- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
En van harte gefeliciteerd Hollywood007, wat grappig op halloween!
Dank je wel MovieMind 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
nedbed, op MusicMeter zag ik jouw berichten voorbijkomen bij 'laatst geziene films'. Deze challenge lijkt me ook wel wat voor jou. Nu natuurlijk wat laat, maar wellicht voor volgend jaar?
Een meer gepaste datum had niet bestaan Hollywood007. Van harte proficiat nog.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
Een meer gepaste datum had niet bestaan Hollywood007. Van harte proficiat nog.
Dank je wel Shaky! ?
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
67 Halloween at Aunt Ethel's (2019) FTV
Het was mijn eerste film op Halloweenavond en moet er nog een aantal bespreken...
In ieder geval heb ik gelukkig nadien heel wat betere gezien. Deze krijgt 2/10.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
68 Rabid (2019) FTV
American Mary vond ik goed, de rest heb ik niet gezien van de zusjes buiten See No Evil 2 (gemiddelde film).
Deze vond ik wel redelijk, maar de film heeft bij mij het geluk dat ik die niet meer kan vergelijken met het originele. Te lang geleden dat ik die nog gezien heb. En dat maakt dan toch wat uit denk ik. Ik vond de gore op bepaalde momenten toch wel goed en het uitzicht van het hoofdpersonage wel geslaagd. Maar qua verhaal, verloop en spanningskracht allemaal redelijk standaard ingevuld. Gemiddeld. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
69 La Influencia (2019) FTV
https://tldrmoviereviewsblog.files.wordpress.com/2019/10/the-influence-2.jpg
Toch wel een bovengemiddeld doorsnee horrorwerkje ! 
Het aanwezige sfeertje en het lugubere gegeven rond de comateuze moeder is creepy en dat is al een sterk punt in het overvolle genre dat aanwezig is. De uitwerking is best spannend want het gegeven van de heks (haar wraak en geestenverschijningen) wordt toch op een andere manier voorgesteld dat menig andere films in dit subgenre. Voorspelbaar zou ik het ook niet noemen want de film kan naar het einde twee kanten op gaan. Weinig schrikmomenten, maar de suggestieve benadering en sfeer maken veel goed. 7/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
70 Midsommar (2019) FTV
http://www.ruthlessreviews.com/wp-content/uploads/2019/08/midsommar-meta.jpg
Yep...ik ben al fan van Ari Aster
Eerlijk gezegd wist ik niet dat deze film geregisseerd werd door Aster die Hereditary had gemaakt.
Maar tijdens de film had ik hetzelfde gevoel van Hereditary en moest ik aan deze film denken. En wat blijkt ...het is dezelfde regisseur. Wat de film zo krachtig maakt, is de constant aanwezige dreiging in de film....zelfs bij klaar lichte dag. Het hoeft niet donker te worden ( gezien de locatie ook niet verwonderlijk ) om spanningskracht of een duister sfeertje te creëren. De film is onheilspellend en heeft een prachtige setting. Bijzonder sfeervol en sterk camerawerk. Ook de aanwezige muziek draagt een steentje bij om de sfeer nog wat meer onheilspellender te maken. De film weet vooral de suggestieve benadering van horror op te wekken, maar er zitten een paar rake gore scènes in de film. Het acteerwerk van het hoofdpersonage is goed, de andere rollen zijn wat minder. Maar dat heeft dan weer te maken met het gegeven van het verhaal waarin die personages vooral een oppervlakkige uitwerking hebben. Tevens een minpunt van deze film, anders was dit een topper geweest. Een dikke 8/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
71 The Furies (2019) FTV
https://image.tmdb.org/t/p/w1280/1uPcrU7SShbJaj6pz5wA6CmVnze.jpg
Doorsnee horrorfilmpje dat toch weet te verrassen op gebied van gore en uitwerking.
Het verhaal is zo simpel als het maar kan zijn, maar hoe verder het verhaaltje verloopt....hoe interessanter het wordt waarbij het slot qua uitwerking een voltreffer is en naar meer smaakt.
