• 8.296.204 stemmen

Geregisseerd door: Patrick Vollrath

Met onder meer: Joseph Gordon-Levitt, Aylin Tezel en Aurélie Thépaut

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot 7500

"The distress code is only the beginning."

'7500' volgt een copiloot, Tobias Ellis genaamd, die aan boord is van een vliegtuig dat vanuit Berlijn onderweg is naar Parijs. Tijdens de vlucht wordt het vliegtuig gekaapt door terroristen. Tobias moet er alles aan zien te doen om de kapers te overmeesteren en de veiligheid van de passagiers te garanderen.

imageimageimageimageimage

avatar van Egulio

Egulio

Goede en spannende film!

avatar van james_cameron

james_cameron

Joseph Gordon-Levitt hebben we een paar jaar niet meer in films gezien; met deze onopvallende maar redelijk spannende thriller keert hij voorzichtig terug. Het meest opvallende aspect aan deze film over een gekaapt vliegtuig is dat het verhaal zich vrijwel volledig in de cockpit afspeelt. Dat doet een tour-de-force rol van Gordon-Levitt vermoeden, maar hij speelt continu eigenlijk vrij ingetogen en bedeesd. De eenzijdige plaats van handeling resulteert gelukkig niet in een saaie film; de spanning wordt knap gehandhaafd en visueel steekt het allemaal vakkundig in elkaar. Echt bijzonder wil het echter niet worden, waardoor de film uiteindelijk toch een beetje tegenvalt.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige thriller. Het verhaal is beperkt en de ruimte waarin het zich afspeelt ook. Toch weet Vollrath er een boeiend geheel van te maken. Vanaf het begin weet de film te boeien en verveelt geen moment. Er zitten redelijk wat spannende momenten in. Gordon-Levitt draagt zeker een steentje bij aan het niveau van de film door een sterke rol neer te zetten. Met een beperkt budget, toch een sterke film. 3.5

scorsese

Goeie film over een passagiersvlucht van Berlijn naar Parijs die gekaapt wordt door terroristen. Het plot stelt niet veel voor, maar de uitvoering werkt prima hier. De film speelt zich namelijk geheel af in de cockpit. Hierdoor blijft het gissen wat er zich in en om het vliegtuig afspeelt en wordt de spanning de gehele speelduur goed vastgehouden.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Lang geleden dat ik zó geboeid was door een film én dat ik tegelijk heel erg graag wilde dat het stopte. Mán wat intens. Ik ben sowieso al geen fan van vliegen maar ik vond de spanning hier zo goed opgebouwd dat het soms bijna onverdraaglijk werd.

Gordon-Levitt vond ik altijd al leuk maar wat hij hier neerzet is absoluut fenomenaal. Enorme verrassing dit. Goeie rollen ook trouwens van de terroristen - hoe groot of hoe klein hun rollen ook zijn, elk van hun heeft een aanwezigheid op het scherm die er niet om liegt. Aan mijn vriendin vroeg ik: 'Hoe krijgen ze het weer bij elkaar gacast?!'

Waanzinnig goed.

avatar van coumi

coumi

Een thriller die doet wat hij moet doen, bovengemiddeld. Vernieuwend is het niet, kan me niet aan de indruk onttrekken dat het kunstje is afgekeken van het helaas wel waargebeurde United 93. Ook hier dezelfde intense cameravoering, zoveel mogelijk geconcentreerd op één locatie en de indruk wekkend dat het allemaal in real time is. Gordon-Levitt oogt eigenlijk te jong voor een piloot maar dat is een detail wat er eigenlijk niet toe doet(idem het gegeven trouwens dat zijn personage zich emotioneel opmerkelijk snel herstelt van de gruwelijke moord op zijn vriendin). De beklemmende sfeer is de belangrijkste pijler van deze akelig realistisch aanvoelende stijloefening, prima visitekaartje voor regisseur Vollrath. Eigenlijk een wat depressief makende thriller, die toch opwindend aanvoelt, heel tricky.

avatar van Macmanus

Macmanus

Springt er niet uit.

