Ruin Me (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Preston DeFrancis
met Marcienne Dwyer, Matt Dellapina en Chris Hill

Zes personen die elkaar niet kennen geven zich op om een slasher-film na te spelen. De groep wordt naar een bos gebracht. Alexandra is het enige groepslid dat nog nooit een slasher-film gezien heeft. De problemen beginnen wanneer er maniak met een mes verschijnt. Terwijl de lichamen zich opstapelen, is het aan Alexandra de identiteit van de maniak te achterhalen en te overleven.

belabberd, niet meer aan toe te voegen.

avatar van joolstein
De film valt onder de slasher-films, maar voegt enkele creatieve wendingen toe waardoor het zichzelf enigszins onderscheid van de gebruikelijke slashers-elementen. Samen met een groep onbekende nemen een jonge vrouw genaamd Alex en haar vriend Nathan deel aan een horrorfilm-spel genaamd Slasher Sleepout. Het is voor horror-fans “De Ultieme Horror film Beleving” en is een combinatie van kampeer-trip, haunted house en escape room. Dit brengt hen naar een bos waar ze zowel elkaar moeten beconcurreren als ook een onbekende aanvaller moeten zien te overleven. Wat er zich dan afspeelt laat zich natuurlijk raden! Zodra de film dan ook begint lijkt het alsof je te maken heb met een copycat van de 80's/90's slashers. Maar laat je niet voor de gek houden want de film biedt een aantal interessante wendingen en houd je hiermee tot het einde in spanning. En doordat de cast relatief onbekend is, is het ook vrij lastig om te raden wie de volgende zal zijn. De laatste plotwending is het enige van de film waar ik (nog) niet helemaal zeker van ben of dit wel een goede toevoeging was. Het zorgt voor een geweldige slotscène maar geeft ook gevoel van mosterd na de maaltijd. Regisseur Preston DeFrancis heeft vier korte films gemaakt en dit is dan ook zijn speelfilmdebuut. Ik ben onder de indruk en zeker benieuwd naar wat hij nog meer gaat brengen!

avatar van Daan258
Mwah, Mwah.

Allemaal vrij simpeltjes. Ondanks de redelijk korte speelduur wist het mij niet altijd even goed te vermaken.
Tegen het eind aan een kleine twist maar verder was het allemaal vrij standaard.

Een film die ik snel zal vergeten.

Kleine 2,5*

avatar van umbra
Zeker niet denderend, maar ook niet super slecht. Film verveelde mij op verscheidene momenten echt wel en dan is een "slasher" toch niet echt geslaagd. Voelde de spanning gewoon té weinig en de mini twist op het einde kan het echt niet goedmaken.