De setting is geslaagd en de killers zien er tof uit. Ook qua gore kom je hier aan je trekken ( bv. de scène met het uitgelepelde oog ). De opzet van het verhaal (6 vrouwen ,beauty's en evenveel mannen beasts waarbij de killers ook op een bepaalde manier kunnen sterven) is leuk bedacht. 6,5/10
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
30. The Babysitter (2017) - MovieMeter.nl - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/888000/888866.jpg?cb=1507961555
Hilarisch en beter dan verwacht.
3,5 *
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10389 stemmen
31. Halloween (2018) - MovieMeter.nl - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119498.jpg?cb=1560411654
En afsluiten met Halloween.
Had er wat meer van verwacht, maar goed. Een prima einde van deze maand.
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
Even voor de zekerheid, alexspyforever: we gaan nog door met de challenge toch? Ik lees een aantal berichten hier van een aantal users die impliceren (of ronduit 'staten') dat het voorbij is. Maar ik meen dat we tot carnaval (11-11) doorgaan?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Even voor de zekerheid, alexspyforever: we gaan nog door met de challenge toch? Ik lees een aantal berichten hier van een aantal users die impliceren (of ronduit 'staten') dat het voorbij is. Maar ik meen dat we tot carnaval (11-11) doorgaan?
Jazeker, 31 oktober is de officïele einddatum omdat het Halloween is, maar je mag nog doorgaan tot 11/11.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
101. Pyewacket (2017) - FTV
https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2018/02/Pyewacket.jpg
Prima film over buitenbeentje Leah dat enkel ellende kent in haar leven. Om dit een plaats te kunnen geven besluit ze zich in het occulte te storten en kan al gauw de werkelijkheid niet langer onderscheiden van haar eigen fantasiewereld waar wanhopig in probeert weg te vluchten. Vader is dood, moeder is in rouw en daardoor aan de verdovende middelen geraakt en de vrienden van Leah zijn een stel loners zonder doel. Kortom: het gaat niet zo goed met Leah. Wat zich vervolgens ontvouwt is een psychologisch drama waarbij Leah steeds verder afglijdt in haar eigen verdriet en pogingen om de ellende om haar heen een plekje te kunnen geven. Helaas pakt ze dit verkeerd aan en wordt ze in haar waanideeën gesteund door haar vrienden (die blij zijn eindelijk eens wat mee te maken) en een doorgeslagen schrijver die blij is zijn waanzin te kunnen delen. De neerwaartse spiraal zet zich door, Leah begint echt te geloven dat demonen bestaan, denkt dat haar moeder er één is en steekt haar moeder levend in brand.
Was de film daar gestopt; dan had ik dit met gemak 4 sterren gegeven. Die afgrijselijke eindscène waarin nog even duidelijk gemaakt moet worden hoe het zat voor het geval mensen het niet gesnapt hebben zorgt voor puntenaftrek. Wat ontzettend jammer dat de makers het gevoel hadden die nonsense de laatste paar zinnen er nog in te moeten proppen.
Als horrorfilm zou ik deze niet aanraden, als psychologisch drama komt de film beter tot zijn recht. 3,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
67. Savage Weekend (1979) - FTV
Tja wat moet ik hier van zeggen? Ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb. Ondanks het naakt heb ik me toch erg verveeld met deze film. Het probleem is dat de film nooit echt op gang komt en teveel focust op de onderlinge relaties van de karakters. Deze personages zijn totaal niet boeiend dus die hele opbouw is gewoon tijdverlies. Als we dan eindelijk bij het slashergedeelte komen hoop je dat het beter wordt, niet dus. Het is allemaal redelijk saai. Als je de dag voordien het erg vlotte A Bay of Blood hebt gekeken dat verschillende jaren eerder is uitgekomen dan is dit natuurlijk huilen met de pet op!
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
15. Haunt (2019)
FTV
Leuk, maar toch iets minder dan verwacht.
Vorige week in de bios gezien. Na heel wat positieve berichten was ik zeer benieuwd naar de film.
