Halloween at Aunt Ethel's (2019)

1 stem

Komedie / Horror

geregisseerd door Joseph Mazzaferro
met Gail Yost, Madeleine Murphy en Stephanie Town

Iedere inwoner van Yost Town in Florida kent Tante Ethel. Ze kennen ook allemaal de vreemde verhalen die over haar rondgaan. Er wordt gezegd dat voorbijgangers die bij haar aan de deur komen spoorloos verdwijnen. Er wordt ook gezegd dat zij met Halloween snoep en pompoentaart met als belangrijkste ingrediënt 'verdwenen mens' uitdeelt aan kinderen. Maar is Ethel écht een gek die het gemunt heeft op kinderen? Een groepje tieners gaat op onderzoek uit.

avatar van Collins
Het enige dat in de film enig niveau heeft, is antagonist Aunt Ethel. De heks waarvan men zegt dat zij kinderen als grondstof gebruikt voor haar zelfgemaakte snoep. Een zekere sinistere uitstraling kan haar op momenten niet worden ontzegd. Zij is het enige personage met wat allure. De andere personages hebben geen enkele uitstraling.
Het is trouwens wel vervelend dat de heks totaal niet mysterieus is. Ze is kinderlijk cliché. In dat opzicht onderscheidt zij zich totaal niet van de andere personages in de film. Daarnaast heeft ze met de andere personages gemeen dat zij niet in het bezit is van enig acteertalent.
Wat heeft de film nog meer dat boeit. Nou, veel vrouwelijk naakt. Elk vrouwelijk personage (behalve gelukkig Aunt Ethel!) komt wel eens schuddend met de borsten voorbij. Geen bijzonder mooie vrouwen overigens. Wel erg simpel. Net zo simpel als de mannelijke personages wier enige bijdragen aan de film bestaan uit hormonaal gebral en puberale acties.
Verder amateuristisch uitziende kills en slechte sfx. Zoals gezegd is het enige elementje dat enigszins de moeite van het kijken waard is Aunt Ethel zelf. En zo bijzonder is zij nu ook weer niet.
Tenzij je helemaal verslingerd bent aan halfgare puberale stonerhumor, die nergens sprankelt of origineel aanvoelt, is de film tijdverspilling. Scherpzinnige en subtiele humor is onvindbaar. Herkenbare humor ook. Zelfs de horror is spoorloos.
Het is allemaal erg slecht.