Savage Weekend (1979)

Alternatieve titel: The Upstate Murders

Horror

geregisseerd door David Paulsen
met Christopher Allport, Jim Doerr en David Gale

Een aantal stadsbewoners gaat weg voor een weekend om ergens de bouw van een nieuwe boot te bezichtigen. Ze worden echter gestalkt door een gemaskerde man. Wanneer er een aantal gruwelijke moorden zijn gepleegd, verdenken ze een bizarre klusjesman, maar is hij wel de dader?

avatar van Mac Hammer Fan
Voor wat ik van info gevonden heb is dit een obscure maar totaal waardeloze slasher-prent uit het einde van de jaren zeventig en bezit deze brok exploitation zeker niet de kwaliteiten die de relatief hoge IMDb score doen vermoeden. Een echt plot ontbreekt en de vertolkingen zijn barslecht.

avatar van Martin Van K
Best een aangename slasher met een paar leuke momenten, maar de film laat een aantal kansen onbenut liggen ( het meisje op de cirkelzaag kon een prachtig gore-moment opleveren, maar wordt dan weer niet uitgewerkt/in beeld gebracht). Eveneens storend was de microfoon die constant in beeld kwam.

avatar van movie acteurs
YouTube - Savage Weekend

Ben een liefhebber van dit soort horror filmpjes. Vond hier alleen niet veel aan. Acteurs waren gewoon saai en het mocht ook sommige scene's wel wat leuker uitgebreid zijn. Krijgt nog een klein puntje erbij voor het goede, bloederige gevecht op het einde. Voor de rest heb ik met deze niet zo veel mee. 2,0.

avatar van perceived
Plot moet je er zowat zelf bij verzinnen, maar het sfeertje en soundtrack "sleepten" me hier gemakkelijk doorheen. Nostalgische meuk!

avatar van ChrisM
Obscuur slasher werkje met veel softcore P... uit 76 in 1080P ge-released door Cannon Films in 79

avatar van alexspyforever
Tja wat moet ik hier van zeggen? Ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb. Ondanks het naakt heb ik me toch erg verveeld met deze film. Het probleem is dat de film nooit echt op gang komt en teveel focust op de onderlinge relaties van de karakters. Deze personages zijn totaal niet boeiend dus die hele opbouw is gewoon tijdverlies. Als we dan eindelijk bij het slashergedeelte komen hoop je dat het beter wordt, niet dus. Het is allemaal redelijk saai. Als je de dag voordien het erg vlotte A Bay of Blood hebt gekeken dat verschillende jaren eerder is uitgekomen dan is dit natuurlijk huilen met de pet op!

avatar van Noodless
Chaotische horrorfilm waarbij je op het einde je de vraag stelt van naar wat heb ik nu eigenlijk gekeken. De kills zijn soft en vaak is er niet veel te zien. Het verhaal stelt niks voor en de uitwerking van de slotscène is zwak. 3/10