• 10.527 nieuwsartikelen
  • 8.963.249 stemmen

The Quiller Memorandum (1966)

Thriller | 95 minuten

Genre: Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Michael Anderson

Met onder meer: George Segal, Alec Guinness en Max von Sydow

Gesproken taal: Duits en Engels

Plot The Quiller Memorandum

"He played the most dangerous game in Europe, and he played it alone."

Twee Britse agenten worden vermoord door een mysterieuze nazi-organisatie in West-Berlijn. De geheime dienst stuurt agent Quiller om de moorden te onderzoeken. Quiller stuit tijdens zijn onderzoek op de leider van de organisatie en raakt betrokken bij een gevaarlijk spelletje waarbij beide kanten proberen het hoofdkwartier van hun vijand te vinden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van stephan73

stephan73

Aardige thriller die net te stijf en te saai is om hem echt goed te vinden.
Er zitten enkele prachtige shots is en zelfs één spannende scene waarin Quiller een bom onder zijn auto ontdekt, maar dat is gewoon te weinig.
Er wordt wel goed in geacteerd!

stinissen (crew films & series)

Waar gezien Stephan?

avatar van stephan73

stephan73

Ik heb hem op DVD!

stinissen (crew films & series)

stephan73 schreef:

Ik heb hem op DVD!

Zou ik hem een keer kunnen lenen aub?

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik sluit me aan bij stephans commentaar. Heeft bijzonder weinig te bieden en van enige spanning is weinig sprake. Het is nogal lauwtjes allemaal, behalve dan de bomscène en de twist dat ook Inge voor de neo-nazi organisatie werkte . Nochtans werd deze spionagefilm live opgenomen in West Berlijn, wat toch voor een zekere mate van authenticiteit zorgt in de beelden. Pinter, die de Nobelprijs voor literatuur won (in 2005 weliswaar) en een toonaangevend auteur is, heeft hier niet voor een allerbest script gekozen.