Strange but True (2019)

Canada
Thriller

geregisseerd door Rowan Athale
met Margaret Qualley, Nick Robinson en Greg Kinnear

Tijdens de avond van het schoolbal sterft Ronnie Chase op tragische wijze, terwijl zijn vriendin Melissa overleeft. Vijf jaar later arriveert Melissa op de stoep van de familie van Ronnie. Ze vertelt hen dat ze zwanger is van hem. Ondanks dat de familie sceptisch is, proberen ze haar gelijk te bewijzen. Ze komen er echter achter dat de werkelijkheid veel angstaanjagender is dan ze zich hadden voorgesteld.

avatar van AniSter
Een heel goed verhaal. Het leek in het begin toch op een zweverige, mysterieuze gebeurtenis, maar door een verrassende wending kwam er een niet verwachte realiteit naar boven. Mijn waardering is aan de matige kant vanwege het domme gedrag en de onlogische dingen ("mijn GSM heeft geen bereik", maar net daarvoor op de zelfde plek nog prima kunnen bellen....). De laatste paar minuten van de film hadden ze voor mij weg mogen laten.

avatar van boemboem27
Helemaal geen slechte film
Tot aan het einde toe,is er pas duidelijkheid.
Bv hoe kwam Ronnie om bet leven?
En hoe en door wie is zij zwanger geraakt?
Wordt nog even op het verkeerde been gezet door de helderziende.
Spannende thriller

avatar van knusse stoel
Dat is vreemd toch? Vijf jaar na het overlijden van jouw zoon komt een meisje vertellen dat ze zwanger is van hem!
Een ongeloofwaardig verhaal zou je denken in eerste instantie en daarom is het al leuk om deze film te bekijken en te zien of er waarheid in het verhaal zit of ....?
Een mooie 7!

avatar van Rodger
In het begin een blijvend mysterie, waarna het daarna steeds duidelijker begint te worden..
Echt geen verkeerde film.
3.0 ***

avatar van Left4Dead
Het begint aardig en dacht dat ik in één van mijn favoriete genres was beland, een bovennatuurlijk thriller. Na een uur kom je erachter dat je erg lang hebt moeten wachten op een slappe ontwikkeling. Het eerste uur heb ik als traag ervaren, het laatste gedeelte als een simpele afronding.

Regie en acteerwerk was wel oké, soundtrack idem. Maar het verhaal en daarmee het script hield geen stand. Het begon interessant om na 20 minuten mijn interesse kwijt te raken. Ach jammer en km daarom niet verder dan een vijfje.

Toch wil ik van de regisseur The Rise nog eens zien. Zal binnenkort wel eens langskomen.

avatar van schumacher
Toch wel aangenaam verrast omdat je idd weinig weet in den beginne en pas meer naar het einde op kom je dit en dat te weten van hoe die Ronnie bv is gestorven enz... ik ga uiteraard geen spoilers posten.

Ik vond dit best een vermakelijke film, niet perfect neen maar mijn aandacht had het wel, van in den beginne al en mij vervelen heb ik ook niet echt gedaan, toch wel aangenaam verrast, ik had deze film minder goed verwacht.

Wat mij betreft zeker een aanrader en om eens gezien te hebben.

avatar van umbra
Kei saaie "thriller" kwam nooit echt op gang en verveelde enorm. Ook enkele zeer irritante personages.

avatar van AmazingPP
Best aardige thriller, maar slordig gebracht. Er had veel meer ingezeten. Toch wil je de film wel uitkijken om te zien wat er nu precies aan de hand is. Drie *.

avatar van Master Blaster
Eerste uur denk je dat het meer een familiefilm is En die oudjes leken zo aardig
Laatste half uur komt er de twist maar de hele film blijft wel boeien.

Vrij origineel 3,5*