Midsommar (2019)

Drama / Horror
147 minuten / 171 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ari Aster
met Florence Pugh, Jack Reynor en Will Poulter

Christian is uitgekeken op zijn relatie met Dani. Zijn vrienden stimuleren hem om het uit te maken, maar dan gooit een tragisch incident roet in het eten. Als Christian en zijn vrienden vervolgens afreizen naar een afgelegen gemeenschap in Zweden om daar de zomer door te brengen, voelen ze zich genoodzaakt om Dani mee te vragen. Eenmaal in Zweden, raakt de groep betrokken bij rituele praktijken die voor hen totaal onbegrijpelijk zijn.

• vanaf vrijdag 29 november te koop op dvd en blu-ray

avatar van notsub
Als je snel door de beelden gaat lijkt Midsommar op een gezellig hippie festival. De werkelijkheid is echter anders. In schril contrast met de blije kleuren zit er gitzwarte duisternis in een sekte-achtige omgeving opgesloten. Zo af en toe komt daar een glimp van in beeld, maar het beklemmende gevoel dat er iets niet pluis is in de mooie landschappen, is al duidelijk. Het verhaal ontvouwt zich vervolgens vrij langzaam, maar de mysterieuze ontwikkelingen blijven maar komen. Naar het einde toe wordt de film steeds intenser en laat uiteindelijk een heel goede indruk achter.

avatar van Basto

Had toch Bad Timing (1980) wel verwacht. Met stip op 1.

avatar van de grunt
Basto schreef:
Had toch Bad Timing (1980) wel verwacht. Met stip op 1.

Geen Rambo ?

avatar van Basto
de grunt schreef:

Geen Rambo ?

Van waar je obsessie met mijn waardering voor dat old school actie meesterwerk? Je post m nu al voorde 4e keer. En iedere keer als ik m na lees, denk ik: goed verhaal!