• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.305 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

73 Tone-Deaf (2019) FTV

https://www.covercentury.com/covers/dvd/t/tone-deaf%20dvd%20cover.jpg

Tegenvallend ondanks wat lichtpuntjes !

Het verhaal probeert misschien wat maatschappijkritiek met betrekking tot generatiekloof weer te geven op een wat luchtige manier. In ieder geval het gaat over Baby Boomers versus millennials. De humor werkt niet echt en het verhaal mist pit en inhoud. Het is allemaal nietszeggend. Saaie zit die toch een aantal positieve elementen bevat zoals de eigenaardige keuze van muziek, een andere seriemoordenaar in het verhaal en de twee hoofdpersonages Amanda Crew en Robert Patrick. 4/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

74 The Nun (2018) RW

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2018/08/NUN-01591r.jpg

Alé....deze film vorig jaar in de bioscoop gezien met collega's en nu samen met mijn partner bekeken die de film ook wel leuk vindt. Tweede keer is het meestal al wat minder omdat je de film kent en het bioscoopgevoel was er ook niet. Bij sommige films maakt dat wel iets uit. Toch voldoende entertainment en de sfeer / locatie blijven de sterke troeven van de film. Mijn recensie van vorig zal dus ook niet veel veranderen en de score blijft behouden.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#38 Doghouse (2009) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/56000/56978.jpg?cb=1563389215

Kolderiek Britse flauwekulfilm, leuk om eens gezien te hebben maar geen herkijkwaarde voor mij.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

28. La Influencia (2019) - FTV

https://1.bp.blogspot.com/-Uk3EdRsjQhA/XQuqF0xucfI/AAAAAAABcic/rUVVsNw0Oyo9hdCPHfcu2wT94EZOKxG4ACLcBGAs/s1600/2.JPG

La Influencia is een grijzig filmpje zonder veel memorabele hoogtepunten en zonder veel memorabele scènes. Met de sfeer is niet veel mis. Die is onheilspellend en wordt over het algemeen steeds goed getroffen. Erg spannend is het desondanks allemaal niet. Een aantal shockerende momentjes en een aantal jumpscares doen je af en toe opveren, maar de echte spanning blijft uit.

Review.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Jazeker, 31 oktober is de officïele einddatum omdat het Halloween is, maar je mag nog doorgaan tot 11/11.

Dus ook films die we nu nog zien mogen we registreren? Of enkel nog registreren tot 11 november van wat we gezien hebben voor 31 oktober?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:

(quote)

Dus ook films die we nu nog zien mogen we registreren? Of enkel nog registreren tot 11 november van wat we gezien hebben voor 31 oktober?

Ok slecht verwoord van mij. 31 oktober is de einddatum van een horrorchallenge die geheel volgens de regels verloopt (start 1 oktober en einde 31 oktober) maar wij hanteren andere regels. Dus alle horrorfilms die je tot en met 10 november hebt bekeken mag je nog registreren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

69. Terror Train (1980) - FTV

https://i.ytimg.com/vi/Sn2ks-w-Lqo/hqdefault.jpg

Kan er wel inkomen dat deze Halloween op de train wordt genoemd met een gemaskerde killer en van de kills zelf krijg je uiteindelijk niet veel te zien. Er zijn ook lange stukken waarin eigenlijk niet veel gebeurt tussen de kills. En tot slot hebben we weeral Jamie Lee Curtis als een van de personen die wordt geviseerd door de killer. Na Halloween en Prom Night begint haar rol als scream queen en de goodie two shoes preutse meid in de zin van de borstjes blijven mooi bedekt want er het cliché naakt en seks betekent vermoord worden. Dat ze hier weeral een final girl is die overwint het begint een beetje afgezaagd te worden en lijkt alsof ze niets anders kan. Geen slechte actrice maar mijn favoriete keuze binnen het horrorgenre is ze niet. Kennelijk ging ze wel bloot in andere genrefilms. David Copperfield ik had hem niet herkend maar hij speelt eigenlijk zichzelf. De film lijkt bij momenten een promotie voor zijn goochelkunsten, niet echt leuk. De borsten van de blondine waren het hoogtepunt. Het einde lijkt wel gestolen te zijn HG Lewis The Gore Gore Girls. Er wordt echter gewichtig gedaan maar eigenlijk is het allemaal nogal dom en duurt de film gewoon te lang.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

22. Phantom of the Opera (1943)

FTV

92 min

Volgens imdb een horror maar in mijn ogen meer een drama. Mijn eerste keer dat ik dit verhaal zag en het beviel me wel. Zelfs mij 4 en 7 jarige kinderen keken geboeid mee.