Uiteindelijk zeker geen slechte film. De sfeer is erg lekker, de killers zien er gaaf uit, acteerwerk was in orde en het verloopt allemaal redelijk vlot. Toch had ik meer verwacht van het verhaal en vooral van de gore. Dat vele doen zeggen dat de film best bloederig is vond ik dit ontzettend tegenvallen. Juist dit vond ik dus erg jammer en daardoor misschien iets minder dan verwacht. Het is niet echt iets wat we nog niet eerder hebben gezien, allemaal vrij standaard. Toch een leuke film om in de maand oktober te kijken.
3,0*
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
16. Ruin Me (2017)
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115130.jpg?cb=1503220452
Mwah, Mwah.
Allemaal vrij simpeltjes. Ondanks de redelijk korte speelduur wist het mij niet altijd even goed te vermaken.
Tegen het eind aan een kleine twist maar verder was het allemaal vrij standaard.
Een film die ik snel zal vergeten.
Kleine 2,5*
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124722.jpg?cb=1565536889
Het had heel veel beter kunnen zijn.
Jammer dat de film nogal braafjes is. Wat grover en meer gore zou de film gelijk een stuk beter doen.
Zowel op het gebied van horror als comedy was het niet voldoende. De 80 min voelde ook zeker wel wat langer aan.
2,0*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#36 Les 7 Jours du Talion (2010) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/63000/63344.jpg?cb=1371707963
Zeven dagen van vergelding! Aardig Canadees wraakfilmpje, maar vond dat ie niet helemaal los ging in die zeven dagen. Dat was als ik me nog goed herinner bij Daddy's Little Girl (2012) (vergelijkbaar) beter.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
18. Dark Ride (2006)
RW
https://www.moviemeter.nl/images/cover/36000/36015.jpg?cb=1388428118
Na heel wat jaartjes weer herzien maar dit had ik beter niet kunnen doen 
Het is gewoon allemaal erg bedroefd. Tot de laatste 15 min gebeurd er nauwelijks wat. 
Enige wat geinig was is dat Jamie-Lynn DiScala hier in speelt. Vorige week The Sopranos afgekeken dus dat was toevallig.
1,0*
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
De 31 films niet gehaald omdat ik het de laatste tijd veel en veel te druk had. Ik blijf uiteraard wel naar horrorfilms kijken maar er zit wel veel bagger tussen. The Eyes of My Mother (2016) (4,0*) is zonder meer de beste horrorfilm die ik in de maand oktober gezien heb.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De 31 films niet gehaald omdat ik het de laatste tijd veel en veel te druk had. Ik blijf uiteraard wel naar horrorfilms kijken maar er zit wel veel bagger tussen. The Eyes of My Mother (2016) (4,0*) is zonder meer de beste horrorfilm die ik in de maand oktober gezien heb.
Nogmaals we gaan door tot 11/11 dus je kan die 31 nog altijd halen...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
68. Prom Night (1980) - FTV
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/7182vE6bLgL._SY445_.jpg
Ik zie regelmatig mensen vergelijkingen maken met Halloween. Maar buiten dat beide films slashers zijn en Jamie Lee Curtis in een van de hoofdrollen zie ik geen overeenkomsten. Sterker nog Prom Night heeft een veel beter verhaa en uitgangspunt dan Halloween, een veel leukere uitvoering en vooral een geloofwaardigere killer die niet over superkrachten beschikt. Halloween mag dan nog het summum zijn voor velen, hoe meer slashers ik zie hoe meer ik begin te denken dat de Carpenter film eigenlijk een toonbeeld is van hoe het eigenlijk niet moet. Toch zijn er minpunten want na een leuk begin wanneer de protagonisten nog kinderen zijn is het lang wachten voor het slashergedeelte begint (na een uur of zo). Het slashen zelf is dan niet erg origineel maar wel fijn. Ik zie de vergelijking met Carrie passeren omwille van het eindbal maar daar stopt de vergelijking ook weer. Sterk einde wel, al zijn er nogal een aantal dingen die niet echt geloofwaardig zijn in de onderlinge vriendschappen gezien het incident aan het begin van de film.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
22 - Crawl (2019) - FTV
Met vrij lage verwachtingen deze film in gerold. Het bioscoopbezoek heb ik aan mij voorbij laten gaan en ik heb hem maar binnen gehaald om vanuit mijn eigen bank er eens te voor gaan zitten. En zoals verwacht is het niks bijzonders, een film zoals duizenden. De mensheid die geterroriseerd word door meerdere dieren en moeten overleven. En dan kunnen we al vele titels uit de kast trekken die een soort gelijk concept voeren met ook grote namen als een ‘Jaws’. Maar dit keer is het toch anders, en is het voor mij de eerste keer dat ik een film zie met krokodillen in de hoofdrol. Ik heb er al velen gehad: haaien, slangen, spinnen, wolven, beren en piranha's maar krokodillen stond nog niet echt in die lijst.
