Don't Go in the Woods (1981)

Alternatieve titel: Don't Go in the Woods... Alone!

Horror

geregisseerd door James Bryan
met Jack McClelland, Mary Gail Artz en James Hayden

Vier vrienden trekken samen de bossen in om een weekendje te kamperen. Helaas blijkt er een moordenaar in de bossen rond te dwalen die het heeft gemunt op jonge kampeerders. Een aantal mensen waarschuwen het viertal om weer naar huis te gaan, maar de vrienden zijn vastbesloten om hun vakantie door niemand te laten vergallen.

avatar van wendyvortex
In de herziening!
Eén van de meest invloedrijke films aller tijden....dat is geen officiële status, maar nadat ik via de onvolprezen Veronica Meimaand Filmmaand Friday the 13th en Halloween had gezien was dit de eerste echte slasher geleend uit de videotheek.
Uit de videotheek in Dinxperlo waar alle originele VHS-hoezen vervangen waren door op groen papier afgedrukte kopieën...hetgeen deze videotheek een nogal groenig aanzien gaf.
Anyway, een heel onontdekt genre opende zich na het zien van deze film.
Herkijk valt ook reuze mee: slasher met tempo, stevige bodycount en de gore-scenes spelen zich gewoon overdag af zodat we ook nog enigszins wat zien i.p.v. alles te verdoezelen met onbelichte nachtscenes.
Dit soort films kijk je natuurlijk niet om het ingenieuze plot of de fantastische acteerprestaties.
Enige minpuntje is dat misschien de killer zelf die er eerder belachelijk dan angstaanjagend uitziet, maar ook dat mag de pret nauwelijks drukken.

avatar van dutchtuga
Hilarisch slechte hillbilly slasher die zijn punten haalt met de tenenkrommend slechte soundtrack en het onbegrijpelijke script. Zo slecht dat het mij in ieder geval wel licht heeft vermaakt. Een herziening zal er echter waarschijnlijk nooit van komen.

avatar van Richard_Voorhees
Deze film is zó slecht dat het gewoon weer leuk word.
De gore effects zijn nog best aardig gedaan voor een film met weinig tot geen budget. De moordenaar ziet er zó over-the-top uit dat ik stiekem moest grijnzen iedere keer dat hij in beeld kwam.
Het acteerwerk is best beroerd, maar hier en daar komen er toch een aantal lekker foute typetjes voorbij, zoals de zwaarlijvige redneck sheriff en een niets, maar dan ook écht niets toevoegende man in een rolstoel (toch wel één van de meest random momenten van de film).
De soundtrack is tenenkrommend en de film lijkt wel met een handheld camera opgenomen te zijn (soms kan je de stappen van de cameraman gewoon tellen a.d.h.v. de beweging van de camera).
Dit is zo'n echte "so bad, it's good" film. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zo nu en dan toch erg van genoten heb.

avatar van ChrisM
Deze film is niet best..... alleen in de collectie omdat het jaren 80 slasher is...

avatar van dutchtuga
De herziening is uitstekend bevallen, en dat zag ik echt nergens aankomen. Don't Go in the Woods is overduidelijk een waardeloze film, dat moge duidelijk zijn, maar wordt met zoveel knulligheid gebracht dat het aandoenlijk wordt. De waardeloze editing, belachelijke bad guy die alleen "AAARGGHH" kan roepen en vooral het geluid dat volledig in post-productie is opgenomen maken dit een meer dan vermakelijke zit. Langere recensie:

Clapboy
Cheesy 80's slashertje. Leuk en met liefde gemaakt volgens mij. Ook meer gore dan ik had verwacht.

avatar van VanRippestein
Vermaakt enorm. Op elk vlak steekt de film zo slecht in elkaar dat het erg vermaakt

avatar van alexspyforever
De acteerprestaties zijn vreselijk en ook het plot is een niemendal. Maar het is wel zo eentje zo slecht dat ie goed wordt. De film heeft een ongelooflijk tempo en een hoge bodycount. De moorden vinden allemaal overdag plaats goed want zo zien we meestal wat er gebeurt (vaak zijn films die zich in het bos afspelen donker gefilmd of bij nacht). Er is voor het lage budget toch redelijk wat gore en het bloed vloeit vrij rijkelijk. Soms wat maffe karakters die we zien passeren. Het is vlot en vermakelijk, verveelt niet. Maar ik denk niet dat ik die nog ooit zou kijken, daarvoor is het toch iets te oppervlakkig.