23. The Mutilator (1985)

FTV

86 min

Ver-schrik-kelijk acteerwerk.

24. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

FTV

93 min

Aangenaam verrast. Leuke gore, leuke humor maar jammer van het (hier en daar) beetje cgi bloed.

25. The Skeleton Key (2005)

RW

104 min

26. The Others (2001)

RW

101 min

27. Fright Night Part 2 (1988)

FTV

108 min

Net een tikkeltje minder dan de eerste maar een leuke aanvulling als deel 2.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

83. The Revenge of Frankenstein (1958) - FTV

https://pbs.twimg.com/media/EFATTKuXoAIs9iJ.jpg

Hammer's tweede film in hun "Frankenstein" -cyclus gaat door waar "The Curse Of Frankenstein" ophield met Baron Frankenstein die ontsnapt is aan de guillotine en leidt zijn eigen praktijk om de armen te helpen, of was het nu om zich aan armen te helpen, en te gebruiken om een ​​nieuw monster te maken. Peter Cushing levert wederom een knappe prestatie als dokter Stein, een naam zodat niemand ooit kan twijfelen wie hij in werkelijkheid is. Het script geeft een aardige draai aan het bekende verhaal, maar is veel meer karakter-gestuurd waardoor er soms meer psychologisch dramatiek is te vinden dan horror. Daarnaast zijn er ook scenes die verveling deden opwekken. Gelukkig zij die wel in de minderheid. Frankenstein’s schepping is menselijk en heeft geen kunstmatig tot stand gebracht bewustzijn. Het typische Hammer sfeertje en de pseudo-wetenschappelijke demonstraties met prima speciale effecten maken van deze film toch weer een fijne en goede opvolger.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

84. Shanks (1974) - FTV

https://alchetron.com/cdn/Shanks-film-images-6191687a-4db9-4d11-bae7-9e538090a2f.jpg

Oef, ik dacht een avondje heerlijk griezelen met regisseur William Castle. Dat viel toch even vies tegen! Oké ongewoon was dit wel, maar helaas geslaagd niet! Ondanks dat er met een gotisch landhuis, een laboratorium van gekke professor en zelfs een motorbende vele horror-elementen aanwezig zijn, wordt alles verpakt in een soort kinderlijke fantasie. Ik herkende in sommige dingen ook Assepoester?

Een ander probleem is dat de gehele film rond mime draait. Een doofstomme Shanks die wat hannes aan zogenaamde afstandsbedieningen. De film bestaat uit één hoofdpersoon die niet kan spreken, en twee bijrollen die geen tekst hebben omdat ze dode marionetten spelen. Het reduceert de film naar stille slapstick, die algauw gaat vervelen. Door de overbodige titel-kaarten werd dit ook nog eens benadrukt. Het leek wel alsof een regisseur uit de stille periode een komedie probeerde te maken met een macabere idee maar hier niet in slaagt.

Elk mogelijk idee om de acteurs, stug rond te laten lopen met ledematen alsof ze een robots waren werd getoond. De huisinvasie die volgt aan het einde is niet expliciet. Daarom zien we een biker-bende die niets te doen krijgen, dan te vechten tegen de 'poppenlichamen.' Het was net zoals de rest van de film gewoon een saaie voortzetting om Mime te laten zien. Regelmatig betrapte ik me eigen erop dat ik totaal geen aandacht meer had voor wat erop het scherm gebeurde! Ik zag er dan ook de lol niet van in en de vrolijke deuntjes die het moesten ondersteunen werkte me alleen maar meer op mijn zenuwen.

Het maakt dat de film meer een langgerekte saaie Marcel Marceau-show is dan een echt goede William Castle. Wie de Franse mimespeler (uit nostalgie) een warm hart toedraagt kan misschien nog wat genieten maar als waardige afsluitingsfilm van een fijn regisseur, is dit vooral bedroevend!

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

85. Habit (2017) - FTV

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2018/06/HABIT-Movie.jpg

Een gewoonte is volgens het woordenboek; een handeling of een manier van doen die men gewend is uit te voeren. De automatische piloot, echter deze film bezit niet veel routinematig gedrag. Het is een donkere thriller in Manchester die geleidelijk horrorelementen toevoegt en daarmee een claustrofobisch en nachtmerrieachtig verhaal vertelt.

