• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jamie Kennedy, Omar Epps en Ellen Adair

Gesproken taal: Engels

Plot Trick

"Always choose treat"

Een klein stadje wordt opgeschrikt door een sluwe en ongrijpbare moordenaar die "Trick" genoemd wordt. Veel mensen denken dat het om meerdere moordenaars gaat, omdat de moorden niet op elkaar lijken. Rechercheur Mike Denver (Omar Epps) is de enige die zeker weet dat hij de moordenaar gezien heeft; hij heeft hem zelfs neergeschoten. "Trick" wist echter te ontkomen. Denver is vastbesloten hem voor eens en altijd achter de tralies te zetten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Haha.

Toch wel 1 van de meest bizarre horrorfilms die ik heb gezien, niet omdat wat er gebeurd zo ontzettend vreemd is, maar omdat de aanpak wonderlijk is. Lussier wachtte 8 jaar maar zijn terugkomst is helaas niet goed genoeg om weer naam te maken.

Het is wel een pure slasher, en daarmee wil ik zeggen dat er waarschijnlijk meer moorden vallen dat scenes met verhaal. Elke scene eindigt waarschijnlijk wel met een steekpartij. Het is wat verwonderlijk dat Epps hier aan meedeed, maar het maakt het wel iets kijkbaarder.

Maar de verhalen kloppen wel degelijk. Er valt veel bloed neer, en alhoewel het geweld nooit extreem is, wordt er wel op volle toeren op losgesneden. Veel, heel veel steekpartijen met allen wel wat bloed. Het is eigenlijk zo veel moorden dat het begint af te leiden van het verhaal zelf.

Bovendien zitten er wel weinig creatieve kills in de film. Ik tel maar 2 momenten die een beetje gaaf waren. Voor de rest is het steken in de nek, benen, voeten, maag, rug maar nooit echt iets creatiefs. Wel veel bloedbaden en tempo wat de film wel kijkbaar houdt gelukkig.

Maar het lijkt een beetje alsof de makers en regie er zelf niet zo'n zin meer in hadden en vooral de focus gingen leggen op de moorden zelf. Wel een leuk halloweensfeertje soms en leuk opgebouwde decors, maar veel meer dan steekpartijen zie je helaas niet en deze film had er misschien nog wat verhaal omheen moeten maken.

avatar van Collins

Collins

Een slasher die zich afspeelt tijdens Halloween. De film gebruikt elk aspect van dat feest om de horror goed tot uiting te laten komen. Zo draagt de moordenaar een eng masker, is hij bovenmatig geïnteresseerd in pompoen en oefent hij zijn moordlustige activiteiten alleen ten tijde van Halloween uit.

Een beetje een flauwe slasher is het. Dat begint al bij de personages. Erg plat en gewapend met een vocubalaire die een standaard personage tot zijn beschikking heeft in zouteloze films. Dat uit zich in stompzinnig geleuter en slappe one-liners.

De personages begeven zich heel voorspelbaar en tegen alle duidelijke signalen in toch op plaatsen waar ze maar beter niet kunnen komen. Ze doen dat juist op de momenten dat de killer zich lekker aan het uitleven is op slachtvee zoals zij. Wel zijn die domme acties altijd goed voor een paar flinke jumpscare waarin de film dan ook hevig grossiert.

Ach, tot op zekere hoogte is het allemaal wel vermakelijk. Er wordt voldoende gehakt en gesneden. Er wordt bloed vergoten. Horror genoeg toch? Ja hoor. Horror genoeg, maar geen interessant verhaal eromheen. En dan stel ik helemaal geen hoge eisen hoor. Met wat karakterbouw en wat drama ben ik al snel tevreden. Zo halverwege de film heb je alles dat een slasher te bieden heeft wel voorbij zien komen Maar ja, dan ben je pas halverwege. Wat meer inhoud is dan welkom.

