Anna and the Apocalypse (2017)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Muziek

geregisseerd door John McPhail
met Ella Hunt, Malcolm Cumming en Sarah Swire

Wanneer het slaperige stadje Little Haven tijdens Kerstmis belaagd wordt door een zombie-plaag, moeten Anna met haar schoolvrienden vechten, zingen en dansen om de horde ondoden te overleven. Ze proberen naar de middelbare school aan de andere kant van het dorp te vluchten, waar ze veilig zullen zijn. Al gauw ontdekken ze dat een tiener zijn net zo lastig is als overleven, zelf als het einde van de wereld nabij is.

avatar van BlueJudaskiss
Onderhond schreef:

De film mist gewoon een beetje pit. Wat explicietere horror, wat duisterdere humor, wat gemenere liedjes ... het had het allemaal nog een stuk beter gemaakt. Anderzijds is het ook lastig om echt negatief te zijn over deze film, daarvoor is het wel aanstekelijk genoeg en met voldoende liefde in elkaar gestoken. Maar het had best wat meer mogen zijn.

Dit verwoordt heel erg goed het gevoel wat ik bij deze film had. Maar ja, het verrassingselement, de ontzettend leuke liedjes en toch het concept is bij elkaar al snel genoeg voor een (halve) punt extra...

avatar van John Milton
Leuk miesje

avatar van arno74
Leuk. Stond al een tijdje op mijn kijklijst en dit is toch wel een fijne film. Lekker luchtig, grappig en met leuke liedjes. Toch wel fijn en origineel zo'n combinatie tussen horror, schoolmusical en komedie. Het stelt eigenlijk nergens teleur, de humor is niet echt flauw en de film neemt zichzelf niet te serieus, de horror is wel fijn met échte zombies i.p.v. wedstrijdrenners, en ook de liedjes zijn best fijn. Af en toe ook lekker fout op een leuke manier (zoals die gebreide kersttrui van een van de personages). En het is geen doorsnee slasher waarvan je al mijlenver ziet aankomen wie het overleeft en wie niet. Halve ster extra voor de originele draai aan het genre. 4*

avatar van Ajax&Litmanen1
De trailer was leuker dan de film. Ik hoopte toch stiekem dat dit allemaal wat grappiger en meer bizar zou zijn, een beetje in de stijl van het fantastische Shaun of the dead. Maar het eindresultaat voelt een beetje als vlees noch vis aan. Net niet geestig genoeg, net niet over de top genoeg. En de liedjes tussendoor waren vermakelijk, maar ook niet briljant. Het eindresultaat is wel ruim voldoende, maar dit had veel leuker kunnen zijn.

Aardige film waarin een klein stadje tijdens kerstmis belaagd wordt door zombies. Een bijzondere mix van genres en in die hoedanigheid is deze film best origineel te noemen. Het verhaal en de personages stellen echter niet veel voor. Maar over het geheel is het allemaal wel vermakelijk en ook de liedjes liggen gemakkelijk in het gehoor.