• 8.348.753 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: David Lane

Met onder meer: Shane Rimmer, Peter Dyneley en David Graham

Plot Thunderbird 6

Wanneer de revolutionaire 'Skyship One' tijdens zijn eerste wereldreis gekaapt wordt, is het de taak aan International Rescue, dat onder leiding staat van Jeff Tracy, om de passagiers (waaronder de Britse Lady Penelope) in veiligheid te brengen en de kapers te ontmaskeren..

imageimageimage

Jeff Tracy (stemrol)

Lady Penelope Creighton-Ward (stemrol)

Scott Tracy (stemrol)

Virgil Tracy / Hogarth (stemrol)

Alan Tracy / Carter (stemrol)

Gordon Tracy / Brains / Aloysius Parker (stemrol)

avatar van blabla

blabla

• 2070 berichten

Als die hard Thunderbirds fan van het eerste uur kan ik deze film niet lager als 3.5 ster geven.

Hoogtepunt uit de TB cyclus wat special effects aangaat, de mannen hebben zich behoorlijk uitgeleeft om er visueel een spektakel van te maken.

avatar van royoss

royoss

1 omdat ik het zielig vind om geen punten te geven

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Deze vind ik echter minder van Thunderbirds maar omdat ik de serie wel Leuk vond en de Film nog enigsinds Vermakelijk was dus zo erg was het nou ook weer niet ...

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Best aardig, maar das vooral omdat ik de serie een enorm warm hart toedraag. Het verhaal was niet heel erg TB, ietsie te futoristisch, zelfs voor de TB begrippen.

avatar van movie fan

movie fan

minder dan de eerste film , maar toch nog goed . verhaal was redelijk . maar je moet het het meeste hebben van de special effects . maar toch best wel goed .

avatar van Dick2008

Dick2008

"1 omdat ik het zielig vind om geen punten te geven", haha dat staat hierboven. Ik heb tijdens het kijken ook vaak de neiging gehad om een afbrander te geven. En waarom niet, nogal gemakkelijk, "het is een oude film" en je te gaan "verplaatsen in die tijd" en meer van dat soort opmerkingen.

De serie onlangs nog bekeken en wat me wel tegenviel is dat een aflevering zo lang duurt voor datgene wat je zien krijgt en traag, hoewel dat laatste voor mij geen negatief punt is. Het tempo is laag, maar dat is gewoon iets van vroeger. En dat is in deze film niet anders. Ik had toch wel vaak van "schiet nou een beetje op" want ze zijn wel erg lang van stof in de film.

Op sommige momenten leek het of je met een pilot van de serie te maken had. Sommige dingen kunnen nu echt niet meer, zoals bijvoorbeeld zonder bescherming met een lift naar boven.... En hoewel er veel high-tech sf dingen te zien, is het hier ook weer wat raar een bandrecorder te zien. Lastig te rijmen in het computertijdperk. De film is niet veel anders dan een (veel te) lange maar ook mindere aflevering van de serie. 2.0

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw gekeken, na het opnieuw kijken van de serie en de vorige film. Deze Thunderbird 6 is gelukkig een stuk boeiender en meer in de geest van de serie dan Thunderbirds Are GO (1966) die erg sci-fi en onrealistisch was, zelfs voor een Thunderbirds film.

Thunderbird 6 doet ook niet veel nieuwe dingen brengen, maar legt de focus wel op de echte hoofdrolspelers. Wel vergeet ook deze film dat men graag de reddingen van International Rescue wil zien. Ook nu dienen we tot de laatste 20 minuten te wachten voordat ze echt in actie komen. Gelukkig komen Penelope en Parker wel veelvuldig aan bod, toch 2 van de leukste personages uit de serie. Het einde met het vliegtuigje duurde me wel te lang moet ik trouwens bekennen.

Wat ik trouwens jammer vind bij de 2 films is dat er erg weinig van de traditionele serie-elementen worden gebruikt. Waar is de intro van de serie? De lancerings-momenten als ze naar hun Thunderbirds vertrekken en de bekende tunes? Dat kom allemaal wel vrij beperkt tot niet terug.

Geinige film, maar de serie steekt er ruim bovenuit.

3,5* (was 3*)