Monte Carlo or Bust! (1969)

Alternatieve titels: Those Daring Young Men in Their Jaunty Jalopies | Monte Carlo Rally

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Italië
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Ken Annakin
met Tony Curtis, Dudley Moore en Terry-Thomas

Vervolg op 'Those Magnificent Men in Their Flying Machines' uit 1965. Een internationale autorace, die naar Monte Carlo leidt, wordt gecompliceerd door valsspelende deelnemers. Ook wordt één van de deelnemers onderweg verliefd op een feminist.

Niet te verwarren met The Great Race.

neo (crew)
Praktisch een herhalingsoefening op The Great Race inderdaad. Nog steeds wel erg leuke, met een rap tempo en een sterke cast. 3 sterren

avatar van otherfool
Ben het wel met neo eens. 't Is zeker geen Great Race en ik vind hem ook minder dan Those Magnificent Men in Their Flying Machines, maar nog steeds een amusante film. Ben wel een fan van het genre blijkbaar.

3*.

Kan hem helaas niet op dvd vinden.

En stuk minder dan zijn voorganger Those magnificent men, maar toch wel heel vermakelijk met opnieuw Terry Thomas en Eric Sykes als Koppel.

Wouter schreef:
Kan hem helaas niet op dvd vinden.

Eindelijk op DVD (wel regio 1) uitgekomen onder de naam "Those Daring Young Men..."

avatar van Scorpio11
Na jaren weer eens gezien maar nu vind ik hem erg flauw.

Na het uitstekende "Those Magnificent Men..." vond ik dit toch wel een tegenvaller. Nogal rommelig opgezet, teveel personages, matige fotografie/belichting en weinig leuke humor. De (1:78, regio 1) dvd-release is overigens ook niet om over naar huis te schrijven, het lijkt soms gewoon VHS-kwaliteit.

avatar van Phantasm
Ik vond deze net zo goed als zijn voorganger, film die lekker wegkijkt.

avatar van Filmkriebel
Ach ja het is allemaal wat flauw en over the top, maar in die tijd wisten de mensen zich goed te amuseren met zo'n films die in ruim familieverband bekeken werden op een zondagnamiddag met koffie en koekjes erbij.

Vooral de talrijke grappen en de situaties waren toen echte billenkletsers, en de uitslag van de wedstrijd deed er zelfs niet meer toe, wel de zoveelste grap wanneer Bourvil dan eindelijk de trofee mag overhandigen. Vooral Tony Curtis en Terry-Thomas vertolkten zalige rollen hier. De humor is ouderwets en erg gedateerd en Bourvil en Mireille Darc die Engels gaan spreken vond ik ook niet echt denderend maar kom, respect voor dit soort films heb ik wel over en heb me ook nergens zo geërgerd dat ik de film wilde stopzetten. Integendeel, de regie zag er echt goed uit voor die tijd.