https://trailers.apple.com/trailers/paramount/crawl/images/thumbnail_29090.jpg
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
72 The Hexecutioners (2015) FTV
https://neulioneuosn-a.akamaihd.net/u/osn/wavo/thumbs/2019/07/08/17086_dl.jpg
Het verhaal is intrigerend omdat het degelijke opzet heeft en snel afdaalt naar de duisternis met goed acteerwerk door de hele cast in een zeer sfeervolle visuele omgeving. Euthanasie is gelegaliseerd en twee aantrekkelijke vrouwen ( weliswaar tegenpolen ) die dit werk uitvoeren, hebben een baan toegewezen gekregen in een groot griezelig landhuis. Malison heeft wel een nare ervaring voordien opgelopen en moet nu met ervaren collega Olivia werken. Het griezelige landhuis en de eigenaren zijn betrokken geweest bij een soort doodcultus en het wordt allemaal heel raar en moeilijk te volgen. De enge keeper, Edgar (Tim Burd), die de vrouwen instrueert dat de dood moet worden uitgevoerd volgens een strikt ritueel. Helaas wanneer het ritueel zich volstrekt , wordt het verhaal wel heel erg vaag en moeilijk te volgen. Het laatste kwartier slaat nergens op. 4/10
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
23 - Starry Eyes (2014) - FTV
Een hele apparte film waar ik maar weinig mee kon. De film lag me gewoon niet en ik vond het boven al helemaal niet zo interessant. De film begon wel aardig, de auditie was al vrij snel en een kennismaking met de omgeving was er, maar niet heel erg overtuigend. Na de auditie kakt de film ontzettend zwaar in en neemt de drama de hand, het psychologische gedeelte was dit vooral waar de film langzaam ging lopen
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2014/11/Screen-Shot-2014-11-14-at-9.32.52-AM.jpg
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#37 Dead & Buried (1981) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7125.jpg?cb=1381047153
Toch wel verbaast dat deze film zo weinig stemmen heeft, vond het een beetje zo'n twilight zone verhaal.
Oke het was redelijk voorspelbaar en komt wat afgezaagd over, maar vond het geen onaardig filmpje.
Stond al een tijdje op de kijklijst en al met al toch leuk om gezien te hebben en eindelijk af te vinken.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
24 - Halloween: The Curse of Michael Myers (1995) - FTV
Het leukste om te doen tijdens Halloween avond is wel een ‘Halloween’ film kijken. Nu moest ik nog een paar films uit de franchise kijken dus deze films bewaar ik specifiek voor (en je raadt het al) halloweenavond. Het zesde deel was de volgende in de reeks maar de reeks raakt op. De reeks legt nu niet meer de nadruk op die ene moordenaar maar hij blijkt te werken met een hele organisatie, ik was niet echt fan van dat hele sekte gebeuren, het was niet echt mijn ding. Ik vind de moord stukken leuk maar het is allemaal erg slapjes. Zo word de film vrij makkelijk weggedrukt, word nergens te lang allen is ook nergens echt heel interessant verder. Leuk om Myers weer aan het werk te zien, daar hangt toch wel echt een kaartje aan maar voor de rest is deze film maar weer zo’n vervolg waar we eigenlijk weinig mee kunnen. Leuke zit voor Halloween, niks bijzonders.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.