Midsommar (2019)

Drama / Horror

geregisseerd door Ari Aster
met Florence Pugh, Will Poulter en Jack Reynor

Dani trekt met haar vriend Christian naar een afgelegen dorp in Zweden. Tijdens hun verblijf komen ze tot de ontdekking dat de bewoners deelnemen aan een reeks bizarre en seizoensgebonden tradities. De recente dood van de ouders van een van de twee protagonisten werpt een donkere schaduw op de gebeurtenissen en zorgt voor een duister voorgevoel bij hun kind.

• Vanaf 25 juli in de bioscoop

avatar van Valak
In Film > Nieuws > Nieuwe horrorfilm van Ari Aster (Hereditary) in de maak:

Weer geproduceerd en gefinancierd door A24, een "Scandinavische folk-horror", die binnenkort zal beginnen met filmen in Hongarije.

Jack Reynor, Will Poulter to Lead Hereditary Director's Next Film | Collider

Cast Announced for 'Hereditary' Director Ari Aster's Next Project, a Pagan Cult Horror Film - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Vanaf 8 augustus in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van remorz
Ik mag toch hopen dat de lieflijke poster een schril contrast met de inhoud onderhoudt. Verder méér dan benieuwd wat er nog meer uit de koker van Aster gaat komen.

avatar van Bob Gray
Can't wait!

Hereditary was echt heel erg goed.

Ja, dit heeft veel om behoorlijk goed te worden.

avatar van Cikx
Prachtige poster.
Heel veel zin in!

avatar van Shadowed
Mooie poster, kijken wat Aster nu weer gaat uitspoken.

avatar van Cikx
Ondanks de Tarantino en Scorsese zou dit zomaar eens mijn film van het jaar kunnen worden.

avatar van John Milton
Oeh zo'n zin in.

Ook erg fan van Pugh geworden dit jaar. Miss Milton nog meer dan ik, trouwens.

avatar van _Vinck_
Ari Aster is één van de regisseurs waar ik het meeste vertrouwen in heb en naar wiens werk ik het meest benieuwd ben, met dank aan het fenomenale en ijzingwekkende 'Hereditary'. Hier heb ik enorm veel zin in!

avatar van Macmanus
Wel beetje jammer dat het weer zo een wicker man achtig verhaaltje heeft is toch wel een cliche aan het zijn in het genre. Maar hopelijk weet Aster het origineler te verpakken...

avatar van _Vinck_
Macmanus schreef:

Een horrorfilm met dit kleurenpalet op klaarlichte dag lijkt me net een heel leuk en origineel concept!

avatar van Bob Gray
Macmanus schreef:

Uiteindelijk was Hereditary ook niets anders dan een evil cult / demon horror. Daar wist Aster wat mij betreft erg veel uit te halen. Daarom juist zoveel vertrouwen in deze .

avatar van Graaf Machine
Macmanus schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik vanmiddag de trailer in de bioscoop zag. Maar mijn volgende gedachte was "The Wicker Man" (het origineel uit de jaren zeventig dan) is dermate goed dat ik niet rouwig ben als deze film dat niveau gaat benaderen of evenaren.

Hereditary vond ik persoonlijk niet heel goed, maar potentie heeft Ari Aster zeker wel.

avatar van John Milton
Ari Aster's 'Midsommar' Moves Up from August to July Release! - Bloody Disgusting

Dat zal vermoedelijk geen enkel effect hebben op de releasedatum hier, of wel?

Ik neem aan dat Dutch Filmworks dat zelf mag bepalen, nu ze de distributierechten hebben gekocht?

avatar van Shadowed
Vind deze poster veel minder mooi eigenlijk.

12+?

Ik hoop het niet eigenlijk.

De kijkwijzer is inmiddels weer verwijderd door de distributeur.
Ik wou 'm even handmatig weghalen maar dat lukte niet. Daar wordt nog naar gekeken.

avatar van Basto
140 minuten, man, man, man. Kunnen ze dit soort verhaaltjes niet meer in 90 minuten vertellen? Zijn vorige was ook al zeker 20 min te lang.

kappeuter schreef:
De kijkwijzer is inmiddels weer verwijderd door de distributeur.

Ik schrok er alleen van. Ik heb uit nieuwsgierigheid even op de "view content advisory" sectie van IMDb gekeken en daar stonden behoorlijk gruwelijke dingen tussen. Het script staat online, en daar komen die gruwelijkheden dan ook vandaan.

Possible rating: Rated R for disturbing images, some gruesome violence, sexuality/graphic nudity, drug use, and language.

Echte kijkwijzer is nu bekend, en dat is toch wel een grove 16+

avatar van 3 2 1 cut
Zo zo, een horror verhaal hangen aan zo’n mooie feest.. De voorganger Hereditary was zeker een bijzondere film waar ik het einde zeer verfrissend vond. Je komt steeds meer van dat soort switches tegen zoals in het machtige Suspiria (2018) waar ook de nadruk wordt gelegd op de zwarte ziel van de vrouw (alleen in Suspiria ietwat heftiger en erotischer). Hier lijkt dat ook te gebeuren.

De trailer van deze film belooft veel en dat Will Poulter mee doet is zeker interessant. Ben benieuwd !!