Popcorn (1991)

Horror

geregisseerd door Mark Herrier
met Jill Schoelen, Tom Villard en Dee Wallace-Stone

Maggie is een filmstudente die geplaagd wordt door vreemde en bizarre nachtmerries, ze maakt hier echter goed gebruik van en houdt alles bij zodat ze er later een script van kan schrijven. Maar dat zijn niet haar enige zorgen, ze moet samen met nog een groep andere filmstudenten een filmmarathon organiseren. Natuurlijk wordt dit een marathon met B films, en in de beste traditie van William Castle worden de toeschouwers getrakteerd op echte schrikeffecten. Tijdens de voorbereiding van dit festival ontdekken de studenten ook nog een andere film, The Possessor! Een film gemaakt door een filmsecte. Maar de beelden in deze film komen wel erg overeen met de dromen van Maggie en het blijkt dat iemand van de groep niet is wij hij lijkt.

damon
beetje een late 80's horror film met te weinig gore en helemaal geen nudity
het verhaal en de setting zijn wel leuk gekozen
de films die in de bioscoop worden vertoond zijn geen horror-oldies maar echt opgenomen voor deze film
verder schijnt deze film in zijn geheel in Jamaica te zijn opgenomen (vandaar de Jamaicaanse optreden!)

Begint redelijk goed, maar bevat te weinig shockeffecten om tot het einde te blijven boeien.
Het laatste halfuur word er veel te veel geleuterd en slaat de verveling meermaals toe.

avatar van brucecampbell
Een film uit 1991 maar die enorm aanleunt bij de jaren 80 met een ex-liefje van Brad Pitt. Het begint allemaal veelbelovend maar dooft een beetje als een nachtkaars uit. De filmpjes die ze laten zien in de cinema zijn best grappig en eigenlijk nog het beste wat deze film te bieden heeft.

avatar van Mac Hammer Fan
Maakt deel uit van een vijfdelige boxset "5 Horror Classics" door Just Entertainment in de Benelux uitgebracht in 2004. De andere zijn "Alucarda", "Mansion of Madness", "Don't Panic" en "Survive". Niet bepaald horrorklassiekers als je het mij vraagt. Enfin, ik zal toch eens "Popcorn" bekijken.

avatar van Mac Hammer Fan
Zojuist gedaan.
Lijkt me op zijn zwakke momenten meer een komedie, maar gelukkig weet het laatste halfuur nog iets te redden. Mijn voorkeur gaat evenwel uit naar een échte William Castle film. Sommige daarvan zijn wél klassiekers.

avatar van stephan73
Erg leuk "eerbetoon" aan de films van William Castle (en alle andere gimmick-films uit de jaren '50 en '60). Het verhaal is nogal simpel, maar de sfeer in de bioscoop en de nepfilms die vertoont worden maken de film erg leuk.
Dat de acteurs deze film niet serieus namen, is duidelijk. Maar goed ook, want met zo'n idioot uitgangspunt moet je niet je beste acteerprestatie geven.

Erg leuk!

avatar van dutchtuga
Leuke 80's horror die zeer aardig begint, veel sfeer en humor heeft, maar zich tegen het einde verliest in een veel te lang uitgesponnen conclusie. Zeer jammer. Erg leuk ook de ode aan de films van William Castle, waar ik nu toch erg nieuwsgierig naar ben geworden. Jammer alleen dat ze niet makkelijk te verkrijgen zijn.

avatar van dutchtuga
Hier nog een uitgebreidere recensie.

avatar van erik1677
Fijne sfeer, en een uitstekend onbekend horrorfilmpje.
Was weer genieten van begin tot eind en ook nog een paar leuke personages.

avatar van mikey
Eerder J90 lelijkheid dan J80 glorie. Zijn sommige dingen wel leuk zoals het publiek in het theater. En de films die ze zagen in de zaal. Wat daar om heen gebeurde was magertjes.

avatar van Vascago
Fijn filmpje met een lekker sfeertje en een typische 80-s uitstraling, ondanks het feit dat ie uit 1991 komt. Geen topper, maar toch blijft het constant leuk en genieten geblazen.
Dikke 3*

avatar van Richard_Voorhees
Een film met twee gezichten. Aan de ene kant is de film een best toffe ode aan de horrorfilms uit de jaren '50. De hele aankleding van het theater is erg mooi en de fragmenten van de films zijn best grappig. Verder zijn de bijgevoegde dingen van de studenten, met als hoogtepunt een levensgrote musquito die door de bioscoopzaal vliegt, ook erg tof.
Aan de andere kant hebben we al snel door wie de dader is. Het vermoedelijke motief is ook al snel bekend en dit word halverwege door elkaar geschud om met een ander, 'nieuw' motief op de proppen te komen. Hierdoor word de laatste helft wat langdradig en dat is zonde voor een film die maar 90 minuten duurt.
Mede hierdoor weet deze Popcorn voor mij niet boven de middenmoot uit te komen.

avatar van ChrisM
De duitse CMV blu gebruikt de Synapse transfer wow