De hoofdpersonages doen het goed. Het verhaal waarin ze spelen zit gewoon niet mee, terwijl de aanzet van het verhaal best interessant is. Een mysterie, een moordenaar, een verbeten detective, wraakzuchtige slachtoffers, een wreed kat- en muisspel. Prima elementen die een verhaal prettig kunnen oprekken. Maar ja, dan moet je ze in het script wel goed gebruiken.

De plotlijntjes zijn zo dun dat de interesse voor personages en verhaal zich nooit ontwikkelt. Het is dat de killer en zijn geslash nog wat opwinding teweeg brengen, anders was het wel een erg trieste bedoening geworden.

Over triest gesproken. Het slot is pas triest. Het mysterie wordt natuurlijk opgelost, maar de verlossing uit de spanning is zo afschuwelijk ongeïnspireerd en zo uitermate vergezocht dat het woord triest de lading niet eens dekt. Oei, wat een afknapper.

Trick is een zwakke film met wat leuke momenten. De zwakte van de film heeft niets te maken heeft met cinematografie en camerawerk, maar alles met een miserabel script.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

In al mijn enthousiasme dat Lussier na acht jaar afwezigheid terugkeerde, was mijn uiteindelijke teleurstelling bijna oneerlijk groot. Het was nooit een geweldig regisseur, maar hij wist destijds wel hoe hij z'n films tot de nok toe moest vullen met humor / actie / kills & gore. Met My Bloody Valentine en Drive Angry als beste voorbeelden. Die mix is hier ver te zoeken door een extreem onevenwichtig en onnodig warrig script. Trick was een stuk beter tot z'n recht gekomen als straight forward slasher. Wat dat betreft wordt het in ieder geval zelden duidelijk dat je hier naar het werk van een ervaren regisseur zit te kijken. In het verlengde daarvan zitten er ook wat onbegrijpelijke praktische details in. Zo zijn er twee onthoofdingen, waarvan hij er één oplost met CGI en de ander met practische effecten. Waarom? Je kunt met gemak tweemaal diezelfde open liggende nek gebruiken. Dat zijn toch kleine puntjes die dan negatief gaan opvallen.

avatar van umbra

umbra

Deze ingegaan met niet al te hoge verwachtingen, maar viel meer dan te pruimen. Film heeft heerlijk halloween-killer sfeertje, hakt er onmiddellijk goed op in en verveelt geen seconde. Ik ben fan vh clubje xD

avatar van filmkul

filmkul

• 1940 berichten
  • 1914 stemmen

Aardige slasher. Het verhaal slaat eigenlijk nergens op, maar dat nemen we altijd op de koop toe bij dit genre. De uitwerking is best aardig. De opbouw is goed en de film kent een prima tempo. Zonder een moment stil te vallen vliegt de film voorbij. Er vallen genoeg doden en die worden met spanning vakkundig in beeld gebracht. Helaas is het te vergezochte einde helaas een behoorlijke afknapper die de film flink neersabelt. Het acteerwerk kan er mee door. 2.5/3.0

avatar van Rickyman

Rickyman

Genoeg of beter gezegd een overdaad aan bloederige moordpartijen.,

maar dat maakt voor mij nog geen goede horrorfilm, aldus Trickyman dan hè..

avatar van joolstein

joolstein

Hap-slik-weg-slasher die wanhopig probeert om zijn stempel te drukken, maar bij elke stap miserabel faalt. De film opent sterk met een eerste aanval die toch voor een paar minuten een opwindende sfeer creëert. Maar algauw wordt duidelijk dat de film niets meer te bieden heeft dan één idee, een seriemoordenaar genaamd Trick. En die personage is verstoken van inhoud, geschiedenis of interessante kenmerken. De moorden zijn ook net zo oninteressant als zijn motivatie.Uiteraard komt het in de derde act tot een conclusie en die is nogal lachwekkend. Ook is het dan zonneklaar dat ze er een vervolg op willen maken en misschien wel een hele franchise. Maar of dat een goed idee is...?

avatar van schumacher

schumacher

Had weinig om het lijf, was heel den tijd hetzelfde.