De eerste 40 minuten zijn best spannend. Het is gelijk duidelijk wat de film wil en de spanning is best hoog in die tijd. Maar als kijker denk je al snel gaat dit 90 minuten spannend blijven. Het antwoord is helaas nee. Want eigenlijk verliest de film al zijn stakes als zijn vrouw is gedood. Daarna volgen wat gezochte plotpoints om het verhaal verder te helpen. Het is vooral daar waar de film minder echt aanvoelt en daardoor ook veel van zijn spanning verliest. Wat uiteindelijk rest is een wat flauwe climax waarbij de film probeert een gezicht te geven aan de terrorist, maar het blijft net al veel aan de film wat hangen in een idee ipv een sterke uitwerking.

Gorden-Levitt en Muslu doen hun best maar ook zij kunnen het niet naar een echt hoger niveau trekken.

2.5 sterren.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Eindelijk weer eens een film met Joseph Gordon-Levitt in de hoofdrol, een acteur die ik graag mag zien. Ook hier is hij zeer geloofwaardig als co-piloot die leiding moet nemen van een gegijzeld toestel.

Kundig gemaakte thriller die enkel in de Cock pit afspeelt, maar ook wel wat voorspelbaar om echt te beklijven.

avatar van derk89

derk89

Spannende film!

Misschien wat voorspelbaar, maar dat maakte me voor deze film niks uit.

avatar van umbra

umbra

Tsjaa, al bij al vrij saai, had wat meer pit en spanning verwacht. Ook omdat je het einde al kent bij zulke films, moet de aanloop naar, toch boeiend zijn en dat was het té weinig, zeg maar buiten wat opflakkeringen niet en dan zit je al snel naar iets heel gewoontjes en middelmatig te kijken.

avatar van 2dehans

2dehans

Trailer niet gekeken maar vanaf begin voel je dat op x moment men de cockpit in wil. Totdat moment voelde ik toch een beklemmend gevoel... iets als “het zal je gebeuren als piloot/ passagier”

Maar nadat moment viel voor mij de spanning weg en was het redelijk voorspelbaar.
nadat de eerste passagier voor de camera werd vermoord was het wachten op z’n vrouw. Tralala daar stond ze en de deur bleef dicht

Film had van mij met 60 min speeltijd meer dan voldaan.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Als piloot zou ik deze film mijden als de pest . De agressie en woede van de terroristen waren voelbaar .

Wat je aversie naar de ideologie zeer groot maakt .

En je hoopt op een goede afloop , wat het een spannende zit maakt .

Levit doet het ook goed . Die man stelt zelden teleur .

Wat ook erg knap is , is dat het bijna in zijn geheel op een kleine locatie afspeelt .

Dat werkt claustrofobisch .

avatar van mcdaktari

mcdaktari

BlueJudaskiss schreef:

Waanzinnig goed.

Goh, je maakt me echt nieuwsgierig, dadelijk maar eens kijken dan

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Echt een hele aardige film dit. Ik had 'm al regelmatig zien staan op prime maar niet gekeken totdat ik die recensies hier las. Goed spannend verhaal en goed geacteerd, verder geen spectaculaire special effecten maar gewoon een goed verhaal en goed uitgewerkt. Zo zie ik ze graag.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1909 stemmen

Vooral een erg sterke eerste 50 minuten van de film. De spanning wordt goed opgebouwd en Gordon-Levitt doet het prima in de hoofdrol. Helaas vond ik de laatste 30-35 minuten best wel saai en de spanning ebt langzaam weg. Ook is het jammer dat er weinig geweld expliciet in beeld komt, dat mag je toch wel enigszins verwachten in een Actie/Thriller/Drama. Blijft over een behoorlijk degelijke film die met net wat meer lef en pit een stuk beter had kunnen zijn.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Redelijk goede en spannende film.

avatar van boemboem27

boemboem27

Behoorlijk goede en spannende film die zich op enkele minuten na zich vooral in de cockpit afspeeld.

Voor mij een onbekende cast ,maar is zeker het bekijken waard.