De film begint met ;jongen ontmoet meisje. Zodoende zien we Michael, een pechvogel, die denkt dat zijn kansen zijn gestegen wanneer een mooi meisje, Lee (Jessica Barden The End of the F***ing World, The Lobster), hem in de kroeg benadert met een ondeugende glimp in haar ogen.Tot nu toe, best gewoontjes. Maar halverwege is er een verrassende draai die het volledig verandert wat voor soort film dit is.

Nu is de film regelmatig een realistische aangelegenheid waar veel plaats is voor menselijk drama. En daar zit een beetje het manco het zij-plot over de moeder en zus van Michael zijn niet zo heel interessant. Er zijn dus enkele momenten waarop het tempo van de film een ​​beetje sleept. Al wil het niet zeggen dat het geen plezierig film is ...het haalt soms alleen een beetje de spanning uit de film.

Gelukkig heeft de film verder genoeg de bieden; bloed, gore en zelfs erotiek (had wel iets meer os mogen gaan) in erg mooie beelden vol lugubere kleuren van neon en de door regen doordrenkte straten van Manchester. Groezelige clubs met prostituees en gangsters alles pulseert met een soort sensueel leven.

De film is dan ook meer dan alleen maar een eenvoudige horror, het heeft een soort feel-goed verhaal waarin het gaat over het zoeken om ergens thuis te horen en het vinden van je eigen geluk. Een erg fijne interessante donkere film over kannibalisme

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hm ik dacht echt dat je Shanks wel tof ging vinden joolstein. Ik geef toe het lijkt niet echt op een William Castle film en ik zou deze niet meteen onder zijn beste films scharen. Qua verhaal is er weinig aan, maar ik vond het concept wel erg leuk en de vertolkingen van de mimespelers vooral als ze levende lijken speelden erg goed. Nu goed je kan op voorhand nooit 100% weten dat je het goed gaat vinden.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#39 Ringu (1998) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4110.jpg?cb=1548668944

Heb de remake jaren geleden eens gezien en vond ik een goede film, dus wilde het origineel ook graag eens bekijken. Hoewel het een tijd geleden is staat me toch bij dat de remake meer indruk op me maakte.

Wellicht wat minder maar verder niets ten nadele van deze Ringu, want vond dit ook een aardig filmpje.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

75 Der Goldene Handschuh (2019) FTV

https://images2.persgroep.net/rcs/ruDrpwVafPASzZMpOsNgI54jwvI/diocontent/150559405/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9

In één woord fantastisch !

Eindelijk kan ik nog eens de volle 9 geven op een film. Dat is toch wel een tijdje geleden. Deze film verdient dat ook gezien het grauwe concept dat op een meesterlijke wijze uitgewerkt wordt. Nu de regisseur Fatih Akin heeft al meermaals met zijn films sterk gescoord bij mij. Denk maar aan de sublieme film Gegen die Wand (2004) en ook de film Auf der anderen Seite (2007). Aus dem Nichts (2017) was wat minder, maar ook nog altijd een film die goed wist te scoren. Bij Der Goldene Handschuh had ik ook weer hoge verwachtingen gezien de goede recensies, het speciale gedurfde concept en natuurlijk de regisseur.

Maar zo sterk had ik deze film nu ook weer niet verwacht. Magistrale uitvoering op gebied van tijdsbeeld, de kansloze onderlaag van de samenleving, de brutaliteit, de lelijke setting van de achterbuurten en het goed opgebouwde verhaal dat op ware feiten is gebaseerd. Zien om te geloven !

De aanwezige muziek zorgt voor een heerlijk onpasselijk sfeertje. De kroeg Der Goldene Handschuch (die dus ook echt bestaat) lijkt alleen maar een troosteloze plaats waar kansloze zielen elkaar ontmoeten en waar dus het hoofdpersonage zijn kans ziet om de oudere vrouwen te proberen te verleiden met schnaps en drank om vervolgens bij zijn thuis hen te vermoorden. Die moorden lijken overigens vooral impulsief ingeblazen door seksuele frustratie en drank. Onder die kansloze zielen zijn er heel wat boeiende karakters die sterk neergezet worden. Maar wat te zeggen van het acteerwerk van het hoofdpersonage Fritz Honka gespeeld door de jonge acteur Jonas Dassler. Dikke pluim voor de mensen die voor de make-up hebben gezorgd. Man man...wat een geweldige performance van deze acteur, zijn gedragingen, manier van lopen, zijn brutaliteit, ... . Je krijgt als kijker een indringend portret van zijn zieke geest in een grauwe, smerige, lelijke wereld. Een intense, bizarre film dat voor mij één drama is gezien het troosteloze milieu en dat door de onpasselijke misdaden van een zieke geest naar horror leidt. 9/10

