nog maar weinig mensen deze film gezien hier en dat is erg jammer want het is echt wel een hele goede film. Ik zie dat er vergelijkingen worden gemaakt met Thing uit The Addams Family en dat mag je gerust wel stellen. Maar daar waar The Addams Family nog een zij het zwarte comedy is, is deze film wel degelijk horror. De acteur die Conrad speelt (Robert Alda) heeft ook wel iets weg van Gomez Addams. Het is echter Peter Lorre die de show steelt als Hilary. Bizar is het zeker, spannend ook en voor de tijdsperiode waarin het is gemaakt ben ik onder de indruk. Schitterende setting ook.

avatar van joolstein
Een beetje een ondergesneeuwde psychologisch Horror- drama maar van goede kwaliteit. Vooral doordat de film speelt met het uitgangspunt dat er moordende hand is of juist niet? En is er een samenzwering toch juist niet. (De laatste vraag wordt ook niet beantwoord) Peter Lorre speelt een fantastische rol als Hilary. En tilt de film duidelijk naar een hoger niveau. Ook de rest van de cast levert prima werk. Schijnbaar doen handen het goed in de Horror: bv. The Addams Family of Evil dead 2