Het begint wel goed maar dan heb je het in feite al al gezien.

avatar van Doom4

Doom4

Ik vond het eigenlijk wel een vermakelijke film. Het is inderdaad niet een super spannende enge film maar ik vond het toch zeker wel een voldoende waard. Ik vond het verhaal eigenlijk ook niet eens zo slecht. Een snelle met veel gore slasher.

avatar van Boeikens

Boeikens

Een pure slasher zonder meer.

Nergens nieuw en in de vorm van o.a. Helloween en Sream al tig keer gezien.

Toch kent de film een hoge kill-score waardoor hij een mooi tempo aanhoudt. Het verhaal is lekker bloody zonder echt gore te zijn. De sfeer is ok maar de spanning eerder matig daar het gebeuren vrij voorspelbaar is.

Voor de slasherfan een must see, voor de gorehound niet noodzakelijk.

avatar van shugenja

shugenja

Wat een middelmatigheid in deze slasher. Laat ik eerst maar met de goede punten beginnen, de actie is wel lekker. De killer is watervlug, er wordt veel heel veel gehakt en gezaagd met messen. Ook is het begin zeker wel spannend en vond ik het cool dat er een soort legendarische status om "trick" heen gebouwd werd. Tot zover was het allemaal boven verwachting. Leuk gevonden ook de interview met scholieren waardoor je dus echt wel een idee krijgt van GVD deze moordenaar gaan ze niet zo te grazen nemen.

Na 20 minuten begint de film jou als kijker echter te behandelen als een totale idioot. Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken. Overduidelijke vallen worden gelegd waar de politie natuurlijk constant met open ogen intrappen. En kom op, er is toch niks zo irritant als voorspelbare shit zoals dit? En daar gaat de film maar mee door. De agenten lopen van de ene verbazing in de andere zo van "ooh joh het licht doet het opeens niet meer". Dan hangt er weer iemand als lokaas ergens en dan daar gaan agenten er zo heel lang voor staan zo van: "gaat het wel goed met jouw meisjes?" zodat de moordenaar flink de tijd heeft om vanuit een willekeurige hoek aan te komen met een moordwapen. Je wordt er echt simpel van.

En dan nog uiteindelijk de soort van legitimatie waarom het moorden gebeurd echt het is van een debiliteit dat kunnen ze alleen in de VS bedenken. 2 sterren en snel vergeten.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

in eerste instantie wilde ik deze voordeel van de twijfel geven , maar de twijfel ging om in verveling en wat irritatie .

Patrick Lussier maakt wel vaker van die net niet horror flicks .

Ik mag erg graag naar White Noise 2: The Light (2007) kijken , maar dat was meneer waarschijnlijk op zijn hoogtepunt .

Hier oogt het vaak wat cheap .

Maar sommige kills zijn leuk , en het fenomeen trick had met andere regie een leuke film opgeleverd .

Is al vaker gezegd : dit is een halloween rip-off . En dat is niks mis mee. die zijn er wel meer , maar in dit nieuwe millenium moet je toch meer in huis hebben .

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij shugenja.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Aardige film, met een mooi plot.

Legio films waar ik minder van genoten heb.

avatar van Noodless

Noodless

Best een aardige vlotte slasher die gezien de uitvoeringen van de kills ongeloofwaardig lijkt wat je meteen ook bij de clou van het verhaal brengt en gelukkig klopt dit wat het allemaal al iets logischer maakt. Er valt genoeg te beleven en de intro is zonder meer goed. Redelijk wat aantal kills, alleen jammer dat er op het einde toch ene weer springlevend moet zijn. 6/10

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima horror slasher die lekker wegkijkt. De kills mochten er wezen.

avatar van JollyMira

JollyMira

Best een goeie slasher,met een leuke plot.kijkt lekker weg