The Quiller Memorandum (1966)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Michael Anderson (I)
met George Segal, Alec Guinness en Max von Sydow

Twee Britse agenten worden vermoord door een mysterieuze nazi-organisatie in West-Berlijn. De geheime dienst stuurt agent Quiller om de moorden te onderzoeken. Quiller stuit tijdens zijn onderzoek op de leider van de organisatie en raakt betrokken bij een gevaarlijk spelletje waarbij beide kanten proberen het hoofdkwartier van hun vijand te vinden.

avatar van stephan73
Aardige thriller die net te stijf en te saai is om hem echt goed te vinden.
Er zitten enkele prachtige shots is en zelfs één spannende scene waarin Quiller een bom onder zijn auto ontdekt, maar dat is gewoon te weinig.
Er wordt wel goed in geacteerd!

Waar gezien Stephan?

avatar van stephan73
Ik heb hem op DVD!

stephan73 schreef:
Ik heb hem op DVD!

Zou ik hem een keer kunnen lenen aub?

avatar van Filmkriebel
Ik sluit me aan bij stephans commentaar. Heeft bijzonder weinig te bieden en van enige spanning is weinig sprake. Het is nogal lauwtjes allemaal, behalve dan de bomscène en de twist dat ook Inge voor de neo-nazi organisatie werkte . Nochtans werd deze spionagefilm live opgenomen in West Berlijn, wat toch voor een zekere mate van authenticiteit zorgt in de beelden. Pinter, die de Nobelprijs voor literatuur won (in 2005 weliswaar) en een toonaangevend auteur is, heeft hier niet voor een allerbest script gekozen.