• 8.524.752 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: Craig Singer

Met onder meer: Patrick Renna

Plot Dark Ride

"The Last Ride You'll Ever Take..."

Een groepje studenten stopt na een road trip bij een verlaten amusementspark. Wat ze achteraf beter niet hadden kunnen doen. Al gauw bevinden ze zich in een levensgevaarlijke situatie wanneer ze achtervolgd worden door een mysterieuze psychopaat.

imageimageimageimage

avatar van Spetie

Spetie

Een erg leuke dvd-hoes, dat moet gezegd worden.

Helaas is de film zelf stukken minder, maar dat was op zich ook wel te verwachten. Het begin is inderdaad wel leuk, maar daarmee hebben we het hoogtepunt van de film gelijk al gehad.
Wat volgt is een film met irritante tieners, waarvan de een nog onnozeler is dan de andere.

De locatie op zich is best aardig, maar toch wordt er te weinig mee gedaan en had er mijns inziens veel meer spanning gecreëerd kunnen worden. Daar slaagt de film nu niet in. Het verloop is verder redelijk voorspelbaar en hoewel het laatste halfuurtje dan wel weer redelijk is, is de twist op het einde echt om te janken zo slecht.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Nou ben ik egt niet van de horror films ik vindt ze meestal eng, maar ik wou deze toch even kijke, ik viel zo wat in slaap (ook was wel erg moe ook) Verhaal is erg slaap en en voorspel baar, de cast probeert hun best met acteeren maar komt niet egt goed over.Veder om een verhaal kort te maken, simpel verhaal zonder spanning. 1,0*

avatar van Leip079

Leip079

Slecht camerawerk, wel wat leuke momentjes, maar voorderest ook een onduidelijk verhaal

2* voor de moeite

avatar van Vascago

Vascago

Knap waardeloos, ondanks 1 of 2 leuke moorden. Helaas is de hele film verder dodelijk saai en dan begint het acteerwerk toch wel op de zenuwen te werken. Twist aan het eind zag je al van mijlenver aankomen en was toch nog onwijs slecht gebracht. De sfeer kon me ook niet bekoren, evenals de soundtrack.

Als ze er wat meer een 80's gevoel aan hadden gegeven, met muziek en aankleding uit die tijd, en als de moorden beter verdeeld waren geweest dan had het wel wat kunnen worden.

Nu was het bagger.

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Ik hou van horror films, en de omschrijving van Dark Ride sprak me dan ook erg aan.

Helaas blijkt een leuke omschrijving en aantrekkelijke hoes niet altijd garant te staan voor een goeie film, zo bleek..

Dit is gewoon een saaie film die ik niemand aanraad. Het was nooit spannend, heel voorspelbaar en de weinige leuke scenes konden de film niet redden. De acteurs waren stuk voor stuk onbekenden die voorlopig geen oscar zullen winnen voor hun acteerprestaties.

Laten liggen deze film!

1 ster

avatar van night rider

night rider

vanavond op rtl 8....ik ga hem uit verveling maar is kijken,de trailer beloofde niet echt veel maar ja,tis zondagavond!!

avatar van b00ts

b00ts

Echt neppe shit...... brrrrrrrrr. Drie keer niks. Dat dit gemiddeld nog boven de 2 uit kan komen.

avatar van Lennert

Lennert

Hmmm, ik zie wat ze geprobeerd hebben en moet toegeven dat de film bij vlagen best sfeervol was, maar uiteindelijk is het gemis aan een echt angstaanjagende moordenaar en het feit dat de jankende tieners gewoon erg vervelend klinken, toch genoeg om de film geen voldoende te geven. Waar men wel meer aandacht aan heeft besteed in vergelijking met het gros van de slechte tienerhorrorfilms is de personages zelf die ruim voldoende introductietijd krijgen. Ook de omgeving van een spookhuis is best interessant, al is het jammere hierbij wel dat het overduidelijk is dat zowel de kermisattractie als de daadwerkelijke moorden gewoon bestaan uit matige make-up effecten.

Echt griezelig is de film niet, maar af en toe is de belichting goed en ziet het er allemaal behoorlijk uit. Zelfs de dialogen zijn best aardig af en toe. Jammer dat de film in het horrordepartement gewoon zwaar teleurstelt en een plotwending heeft die behoorlijk stompzinnig is. Toch, het kan zoveel erger.

avatar van The_CrY

The_CrY

Dieptrieste cliché horrorfilm met cliché setup. Ik bedoel, een horrorfilm over een spookhuis? Kom op, zeg. Verder zijn de personages oppervlakkig en saai en ik viel bijna in slaap.

avatar van night rider

night rider

vreemd,ik was in slaap gevallen....nu heb ik toch wat gemist.....of niet dus

avatar van Daan258

Daan258

onwijs slechte film en saaie film.

Niet kijken zonde van je tijd.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Waarom denk ik toch steeds weer dat het bekijken van derderangs horrorfilms op commerciële omroepen enig cinematografisch genot gaat opleveren?

Deze ook niet, al vond ik het spookhuis zelf best okay.

Jammer alleen dat het puber-slachtvee hier van wel een zo bedroevend niveau is...dat hippie-meisje, die bolle jongen achter het stuur...hoogstens kon ik nog een beetje meeleven met de filmweetjes rondstrooiende nerd: you didn't see Midnight Cowboy??!!

