• 8.303.774 stemmen

Olaf's Frozen Adventure (2017)

Animatie / Komedie | 22 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titel: Olaf's Frozen Avontuur

Geregisseerd door: Kevin Deters en Stevie Wermers

Met onder meer: Josh Gad, Idina Menzel en Kristen Bell

Plot Olaf's Frozen Adventure

Anna en Elsa geven een kerstfeestje voor heel Arendelle. Wanneer hun gasten allemaal wat vroeger naar huis gaan om hun eigen familietradities te vieren, realiseren Anna en Elsa dat ze die helemaal niet hebben. Olaf neemt de taak op zich om het koninkrijk rond te reizen en de beste tradities te verzamelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Young Elsa (stemrol)

Oaken (stemrol)

Mr. Olsen (stemrol)

Mrs. Olsen (stemrol)

Candy Cane Mother (stemrol)

Candy Cane Kid (stemrol)

avatar van mjk87

mjk87

Deze toonde men als voorfilm bij Coco. Ik schreef bij die film: "Later iets over de film, maar welke volslagen idioot heeft bedacht een filmpje van 21 (!) minuten van Frozen voor de film te plakken. Nu heb ik niets tegen die voorfilmpjes, juist de Pixar Shorts zijn erg sterk en ook dit filmpje was een pak beter dan sommige Pixar Sequels. Maar dan nog, 21 minuten!"

Filmpje zelf is niet heel bijzonder maar ook niet vervelend, tempo is prima en verveelt niet en de liedjes zijn oké. Maar dat is het dan ook. 3,0*.

avatar van Metalfist

Metalfist

Ook ik grijp even terug naar mijn commentaar bij Coco: Weliswaar eerst nog door één of andere Frozen kortfilm moeten worstelen (dan vond ik Lava bij Inside Out en La Luna bij Brave toch heel wat beter) maar na zo'n 20 minuten was het dan eindelijk aan Coco. maar met een herziening kon ik dit eigenlijk heel wat beter waarderen. Waarschijnlijk omdat ik a) ondertussen de eerste Frozen heb gezien en b) wist wat ik moest verwachten. Olaf's Frozen Adventure ligt perfect in de lijn van Frozen maar het is zonde dat er wordt gekozen om wel erg veel muzikale intermezzo's in de film te steken. Er zit bovendien geen enkele oorwurm in zoals Let it Go en het merendeel gaat wat geruisloos aan je voorbij. De dynamiek tussen de verschillende personages blijft echter als een huis overeind staan en het is sowieso wel fijn dat de volledige stemmencast terugkeert. Een leuk opstapje naar Frozen II alleszins en het enige wat je Disney kunt verwijten is dat ze ervoor kozen om dit als kortfilm voor Coco te gebruiken in plaats van een volwaardige release te geven. Ik denk dat er daardoor erg veel mensen op het verkeerde been zijn gezet.

3.5* (was 2.5*)