SSSSSSS (1973)

Alternatieve titel: SSSSnake

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Bernard L. Kowalski
met Strother Martin, Dirk Benedict en Heather Menzies

De student David is op zoek naar een baantje. Hij komt terecht bij Dr. Stoner, die David een baantje geeft als lab-assistent voor zijn onderzoek en experimenten op slangen. Ondertussen krijgt hij een oogje op de aantrekkelijke dochter van Dr. Stoner, Kristina. De op het eerste oog nogal aardige Dr. Stoner, heeft een middel ontwikkeld dat een persoon kan veranderen in een cobra-slang, hij wil met dit middel gaan experimenteren op David.

avatar van Bandit
Goede film. Jammer dat deze cult-film niet zo vaak (of zeg maar nooit) op tv wordt uitgezonden.

avatar van wendyvortex
Titel is het nog het leukst: Mag ik twee kaartjes voor SSSSSSSSS?

Ik had nogal moeite met de hoofdrol van Dirk Benedict (Battlestar Galactica en The A-Team). Iets te bekende kop.

avatar van dutchtuga
Geweldige poster.

sweinsteiger
Dat wel, maar aan de titel de zien is de film maar slecht......

sweinsteiger
Ja, sssssss is toch een aankondiging van een film dat flauw is (gelijk EPIC MOVIE,...)

avatar van jeroentjuhhhhh
Dan zul je Sssshhh... (2003) en Hisss (2010) ook wel niets vinden

Nee

avatar van Henk_61
Ooit in de bioscoop gezien en volgens mij onder de titel Ssssssssnake.
Best wel een aardige film zeker in dit genre.

avatar van alexspyforever
Weinig stemmen en berichten bij deze film nochtans zeker geen slechte in zijn genre. Het is het typische verhaaltje van een wetenschapper die experimenteert met dieren en na verloop die theorieën ook wil toetsen op mensen. De film is vergelijkbaar met The Reptile en Alligator People. Echter waar deze voorgaande toch vrij saaie kijkstukjes zijn, verveelt deze nooit. De scènes met de slangen zijn erg goed en spannend. We krijgen zelfs een moord door een slang in de douche en eentje die zijn prooi helemaal opslokt. Andere hoogtepunten zijn de transformatie van David to een echte slang en ook het freaky uiterlijk van het mislukte vorig experiment was goed gedaan. Beetje abrupt einde wel.

avatar van Hollywood007
Ik heb deze film ooit één keer gezien als klein kind en hij is me altijd bijgebleven. Dat wil toch wel iets zeggen. Ik herinner me nog steeds veel beelden hiervan en zou hem eigenlijk dringend eens moeten herbekijken.