In ieder geval 2 coole kills...al is dat een wat magere score op anderhalf uur.

avatar van jordandejong

jordandejong

Heb ik zojuist een andere film gekeken dan jullie ofzo? Ik vond hem best wel aardig. Vrij leuk zelfs.

De eerste 3 kwartier gebeurd niet gek veel. De aardige personages (vooral Jim en de liftster) waren vermakelijk genoeg om de film nergens te laten inzakken.
Mede door de funhouse kent de film best een aardig sfeertje. Van echte spanning valt niet te spreken al zitten er wel degelijk aardige scene's tussen (als dat meisje die bijl probeert te pakken en hij gewoon naast haar zit bijvoorbeeld).

De killer is leuk en best bruut. Dark Ride kent een paar heerlijke gorescene's met als hoogtepunt die politieagent wiens hoofd door midden wordt gesplit.
Acteerwerk was verder nergens storend (Al was die film nerd af en toe wat vervelend).

Heel erg leuk horrorfilmpje die op MM wel erg ondergewaardeerd is.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2036 stemmen

Die twist, waarom nou toch weer Al het andere is ook formulewerk maar op een of andere manier trok ik dat wel. Te foute personages (uiterlijk en gedrag) en locatie. Zo 'te' dat het de goede kant op viel.

Het had wel een stuk beter kunnen zijn als er minder chaotisch heen-en-weer-geren was, en meer uit de ban springend camerawerk (zoals die tollende omgeving rondom de donkerharige griet in paniek, wat dan wel weer prettig was).

avatar van Franza

Franza

Gewoon een leuke horror om een keertje te zien.

Voor mij is het niet meer dan dat.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vervelende film, komt pas na 1 uur op gang, maar de tijd is dan alweer zo kort. Ook allemaal beetje luguber en nep, niet mijn smaak.

avatar van Daan258

Daan258

Na heel wat jaartjes weer herzien maar dit had ik beter niet kunnen doen

Het is gewoon allemaal erg bedroefd. Tot de laatste 15 min gebeurd er nauwelijks wat.

Enige wat geinig was is dat Jamie-Lynn DiScala hier in speelt. Vorige week The Sopranos afgekeken dus dat was toevallig.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2050 berichten

Ik heb Dark Ride vanochtend gekeken en is voor 1 keer best te doen. Voor genre liefhebbers zeker. De film heeft mij aardig geamuseerd maar geen voldoende. 2.5

avatar van milan90

milan90

Het was te triest voor woorden, meest genoten van de aftiteling, toen kon de tv uit.

avatar van warme douche

warme douche

Geinige horror om 1x keer te zien. Heeft veel af van een low budget film waarbij de auteurs ook niet van vrij hoog niveau zijn. Desondanks heb ik me prima vermaakt tijdens het kijken van de film. Al had her voor mijn idea veel meer uit kunnen Halen met dit verhaal.

avatar van umbra

umbra

Een echte low-budget slasher, leuk voor een keer, niets meer niets minder.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Jammer, want in Dark Ride had ik oorspronkelijk best veel zin. Sowieso het hele pretparkconcept in horrorfilms, heerlijk. Dark Ride beperkt zich wel tot een enkele attractie, maar ook daar zat ik in principe niet zo heel erg mee. Met een degelijke uitwerking kom je namelijk heel ver.

Ik vind het leuk als het spookhuisthema wordt belicht, maar een uur lang in een slasher die maar 90 minuten duurt is toch te veel van het goede. Het is tenslotte een slasher die zich in een spookhuisfilm afspeelt, dus dan zit je als horrorfan wat op je honger te wachten als de wapens maar niet tevoorschijn komen.

Sowieso is er maar bitter weinig spanning te bekennen in deze film. Het spookhuis is leuk ingericht, maar ziet er meer uit alsof de crew het ter plekke heeft gevonden. Uiteindelijk verliest het ook zijn charme omdat de film zich niet echt op het spookhuis focust, eerder op de tieners die wat dingen doen in een verlaten spookhuis, en ik had toch meer fun willen zien met het materiaal zelf.

Acteerwerk is ook best slecht verder en weinig types zijn realistisch te noemen. Alles voelt erg gescript aan, zowel de personages zelf als de dialogen. Ze doen heel erg hun best om zich aan de horrorregels te houden, maar het maakt de film er een stuk minder op. Daarbuiten denk ik ook niet dat de echte tieners zich maar en beetje in de lijnen van deze tieners gedragen.

Weinig horror verder, en eenmaal het bloedvergieten uitbreekt wil het ook niet altijd even goed uithalen. Wat gespat met bloed en sfeervol gebruik van de locatie soms, maar verder niet al te bijzonder. De leukste scene vind uiteindelijk plaats buiten het spookhuis. Daarmee bedoel ik de ontsnapping uit de inrichting, en die duurde maar 3 minuten.

Verder is de aanloop naar het spookhuis wel aardig te noemen, en de decoraties in het plaatsje zelf zien er leuk uit. Toch gaat er een hoop potentie van deze film verloren en dat is best jammer, want dit soort concepten gaan er doorgaans goed in bij mij. Teleurstellende horrorfilm, op naar de volgende.