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ik heb trouwens gister mijn laatste registratie geplaatst. Het wordt weer tijd voor wat andere genres, en zo'n maand horrorfilms kijken vind ik precies goed. Veel plezier nog deze week, en ik blijf het volgen! 59 registraties is 'not too shabby' .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

70. Don't Go in the House (1979) - FTV

https://www.scaredstiffreviews.com/wp-content/uploads/2015/12/dontgointhehouse.jpg

Eigenlijk kan ik mij aansluiten bij de recensie van Collins. Deze film begint erg veelbelovend en die eerste duidelijk in beeld gebrachte kill doet hopen op meer. De kills die er op volgen zie je dus totaal niets van, die moet je blijkbaar maar zelf invullen. Er wordt door middel van flash backs geprobeerd hoe zeer Donnie heeft geleden onder de opvoeding en bijbehorende straffen van zijn moeder. En er zijn zo wel regelmatig scènes die aan Psycho doen denken. Als karakterschets faalt het toch, daarvoor blijft het te oppervlakkig. Neen, deze film had zich beter wat meer gefocust op de kills en hadden deze ook pas later moeten gebeuren. De film lijkt een beetje in de verkeerde volgorde verteld. Het lijkt precies alsof de regisseur eerst de horrorfan wilde warm maken door met een grafisch in beeld gebrachte kill. Dat schept natuurlijk hoge verwachtingen, maar de film kabbelt hierna wat bloedeloos (letterlijk te nemen) verder naar een redelijk goede maar weinig spectaculaire finale.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

103. The Covenant (2017)

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2017/02/The-Covenant-2017-movie-Robert-Conway-4.jpg

Wat een crapfest eerste klas. Robert Conway staat bekend om zijn waardeloze films, maar om eerlijk te zijn: zo slecht als sommige andere van zijn films (ik noem een 'Krampus') was The Covenant nog niet eens.

Ja, het was niet goed en het verhaal slaat nergens op, maar in vergelijking met de rest van zijn oeuvre heeft hij hier toch echt wel iets enigszins degelijks neergezet, voor zijn doen.

Het is een standaard possession verhaaltje, maar een soort van twist op het einde; maar die is te belachelijk voor woorden. Een voldoende is het natuurlijk niet, maar als Conway deze ietwat stijgende lijn doorzet, komt die voldoende er misschien ooit wel nog voor een toekomstig project.

2,5*

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#40 Brightburn (2019) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122541.jpg?cb=1558901514

Fijn filmpje dit, heb me er prima mee vermaakt!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

MovieMind schreef:

#40 Brightburn (2019) - FTV

(afbeelding)

Fijn filmpje dit, heb me er prima mee vermaakt!

Yes, deze is inderdaad best tof. Een keer iets anders .

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#41 Escape Room (2019) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121836.jpg?cb=1572345685

Ingenieus gemaakte kamers maakt het voor mij niet gelijk een goede film.

Hier had ik toch wel iets meer van verwacht maar vond het een behoorlijke tegenvaller.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo nog de laatste 2 "Don't" filmpjes van de slasherlijst.

71. Don't Go in the Woods (1981) - FTV

https://i.ytimg.com/vi/oJ9dkCGTvDQ/maxresdefault.jpg

De acteerprestaties zijn vreselijk en ook het plot is een niemendal. Maar het is wel zo eentje zo slecht dat ie goed wordt. De film heeft een ongelooflijk tempo en een hoge bodycount. De moorden vinden allemaal overdag plaats goed want zo zien we meestal wat er gebeurt (vaak zijn films die zich in het bos afspelen donker gefilmd of bij nacht). Er is voor het lage budget toch redelijk wat gore en het bloed vloeit vrij rijkelijk. Soms wat maffe karakters die we zien passeren. Het is vlot en vermakelijk, verveelt niet. Maar ik denk niet dat ik die nog ooit zou kijken, daarvoor is het toch iets te oppervlakkig.

72. Don't Answer the Phone! (1980) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BY2JmM2RjZTAtODE3MC00ZGMwLTliNjgtZTI1Y2YyNTBiZTI1XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Op zich is het idee wel goed, maar er zijn veel films met een goed idee of uitgangspunt maar die dan op vlak van uitvoering toch niet echt tot hun recht komen. Zo ook deze. De killer is op zich best interessant al blijft zijn werkwijze nu niet echt spectaculair. Het is vooral haastwerk. Zware minpunten zijn de twee inspecteurs die nu niet echt als bekwaam overkomen. Ook de psychologe met haar eigen radioprogramma zou ik nooit om raad vragen, gegarandeerd loopt het dan mis. Dat de onbekwame agenten alsnog de killer kunnen vatten heeft vooral met een dosis geluk en de niet al te slimme werkwijze te maken van de dader door bijvoorbeeld zijn echte naam te gebruiken als fotograaf. De finale was nu ook niet echt geweldig.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

86. Superstition (1982) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21548.jpg?cb=1382657765

Natuurlijk is de film niet helemaal foutloos. Het is zelfs meer een must om te houden van cheesy 80's horrorfilm want het acteerwerk en het verhaal zijn onomwonden lachwekkend. Een landgoed, eigendom van de kerkgemeenschap; een minister en zijn familie betrekken het huis, maar heeft de reputatie dat er bovennatuurlijke krachten aan het werk zijn. Amerikaanse families die verhuizen naar een nieuw huis dat geef natuurlijk probleem! De oorzaak volgens historicus Houghton is een heks die in 1692 werd verdronken in de vijver. Het enige verschil is dat, anders dan in bv de geliefde Spielberg / Hooper spookhuis-productie uit hetzelfde jaar, de familie in deze film het uiteindelijk niet zo goed doet. Een ander opmerkelijk ding is dat de film ons een lange flashback over de geschiedenis van de heks geeft in een vrij laat stadium. Het is dus verre van een geweldige film, maar het is wel campy als de hel! En gelukkig vangen uitstekende scènes van gore en effecten het minder goede elementen op! Ook de score is ondersteund goed en draagt ​​bij aan verschillende spannende scenes. Het is een vermakelijke klein budget horrorfilm uit de vroege jaren '80, waar je van kan genieten vanwege zijn creatieve energie. Eentje voor de liefhebbers!

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

87. Zombie Honeymoon (2004) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26585.jpg?cb=1394555945

Als je een film met als titel ‘Zombie Honeymoon’ kijk, weet je min of meer wel wat hij of zij kan verwachten. Een luchtige film met een mix van zombie-horror, romantiek en komedie. Dat het ook een aardige film is geworden, ook al vertoond de film zo zijn mankementen, was dus een reuze meevaller! Het is een lekkere feel-good wegkijk-film, die met zijn vijfentachtig minuten een korte rit is en waarbij het tempo goed hoog ligt. Uitdieping van de karakters is er niet, maar de liefde voor elkaar was erg vlot en aanstekelijk uitgebeeld! De humor was gelukkig niet overdreven en te nadrukkelijk aanwezig wat ik alleen maar als positief kan ervaren. Wel zijn er een behoorlijk aantal scènes en uitspraken die nog goed voor gegniffel waren. Dat regisseur David Gebroe zichzelf niet al te serieus neemt, blijkt uit een scène in een videotheek waarin The Homeboy (de eerste film van de regisseur) wordt geretourneerd. Een slechte film was dit dus zeker niet maar het wordt ook nergens heel spectaculair. Het is vooral een pakkend aangenaam filmpje dat de moeite waard was!

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

Zo te zien hebben weer drie deelnemers het einddoel deze week bereikt! Proficiat Woland, wendyvortex en morpheus2000

Ik heb goede hoop dat Collins, Hollywood007 en Kondoro0614 het deze week ook halen. Ook voor de andere deelnemers is het niet geheel onmogelijk om de 31 films nog te halen! Hieronder het lijstje met hoe we er nu voor staan!

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/45537760-c992-4e5e-92c3-8b05c239daa3.jpg

01 Shaky 103 films

02 U96 89 films

03 joolstein 87 films

04 Noodless 75 films

05 alexspyforever 72 films

06 IH88 59 films

07 remorz 48 films

08 MovieMind 41 films

09 Woland 32 films

10 wendyvortex en morpheus2000 31 films

11 Collins 28 films

12 Hollywood007 27 films

13 Kondoro0614 24 films

14 ZZ TOP 21 films

15 wibro 22 films

16 Daan258 18 films

17 Baggerman 15 films

18 nathaniel177 11 films

19 dualcia 9 films

20 Shinobi 8 films

21 Valak 4 films

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.